Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva har du plutselig fått tid til?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-20, 11:12   #1
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.692
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Hva har du plutselig fått tid til?

Siden de fleste av oss er hjemme for tiden har vi fått mer tid, nå når vi ikke reiser til og fra jobb. Hva har det ført til?

Jeg har aldri hatt så tomme skittentøyskurver, og jeg har tellekanter på sengetøyet. Undertøysskuffen er ryddet og sortert, og jeg har sett hele sesonger av serier jeg hittil bare har hørt andre har snakket om. Jeg lager varm lunsj til kjæresten som har hjemmekontor og lager mat i store porsjoner til dypfryseren kommer i hus i morgen. Og så prioriterer vi hverandre. Bruker tid sammen og unner oss litt ekstra god mat og drikke.

Hva med deg?

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 11:17   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du plutselig fått tid til?

Jeg har det travlere enn før, egentlig, mye organisering og hjelpende og nye oppgaver.

Nei, vent. Jeg har fått mer tid til å se hvor usedvanlig møkkete vinduene mine er.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 11:21   #3
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.218
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har du plutselig fått tid til?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Nei, vent. Jeg har fått mer tid til å se hvor usedvanlig møkkete vinduene mine er.

Det har jeg også. Men tror du jeg har gjort noe med det ennå?

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 11:27   #4
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har du plutselig fått tid til?

Jeg fikk endelig vasket vinduene på loftet (=hjemmekontoret), så vi får litt mer glede av utsikten når vi sitter der og jobber.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 11:31   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du plutselig fått tid til?

Jeg har hjemmekontor med fulle arbeidsdager, og selv om det er mer fleksibelt og jeg er hjemme hele tiden ellers også nå, så føles det ikke som jeg har tid til så mye ekstra. Ikke noen tellekanter.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 11:37   #6
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva har du plutselig fått tid til?

Jeg får se tulipanene i en krukke på terrassen vokse dag for dag. Jeg tar bilde hver morgen..

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 11:40   #7
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.038
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du plutselig fått tid til?

Ikke så mye mer tid, men absolutt mer overskudd. Det har ført til noe vasking og baking.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 11:44   #8
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva har du plutselig fått tid til?

Ingenting. Bare masse press fra lærer til eldste barnet om fravær, dersom det ikke logges inn til skolestart 0820 på digital plattform, og krav om å lage skuespill som må filmes og legges ut til de andre, og barn med ekstra behov som på ingen måte er interessert i hjemmeskoleopplegg

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 11:52   #9
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du plutselig fått tid til?

Ikke mye tid ekstra her. Men regelmessig hjemmetrening, gode middager og forkultivering.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 11:54   #10
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du plutselig fått tid til?

Mer tid med ungene. Yatzy og andre brettspill på dagtid.
30 min tur hver dag i lunsjen.
Skittentøyskurven er tom og badet er nyvasket. Mon tro om ikke vinduene får seg en vask ganske snart også.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 11:54   #11
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.121
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du plutselig fått tid til?

Det har vært så sykt stressende med hjemmekontor og 3 unger hjemme at TID har jeg ikke fall ikke fått mer av.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 11:57   #12
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva har du plutselig fått tid til?

Jeg har ryddet skuffen med mel og bakervarer. Funnet skadedyr og greier.

Så nå må det hamstres mel!

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 12:10   #13
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har du plutselig fått tid til?

Jeg har definitivt ikke mer tid - heller tvert imot. Synes jeg har jobbet nesten kontinuerlig fra vi fikk beskjed om skolestenging og fram til nå, og ser ikke helt at det skal bli mindre å gjøre heller. Hjemmeskole er ingen dans på roser, verken for lærere eller elever.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 12:13   #14
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du plutselig fått tid til?

Her jobbar begge meir enn normalt for å få arbeidsplassane våre til å gå rundt. Og enda meir kan det bli etterkvart som medarbeidarar ryker ut i karantene og/eller sjukdom.

Frustrerande nok ser det ut til at skulen trur alle er heime eller har heimekontor.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 12:17   #15
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva har du plutselig fått tid til?

Tid til?

Jeg har tre jobber minst for tiden og er generelt i brølehumør hele dagen...

Jeg får virkelig kjent på sinnemestring og det å telle til 1000 flere ganger for dagen.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 12:23   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du plutselig fått tid til?

Har verken mer tid eller overskudd, snarere tvert imot. Jobber redusert til vanlig, men bruker mye mer tid på jobb nå. Sliter med å konsentrere meg og kjenner mye på vondter... Men sånn er det bare. Det er utfordrende å drive digital undervisning.

Det eneste jeg merker er at jeg ofte har laget varm lunsj til ungene. Type tomatsuppe etc. Og så er det mer husarbeid enn noensinne. Alt blir fortere skittent og rotete.

Leser i aviser om tips til tidsfordriv. Bøker, serier, håndarbeid, hagearbeid. Vel. Jeg har ikke gjort noe av det der.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 12:29   #17
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du plutselig fått tid til?

Mer søvn enn vanlig, ellers er jeg like lat ang husarbeid som før Har for tiden hjemmekontor med full jobb, så de timene er booket uansett.

MÅ være pålogget til 0730 for morgenmøte hver dag.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 12:33   #18
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.121
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du plutselig fått tid til?

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

Tid til?

Jeg har tre jobber minst for tiden og er generelt i brølehumør hele dagen...

Jeg får virkelig kjent på sinnemestring og det å telle til 1000 flere ganger for dagen.

Der er jeg og. :S jeg jobber jo også i utdanningssektoren for skoleeier og prøver hjelpe skolene etter beste evne og det er mye å ta tak i.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 12:38   #19
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.817
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du plutselig fått tid til?

Jeg har ikke så mye mer tid. Som andre har jeg hektiske dager på hjemmekontoret. Jeg har ikke fått lunsj enda. For det er mat og helse på kjøkkenet. Jeg er sulten.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 12:47   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har du plutselig fått tid til?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg har hjemmekontor med fulle arbeidsdager, og selv om det er mer fleksibelt og jeg er hjemme hele tiden ellers også nå, så føles det ikke som jeg har tid til så mye ekstra. Ikke noen tellekanter.

Samme her.

Men jeg fikk tørket støv i vinduskarmen på kjøkkenet i dag siden jeg måtte ta en pause.

Eldste har ryddig klesskap, virkelig tellekanter, og jeg har fått levert noe klær til en organisasjon.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no