|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Ville du byttet barna tilbake?
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Men for meg har hun jo vært Camilla i nesten ett år, det er jo det som blir så vondt. Det er HENNE jeg har de sterke følelsene overfor, det er henne jeg kjenner. Det andre barnet blir jo på mange måter totalt ukjent selv om det var det som var i magen min. Men jeg ville nok kanskje ha byttet så lenge barnet var så lite, selv om det hadde ødelagt meg totalt. Jeg hadde savnet henne sånn at jeg hadde ... Ja jeg klarer ikke å tenke på det engang. Men hadde jeg fått vite det NÅ, når hun er 4 år gammel, hadde jeg aldri ALDRI klart å bytte. Aldri! Hadde du?
|
|
|
#63 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Jeg kan ikke vite det før jeg er i den situasjonen selv. Helt umulig. Jeg kan, sånn teoretisk, tenke meg til at jeg ville valgt kjøttet og blodet. Mye pga det emm sier.
|
|
|
#64 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Men ett av de vanskeligste valgene ville det vel vært?
|
|
|
#65 |
|
Ustabil
|
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Jeg tror jeg ville ønsket å få mitt eget barn, ja. Aller helst ville jeg vel hatt begge to. Det ville vært fryktelig å gi i fra seg ett barn man i 10 måneder trodde var sitt, men tanken på at "mitt" barn bodde hos noen andre ville vært uutholdelig. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Jeg kunne aldri i verden ha gitt fra meg lillebror. Men jeg hadde sikkert ønsket å møte det barnet jeg har båret på og født. Jeg tenker på barna jeg da, det må d være traumatisk å bli byttet på denne måten. Lillebror på 7 mnd vet utmerket godt hvor han hører hjemme, og å sende han til fremmede mennesker, nei, det hadde jeg ikke gjort. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Ville du byttet barna tilbake?En familie her fant det ut etter 7 år, og byttet
|
|
|
#69 |
|
trøtt
|
Jeg kan uten det minste problem melde meg inn i denne klubben.
|
|
|
#70 |
|
Nymotens gammeldags
|
|
|
#71 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Jeg kan forresten tenke meg et om mulig enda verre scenario. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Huff ja, det er mange scenarioer som er så grusomme at jeg ikke orker å tenke på dem. Skjønner ikke hvorfor jeg av og til må pine meg selv med å tenke på slike fæle ting.
|
|
|
#73 |
|
By the Sea
|
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Helt forferdelig uansett, og jeg klarer ikke å bestemme meg for hva som hadde vært best/verst.
|
|
|
#74 |
|
Møllspist fletthurpe
|
tenkte det samme jeg og.. hjelpe meg..
|
|
|
#75 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Jeg tror helt klart jeg ville byttet når barna er så små. Men det ville nok ikke vært uten sterke følelser. Jeg mener også at det blir vanskelig å forklare det til barna når de blir større, og ettersom barna er så små at det ikke er noe særlig traumatisk for dem ennå, så tror jeg at jeg ville vært glad for at det ble oppdaget så tidlig og at begge barna har kjærlige foreldre som innvilger et bytte.
|
|
|
#76 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
![]() |
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Jeg har ikke lest alle svarene her, men min umiddelbare reaksjon er at ja, jeg ville byttet. Selvsagt ville det vært grusomt siden man har blitt glad i barnet, men jeg tror ikke jeg ville klart å leve med tanken at mitt biologiske barn måtte vokse opp hos andre.
|
|
|
#77 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Jeg ville nok ha byttet tilbake ja. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
I farta!!
|
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Eg ville bytta så lenge dei var så små.
|
|
|
#79 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Helt enig!
|
|
|
|
#80 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Jeg tror rett og slett ikke jeg kan ta stilling til hva jeg ville ha gjort i en situasjon som denne. Det er så mange ting med i bildet som vi ikke kan forstå eller sette oss inn i før vi har opplevd det selv. Det hele er så tragisk! |
|
|
|
![]() |
|
|