Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ville du byttet barna tilbake?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-07, 10:44   #41
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ville du byttet barna tilbake?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er vel her FP ser ut til å være splittet, for en gangs skyld. Jeg mener definitivt at gener i det lange løp er temmelig irrelevant når det gjelder familie.

Jeg er enig med deg. Helt til jeg ser for meg Temmerns og mitt lille barn som er hjemme hos en annen familie. Da forsvinner fornuften til fordel for følelser.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 10:45   #42
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også helt der at jeg nok kunne ha tenkt meg begge to. Men så var det den andre familien, da... Som også har et barn de er blitt glade i. Hvis de hadde ønsket å bytte så ser jeg ikke bort fra at jeg skulle gjort en temmelig heftig innsats for å sikre meg begge. Jeg får sår i hjertet av å tenke på at noen overhodet evner å kunne gi fra seg et barn de har kjent i nesten et år.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 10:49   #43
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Min umiddelbare reaksjon er jo at det er helt vilt å bytte tilbake. Det er jo barnet de har blitt glade i, tatt vare på og elsket, ikke genene. Ikke pokker om jeg frivillig hadde gitt fra meg et barn jeg hadde trodd hele dets liv var mitt. Da håper jeg heller at jeg kunne fått et godt forhold til de andre foreldrene slik at vi likevel kunne deltatt i hverandres liv.

Jeg er helt og absolutt enig med deg. Stakkars små unger.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 10:54   #44
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teofelia sa akkurat det jeg mener om saken. Da jeg leste om den første gang fikk jeg frysninger og ble småkvalm da jeg prøvde å sette meg inn i hvordan det må være.

Og blod er ikke alltid tykkere enn vann, nei. Klart at gener spiller en rolle, men jeg tror at oppvekst, familie og samhold spiller en like stor rolle. Jeg har en bror som i teorien er min halvbror, men som i praksis aldri kommer til å være noe annet enn "hel"-bror. Jeg ser jo det at det er noen gener som vi ikke har til felles, men det betyr nix og nada for forholdet vi to har.

Gammel 12-10-07, 11:08   #45
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror faktisk jeg har byttet. Ikke helt sikker, for jeg ville nok ønsket det samme som dragen egentlig - tatt dem begge.

Gammel 12-10-07, 11:09   #46
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mami, her.

Dette maa veare et av de vanskligste valg en mor og far maa ta

Nei, absolutt ikke. Jeg kan komme på ganske masse som må være mye verre enn dette.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 11:12   #47
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Nei, absolutt ikke. Jeg kan komme på ganske masse som må være mye verre enn dette.

Det kommer veldig an på hvordan barnet blir behandlet i den andre familien, syns jeg.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 11:22   #48
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så absolutt er det det. Men ingen oppegående foreldre vil vel være helt upåvirket av dette og velge å bytte barna uten å engang kjenne et eneste stikk. Jeg husker jo bare hvor stor del av livet mitt Camilla var da hun var nesten et år gammel, jeg levde jo for ungen (og gjør jo selvsagt det enda). Det å bare plutselig skulle sende ungen vekk og kanskje ikke se henne mer ... Nei fy faen.

Gammel 12-10-07, 11:26   #49
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Nei jeg ville nok ikke byttet. Min kjærlighet til barna mine er ikke knyttet til blod, men individ.

Herre gud nei.

Men for en forferdelig situasjon.

Som andre sier her - håpet på et godt forhold til den andre familien.

10 mnd eller eldre... du er jo knyttet til barnet veldig veldig raskt.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 11:27   #50
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Så absolutt er det det. Men ingen oppegående foreldre vil vel være helt upåvirket av dette og velge å bytte barna uten å engang kjenne et eneste stikk. Jeg husker jo bare hvor stor del av livet mitt Camilla var da hun var nesten et år gammel, jeg levde jo for ungen (og gjør jo selvsagt det enda). Det å bare plutselig skulle sende ungen vekk og kanskje ikke se henne mer ... Nei fy faen.

Nei, selv om det ville vært svært opprørende, er det absolutt ikke det vanskeligste valget jeg kan forestille meg som forelder, nei.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 11:29   #51
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg er enig med deg. Helt til jeg ser for meg Temmerns og mitt lille barn som er hjemme hos en annen familie. Da forsvinner fornuften til fordel for følelser.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 11:44   #52
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Det blir på en måte feil perspektiv. Se for deg ditt nåværende eksisterende barn hjemme hos noen andre. Det er jo det barnet du har følelser for. Det barnet du kjenner. Det barnet som evt. vil være hos noen andre vil være helt fremmed for deg. Å se for seg "sitt eget barn" må jo være ut fra det man kjenner.

Det verste scenariet her måtte jo være at det andre foreldreparet absolutt ville bytte, men ikke én selv.

Nei jeg vil ikke tenke mer på dette i dag tror jeg. Er trøtt og emosjonell nok som det er. Skal bestille merkelapper i dag til å ha på saker i barnehagen. Spare 5-10 av dem og ha med på barsel tenker jeg.

Sist redigert av Dronningen : 12-10-07 kl 11:49.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 11:55   #53
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, selv om det ville vært svært opprørende, er det absolutt ikke det vanskeligste valget jeg kan forestille meg som forelder, nei.

Nei det er ikke det jeg sier heller, det finnes verre valg enn dette, selvsagt. Jeg bare synes det høres ut som om du ser litt lettvint på dette, men det gjør du jo selvsagt ikke.

Gammel 12-10-07, 12:04   #54
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er vanskelig å si noe om når man ikke har vært i situasjonen selv, men jeg tror jeg ville ha gjort veldig mye for å overtale den andre familien til at vi kunne opprette et slags kollektiv i noen år i alle fall. Og så tatt det derfra med god hjelp av fagfolk.

Jeg ville nok ha følt behov for å få en tilknytning til den andre familien, slik at jeg i det lange løp i alle fall kunne ha fungert som en nær tante til barnet som jeg ikke skulle beholde. Eller noe.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 12:04   #55
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ting er jeg i alle fall 100 % sikker på: hadde vi oppdaget i dag at Frøkna på 5,5 ikke var vår, hadde vi aldri, aldri byttet. Jeg kunne (i teorien) gått med på å vurdere et bytte hvis det var snakk om en ettåring, som ikke kommer til å huske noe av sitt første hjem når hun blir eldre, men jeg hadde aldri, aldri vurdert å bytte hvis det var en femåring det var snakk om. Da tror jeg vi virkelig snakker traumer og en vanskelig oppvekst.

Og jeg tar det for gitt at ingen tror at dette betyr at jeg er mindre glad i Blobben enn i Frøkna.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 12:05   #56
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Oi, litt av et dilemma.. Jeg er sannelig ikke sikker på hvordan jeg ville reagert i en slik situasjon. Det er jo sant som du sier, Sitron, at man i løpet av ti måneder jo har rukket å knytte sterke bånd til det barnet som ikke er ens eget og at det må være utrolig vanskelig å skulle levere det fra seg. Samtidig må det være vondt å vite at noen andre har ditt barn, som er laget av deg og din mann, vokst i din mage og bærer dine egne gener. Ufattelig at slikt kan skje i 2007 egentlig, og jeg har full forståelse for at de søker erstatning.

Signerer denne.

Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 12:06   #57
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Huff jeg vet ikke helt..... jeg ville ønsket meg begge barna!

Gammel 12-10-07, 12:10   #58
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Situasjonen disse foreldrene har kommet opp i er jo helt grusom.

Min første tanke var at jeg ville hatt begge barna og dette hadde skjedd meg. Det går selvfølgelig ikke. Valget da er ikke vanskelig, blod er tykkere enn vann. Jeg kunne aldri fortsatt på samme måte når jeg visste at barnet jeg hadde båret i ni måneder var hos en annen familie.Mitt barn.

Men jeg hadde nok hatt et sterkt ønske om å beholde kontakten med barnet jeg hadde trodd var mitt i ti måneder.

Tanken på at noe sånn kan skje var grunnen til at jeg og mannen fulgte nøye med når babyen fikk navnebånd. Jeg slapp ikke babyen av syne før jeg var sikker på at jeg kunne kjenne de igjen. Da jordmor løp ut med minstejenta var mannen tett bak.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 13:48   #59
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Ville du byttet barna tilbake?

Det er ikke bare meg som fristes til å si at jeg ville beholdt begge to?

Nei, det er ikke bare deg.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 14:37   #60
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg vet sannelig ikke hva jeg hadde gjort.. Tror jeg hadde gått rundt med en sorg i meg uansett hva jeg hadde gjort. På den ene siden sorgen over at mitt biologiske barn er hos noen andre, på den andre fortvilelsen over å gi fra meg det barnet jeg er blitt knyttet til... Men i det lange løp, så tror jeg kanskje at et bytte ville være det beste for alle parter.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:26.