|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Rasisme i praksisDet kommer nå an på butikken da. Mr. Norway "får seg en bra deal" på dyre greier på Elkjøp, men man gidder lissom ikke prute på H&M...
|
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Rasisme i praksisJeg handlet for nesten 3000 kr på en sportsbutikk for noen mnd tilbake. Jeg hintet litt og sa at på den andre butikken får vi studentrabatt, noe slikt burde dere ha også. Og dermed sparte jeg 400 kr på handelen. Jeg tar ikke fem øre for å komme med slike hint og om de tar det og følger det, så fint for meg, tar de det ikke, så lar jeg det ligge uten snurte miner.
|
|
|
#3 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Rasisme i praksisDet føles veldig deilig når man tør å si i fra, selv om det er litt skummelt akkurat der og da.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Rasisme i praksisJeg synes denne diskusjonen ble interessant på mer enn et plan. Først og fremst fordi jeg ser hvor forskjellig definsjon folk har på begrepet rasisme - og hvor høy terskel de har for å bruke det. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rasisme i praksisNatta.. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rasisme i praksisI forhold til hovedinnlegget: Helt klart dårlig kundebehandling! Og det får en til å lure på hvorfor hun var så tverr og avvisende mot denne damen, når hun var så smørblid mot den hvite damen som ble ekspedert rett etterpå.
|
|
|
#7 |
|
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rasisme i praksis
Godt sagt! Omtrent sånn ville jeg formulert det i et brev eller en mail til butikkledelsen.
|
|
|
#8 |
|
|
Sv: Rasisme i praksisJøss. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rasisme i praksisJeg tror ikke nødvendigvis dette handler om hudfarge, men like gjerne om utseende generelt, klesstil og signaler. Hadde dette vært en penere frue så hadde hun nok ikke fått dette svaret. Men en sliten madam i mindre pen kolleksjon hadde nok kunne fått den - samme hvilken hudfarge hun hadde. For noen er service knyttet til "klasse og økonomi", eller hvem de tror har klasse og økonomi. Det gjelder ikke bare butikker, men også hotell, utesteder, et.c. Har opplevd både å få og ikke få god service, og overraskes ofte av dårlig holdning hos ansatte, som faktisk ikke fatter at jeg kunne brukt en del penger i butikken deres om de hadde vært litt mer ok. |
|
|
|
![]() |
|
|