Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva har du plutselig fått tid til?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-20, 12:48   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har du plutselig fått tid til?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg har ikke så mye mer tid. Som andre har jeg hektiske dager på hjemmekontoret. Jeg har ikke fått lunsj enda. For det er mat og helse på kjøkkenet. Jeg er sulten.

Har akkurat spist. Hadde planer om å ta en pause halv tolv og spise maten ute, men så ringte en kollega og spurte om noe jobbrelatert (som jeg trengte å sjekke på pc), så dermed utgikk det. Blir faktisk kortere lunsjpause nå enn normalt.

Gammel 18-03-20, 13:02   #22
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

For å ikke være helt grinchen så har jeg jo faktisk fått tid til å steike et brød mens jeg har hjemmekontor, siden det er langtidshevet fra dagen før så er det bare å tømme i brødform, etterheve og steke. DET har jeg fått tid til i minste en dag.

Gammel 18-03-20, 13:06   #23
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingenting! Travlere enn noensinne!

Hjemmekontor skal gå seg til, de to minste trenger fortsatt hjelp og oppfølgning på skole, den minste ganske mye. Fem mennesker bruker huset, så det blir mer av det også, og så er det selvsagt en del med skolen jeg har med å gjøre, selv om rektor og ledelsen der er så fine og flinke at de kan gullforgylles!

Så jeg skjønner ingenting av all denne tiden folk får!

Jeg prioriterer å komme meg ut i luft på dagtid, da.

Gammel 18-03-20, 13:13   #24
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjemmekontor med to hjemmeskolebarn gir ikke mer tid. Men vi er mye mer sammen, da. Det er fint.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 13:17   #25
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Noen av oss har ingen jobb å gå til så tid har vi nok av. Nå er jo jeg sykemeldt da, men hadde uansett ikke kunnet jobbe. Hjrmmeskole tar litt mer tid enn det leksene gjorde før, men nå er det ikke noe tidspress lenger så jeg skal ikke klage.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 13:21   #26
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke jeg har fått så mye mer tid. Men vi rydder og stuller litt mer enn ellers når vi trenger en liten time out.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 13:32   #27
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes IKKE jeg har mer tid. Jeg sover en time mer per natt, da. Det er jo noe. Men jeg jobber veldig mye, og siden jeg føler behov for å lufte meg (gå tur eller trene ute) etter jobb, så har dagen gått. Da er det tid for nyheter og HBO Nordic, altså, ikke rydding i skap eller støvtørking av gardinstenger.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 13:34   #28
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ingenting! Travlere enn noensinne!

Så jeg skjønner ingenting av all denne tiden folk får!

Samme her.

Gammel 18-03-20, 13:35   #29
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Det har vært så sykt stressende med hjemmekontor og 3 unger hjemme at TID har jeg ikke fall ikke fått mer av.

Sånn er det med meg og. Har absolutt ikkje tid til noko meir. Heller mindre.

Gammel 18-03-20, 13:36   #30
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har bare mindre tid, ikke mer, haha.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 13:36   #31
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Det har vært så sykt stressende med hjemmekontor og 3 unger hjemme at TID har jeg ikke fall ikke fått mer av.

Samme her, sliter med å få jobbet gjør jeg også.

Gammel 18-03-20, 13:56   #32
Molly

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har mer tid nå, men jeg har store barn som følger hjemmeskoleopplegget uten at de trenger hjelp av meg. Jeg sparer reisetid, og ettersom jeg er i karantene så slipper jeg å bruke tid på å gå og handle også.

Gammel 18-03-20, 14:04   #33
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi jobber til vanlig fulle dager, følger opp fritidsaktiviteter og jobber mer om kvelden, så dette er mye roligere. Bare det at ingen av barna skal noe og at det ikke er noe dugnad samt totalt sett må det nødvendigvis bli mindre jobb. Mer tid med barna, det nytter ikke med en fireåring å prøve noe annet. Vi jobber det vi greier i løpet av dagen og tar resten om kvelden etter ni. Mye roligere kvelder også når ingen skal noe, rekker for eksempel se litt på tv og strikke litt hver kveld, noe jeg til vanlig bare rekker i helgene. Hvordan man opplever ting nå henger kanskje litt sammen med hva man rekker til vanlig og hvordan man til vanlig organiserer seg, ikke bare hvor travelt det er nå.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 14:08   #34
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en jobb der det hagler inn mailer og meldinger som må besvares fort, og telefoner og en del møter hver eneste dag fra 08-1530 og det er enda verre nå siden jeg må gjete/underholde særlig 6-åringen hjemme, og ungdommene litt også - og jeg takler skikkelig dårlig å bli forstyrra hele tiden så jeg har litt å gå på der.

Gammel 18-03-20, 14:10   #35
Frk_Fryd
i tåka

Frk_Fryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Selv om jeg jobber, så er jo dagene totalt sett roligere. Jeg slipper å bruke tid på å kjøre hjem fra jobb, hente i barnehage og organisere fritidsaktiviteter på ettermiddagene. Men med alle hjemme blir det mye mer rot, matlaging og forstyrrelser, så jeg føler ikke jeg gjør så mye fornuftig. Vi er mer sammen da.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 14:13   #36
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Selv om jeg jobber, så er jo dagene totalt sett roligere. Jeg slipper å bruke tid på å kjøre hjem fra jobb, hente i barnehage og organisere fritidsaktiviteter på ettermiddagene. Men med alle hjemme blir det mye mer rot, matlaging og forstyrrelser, så jeg føler ikke jeg gjør så mye fornuftig. Vi er mer sammen da.

Jepp. Men mer rot. Men bare det at ingen skal ut og inn og ingen har noen planer, sparer man jo veldig mye tid på.

Gammel 18-03-20, 14:16   #37
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har uendelig mye mer tid, synes jeg. Jeg laget klart alt av undervisningsopplegg på fredag og søndag, og det er lite spørsmål fra elevene. Opplegget var nok ganske enkelt og klart, og jeg har fått tilbakemelding på at de syntes det var gøy.

Ungen, født i 03, har mye skolearbeid, men fikser alt selv. Jeg har diskutert en norskoppgave med henne, ellers sitter hun alene og jobber. Mannen kriseledelser kommunen der han jobber, så han ser jeg lite til. Han jobber 24/7 for tiden.

Såh; hva har jeg fått tid til? Egentlig har jeg generelt nok av tid i hverdagen, men nå har jeg vært opplagt til å ta fatt på ting jeg ikke orker ellers. Jeg har vasket stuevinduer, vasket alt av skittent tøy og nå har jeg hjemmelaget ertesuppe på kok. Jeg er hele tiden disponibel for elever på canvas, e-post og messenger, og i dag var det en del som tok kontakt fordi de var redde etter å ha sett debatten i går.

Fra og med i morgen skal jeg jobbe som sykepleier, så da regner jeg med at det er slutt på det rolige hjemmelivet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 14:17   #38
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Mer tid?

Jeg kjører ikke til jobb og tilbake nei, men å ta seg av ungene på hjemmeskole og hjemmebarnehage kombinert med hjemmekontor tar lenger tid enn en vanlig arbeidsdag så jeg er ikke ferdig på jobb før det er på tid emed kveldmat for yngste, jevnt over.
. Jeg har muligheten til å vaske mer klær, men planen om minst en maskin hver dag varte visst til og med mandag.... Jeg har dog ikke kapasitet til brettekant på hverken sengetøy eller undertøy. Prøver å sikre at alle har rent undertøy da, det er målet mitt.

Gammel 18-03-20, 14:21   #39
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Tiden jeg pleier å bruke på å reise til jobb bruker jeg på å sove. Alarm på fem på åtte, sånn omtrent. Jeg prøvde med 7.58 et par dager, men trenger visst fem minutter på å våkne.

Har vasket veldig mye klær, er i bunnen på skittentøyskurven for første gang noen sinne tror jeg. Og laget litt mer tidkrevende middager enn ellers, men har ikke så mye mer ekstra tid syns jeg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 14:56   #40
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Vi står nå opp 7 istedenfor 6. Det er veldig stor forskjell, så jeg må legge til mer tid til å sove.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:11.