|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rasisme i praksis
Noen får det ja? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Peppy!
|
Det er akkurat det som er kjernen. "Det er sikkert en annen grunn enn rasisme." Fordi vi liker å tro at det ikke er rasisme. Det må være vanvittig frustrerende for de som faktisk møter på rasismen. At vi andre ikke vil tro på det, uten at vi har noen annen grunn enn at " vi legger godviljen til". |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Pauset
Nei jeg sier ikke at det ikke er rasisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Leser
|
Hva med å bare si i fra når man mener at folk ikke blir behandlet OK, uavhengig av hudfarge, så slipper man å ta standpunkt til om det er rasisme eller ikke. :Personlig kjepphest:
![]() |
#5 |
Ringskrømt
|
Jeg ville ikke gjengitt denne historien på samme måte som zol. Jeg ville laget en tråd med overskriften "Elendig kundeservice" og ikke nevnt kvinnens opphav med et eneste ord. Jeg synes ikke det var relevant i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har fått viljen sin
|
Jeg kan forstå at du synes det fordi du ikke synes situasjonen, slik jeg beskrev den, kan kalles rasisme. For meg var dette rasisme, og dermed ble denne informasjonen relevant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Peppy!
|
Fordi det er viktig at vi identifiserer rasisme, og kan behandle problemet deretter. Hvis problemet er dårlig kundebehandling så sender vi de ansatte på kurs i kundeservice. Hvis problemet er at våre ansatte har fordommer mot fremmedkulturelle er det andre tiltak man bør ta. Dessuten er det viktig at samfunnet faktisk innser at hverdagsrasismen er der. Det er jo det viktigste vi kan gjøre for våre medmennesker, at vi anerkjenner deres problemer og hjelper til med å forbedre situasjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Rasisme i praksisJeg jobber i kundebehandlingsbransjen og er personlig drittlei å få rasistbegrepet slengt mot meg når kundene ikke får gjennom viljen sin, eller blir stilt et spørsmål som er viktig for behandling av saken men som de tror bare blir stilt fordi de er av ikke-vestlig bakgrunn.
![]() |
#9 |
Come what may...
|
Tror dette går begge veier. Altså at vi som har blitt behandlet dårlig har piggene og antenne våres litt mer ute enn nødvendig.
![]() |
#10 |
Ustabil
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer dette innlegget!
![]() |
#12 |
Leser
|
Uenig. Akkurat dette er jo problemet med "hverdagsrasisme", det er i praksis umulig å vite om det faktisk foreligger rasisme eller om det er noe annet som ligger bak. Og jeg synes (men det er min personlige mening) at man skal ikke behandle folk dårlig - uansett.
![]() |
#13 |
På vei
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
Nå er jeg helt forvirret, og skjønner ikke hva du reagerer på. Tror du bør lese både dine egne innlegg og mine svar en gang til. Jeg finner hvertfall ingen sammenheng.
![]() |
#15 |
Pauset
Skjønner ikke hva vi diskuterer jeg heller, eller hva du reagerte på. Trodde du oppfattet det som min mening tideligere |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
Jeg har aldri påstått at du har ment at det er riktig eller feil. Jeg skjønte bare ikke hvorfor du mente jeg leste mellom linjene når jeg vitterlig svarte på nøyaktig det du hadde skrevet.
![]() |
|
|