Sv: Hva har du plutselig fått tid til?
Opprinnelig lagt inn av apan, her.
Helt ærlig: Jeg synes at skoler som har lagt opp til noe som krever så mye av lærere som er hjemme med små barn, har bommet helt i denne situasjonen. I tillegg har dere vel en ledelse, en rådgivningstjeneste, en elevtjeneste? Noen av disse må kunne ta over innhanking av elever som lurer seg unna, dersom dette virkelig må følges så tett.
Skolen har ikke lagt opp til det, men det har tatt noen dager å få koordinert. Ledelsen avlaster oss og tar over noe kontakt med IKO-elever, og elevtjenesten er for lengst kobla på de elevene som trenger det. Problemet nå i starten er mest å flytte undervisning over på Teams, fordi It’s Learning henger hele tida, og at jeg allerede er kraftig bakpå med vurdering etter ti dager influensa. I tillegg har jeg mange elever som er litt vel pliktoppfyllende og bomber meg med meldinger, og de får beskjed om å roe seg ned litt. IT-supporten kommer til å gå seg til i løpet av noen dager nå. Vi har fått på plass et system for å følge opp at elever ikke bare siger unna. Det kommer til å bli mindre bare jeg får unna den rettebunken, men det er vanskelig å få konsentrert seg når det koker i alle ender.