|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du et gavebudsjett til egne barn?Vanligvis rundt 2000 per barn, av og til mindre, av og til mer, ettersom hva de trenger og ønsker seg. Aldri i næreheten av 10.000, men de kan ha fått noe til den verdien, men som mannen har fått via jobb til helt andre priser. Særlig datautstyr (som han har vært forhandler av i alle år) og mobiler, brukt til demo e.l.
![]() |
#62 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Har du et gavebudsjett til egne barn?Jeg har en mann som kommer fra en gavegal familie. Moderasjon har jeg gitt opp for lenge siden, og jeg handler lite gaver fordi han uansett kjøper mye. I år tror jeg de ligger på ca 2500 hver. De får for mye, etter min smak.
![]() |
#63 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Har du et gavebudsjett til egne barn?Jeg er ganske overbevist om at jeg helt uavhengig av økonomi aldri vil gi 10 000 pr barn. Jeg er moderat anlagt i alle pengespørsmål.
![]() |
#64 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Har du et gavebudsjett til egne barn?Jeg ender nok på 1500-2000 per barn i år. Det er inkludert gavene de kjøper til hverandre (som jeg ofte bare fikser
![]() |
#65 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Har du et gavebudsjett til egne barn?Vanligvis gir jeg barna mine gaver for ca 2000.
![]() |
#68 |
Drømmer
|
![]() Sv: Har du et gavebudsjett til egne barn?
Sikkert ikke, men jeg tror heller ikke de som gir så mye, snakker høyt om det. Det er mye følelser rundt gaver og mye kommentarer om noen mener man bruker for mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Har du et gavebudsjett til egne barn?Eller for lite. Jeg har flere ganger opplevd himling med øyne og kommentarer om lavt gavebudsjett. Det beste er selvsagt om alle er mest opptatt av seg selv og ikke naboen.
![]() |
#70 |
can-jur
|
![]() Sv: Har du et gavebudsjett til egne barn?Jeg kan godt si at han som får seng får gave til nesten 10.000kr
![]() |
![]() |
#71 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Har du et gavebudsjett til egne barn?Vi har ikke noe budsjett, og har gitt ulikt fra år til år. Dette året får de for mer enn de noen gang har fått før. Som ellers får de en blanding av ting de trenger og ting de ønsker seg. I år bruker vi ca 5000 kr per snute. Vi har ikke veldig mange vi kjøper til lenger, så totalen for oss blir ikke mer enn det har vært tidligere når vi har kjøpt til mange. Eller kanskje litt mer akkurat i år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Har du et gavebudsjett til egne barn?Vi har også ei som fikk seng, malm fra Ikea og skrivebord en liten måned før jul. Hadde der vært definert som gave hadde det blitt en dyr gave. Det ble definert som oppgradering og lillesøster overtok storesøster sitt forrige. (Storebror nekter å oppgradere rommet sitt)
![]() |
#73 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du et gavebudsjett til egne barn?Vi har god økonomi nå. Men har alltid vært ganske nøkterne. 1000-2000kr er nok maks, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Har du et gavebudsjett til egne barn?Vi lå på ca 1000 kr per barn i ca 26 år. Nå har vi nok økt litt og alle får ikke likt hver gang, men det går opp over tid.
![]() |
#75 |
|
Ja, det er derfor det blir litt rart å sammenligne bare penger brukt. Jeg fikk oppgraderinh av rom i gave husker jeg en gang og det ble selvfølgelig en dyr gave sammenlignet med de gangene jeg ønsket meg og fikk en ting som kasetrspiller eller klokke liksom. Hadde ikke vært aktuelt å kjøpe telefon til samme pris som feks årskort i bakken og nye ski liksom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du et gavebudsjett til egne barn?Ligger vanligvis rundt 1500 +/- per barn, både til jul og bursdag. I år får de to største nye ski og minsta får turnmatte, pluss noe småtteri, så da blir det rundt 2000 per stk. Sist redigert av Galathea : 16-12-24 kl 09:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Har du et gavebudsjett til egne barn?Det varierer noe helt innmari. I fjor fikk snuppa en hel mac (da som kombinert jule- og bursdagspresang), men det var et unntak.
![]() |
![]() |
#78 |
flisespikker
|
![]() Sv: Har du et gavebudsjett til egne barn?Vi har ikke noe fastlagt budsjett, og med bare ett barn trenger vi heller ikke å tenke på at det skal bli «likt». Det varierer fra år til år, og vi har vel aldri kjøpt bare én ting fra oss. Men vi ender gjerne opp med kanskje et par tusen til sammen.
![]() |
#79 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Har du et gavebudsjett til egne barn?Nei, i grunnen ikke. Jeg kjøper alt for mye og så prøver jeg å sjekke at vi kommer ut sånn noenlunde likt til alle tre.
![]() |
#80 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sånn er det med min rause venninne. Hun gir masse gaver for høye summer, i alle slags anledninger og til og med til folk som ikke fortjener det… Det er hennes måte å vise omsorg, omtanke og å håpe at hun får omtanke tilbake (noe hun ikke alltid gjør fra alle, og det er veldig tungt for henne). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|