|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Ville du byttet barna tilbake?
Jeg er enig med deg. Helt til jeg ser for meg Temmerns og mitt lille barn som er hjemme hos en annen familie. Da forsvinner fornuften til fordel for følelser.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#42 |
|
villende
|
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Jeg er også helt der at jeg nok kunne ha tenkt meg begge to. Men så var det den andre familien, da... Som også har et barn de er blitt glade i. Hvis de hadde ønsket å bytte så ser jeg ikke bort fra at jeg skulle gjort en temmelig heftig innsats for å sikre meg begge. Jeg får sår i hjertet av å tenke på at noen overhodet evner å kunne gi fra seg et barn de har kjent i nesten et år. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Introvert optimist
|
Jeg er helt og absolutt enig med deg.
|
|
|
#44 |
|
Hertuginne
|
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Teofelia sa akkurat det jeg mener om saken. Da jeg leste om den første gang fikk jeg frysninger og ble småkvalm da jeg prøvde å sette meg inn i hvordan det må være.
|
|
|
#45 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Jeg tror faktisk jeg har byttet. Ikke helt sikker, for jeg ville nok ønsket det samme som dragen egentlig - tatt dem begge.
|
|
|
#47 |
|
VeloppDragen
|
Det kommer veldig an på hvordan barnet blir behandlet i den andre familien, syns jeg.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så absolutt er det det. Men ingen oppegående foreldre vil vel være helt upåvirket av dette og velge å bytte barna uten å engang kjenne et eneste stikk. Jeg husker jo bare hvor stor del av livet mitt Camilla var da hun var nesten et år gammel, jeg levde jo for ungen (og gjør jo selvsagt det enda). Det å bare plutselig skulle sende ungen vekk og kanskje ikke se henne mer ... Nei fy faen.
|
|
|
#49 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Nei jeg ville nok ikke byttet. Min kjærlighet til barna mine er ikke knyttet til blod, men individ. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Ringskrømt
|
Nei, selv om det ville vært svært opprørende, er det absolutt ikke det vanskeligste valget jeg kan forestille meg som forelder, nei. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Det blir på en måte feil perspektiv. Se for deg ditt nåværende eksisterende barn hjemme hos noen andre. Det er jo det barnet du har følelser for. Det barnet du kjenner. Det barnet som evt. vil være hos noen andre vil være helt fremmed for deg. Å se for seg "sitt eget barn" må jo være ut fra det man kjenner. Sist redigert av Dronningen : 12-10-07 kl 11:49. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Nei det er ikke det jeg sier heller, det finnes verre valg enn dette, selvsagt. Jeg bare synes det høres ut som om du ser litt lettvint på dette, men det gjør du jo selvsagt ikke.
|
|
|
#54 |
|
weird
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Dette er vanskelig å si noe om når man ikke har vært i situasjonen selv, men jeg tror jeg ville ha gjort veldig mye for å overtale den andre familien til at vi kunne opprette et slags kollektiv i noen år i alle fall. Og så tatt det derfra med god hjelp av fagfolk.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Bedreviter
|
Sv: Ville du byttet barna tilbake?En ting er jeg i alle fall 100 % sikker på: hadde vi oppdaget i dag at Frøkna på 5,5 ikke var vår, hadde vi aldri, aldri byttet. Jeg kunne (i teorien) gått med på å vurdere et bytte hvis det var snakk om en ettåring, som ikke kommer til å huske noe av sitt første hjem når hun blir eldre, men jeg hadde aldri, aldri vurdert å bytte hvis det var en femåring det var snakk om. Da tror jeg vi virkelig snakker traumer og en vanskelig oppvekst. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Passiv
|
Signerer denne. |
|
|
|
#57 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Huff jeg vet ikke helt..... jeg ville ønsket meg begge barna!
|
|
|
|
#58 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Situasjonen disse foreldrene har kommet opp i er jo helt grusom. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Ville du byttet barna tilbake?
Nei, det er ikke bare deg.
|
|
|
#60 |
|
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Jeg vet sannelig ikke hva jeg hadde gjort.. Tror jeg hadde gått rundt med en sorg i meg uansett hva jeg hadde gjort. På den ene siden sorgen over at mitt biologiske barn er hos noen andre, på den andre fortvilelsen over å gi fra meg det barnet jeg er blitt knyttet til... Men i det lange løp, så tror jeg kanskje at et bytte ville være det beste for alle parter.
|
![]() |
|
|