|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Leser
|
![]() Sv: Rasisme i praksis
Hva med å bare si i fra når man mener at folk ikke blir behandlet OK, uavhengig av hudfarge, så slipper man å ta standpunkt til om det er rasisme eller ikke. :Personlig kjepphest:
![]() |
#82 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Rasisme i praksisDet føles veldig deilig når man tør å si i fra, selv om det er litt skummelt akkurat der og da.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Rasisme i praksisJeg synes denne diskusjonen ble interessant på mer enn et plan. Først og fremst fordi jeg ser hvor forskjellig definsjon folk har på begrepet rasisme - og hvor høy terskel de har for å bruke det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Glamorøs
|
Nå er jeg helt forvirret, og skjønner ikke hva du reagerer på. Tror du bør lese både dine egne innlegg og mine svar en gang til. Jeg finner hvertfall ingen sammenheng.
![]() |
#85 |
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skjønner ikke hva vi diskuterer jeg heller, eller hva du reagerte på. Trodde du oppfattet det som min mening tideligere |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Glamorøs
|
Jeg har aldri påstått at du har ment at det er riktig eller feil. Jeg skjønte bare ikke hvorfor du mente jeg leste mellom linjene når jeg vitterlig svarte på nøyaktig det du hadde skrevet.
![]() |
#87 |
Ringskrømt
|
Jeg ville ikke gjengitt denne historien på samme måte som zol. Jeg ville laget en tråd med overskriften "Elendig kundeservice" og ikke nevnt kvinnens opphav med et eneste ord. Jeg synes ikke det var relevant i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Har fått viljen sin
|
Jeg kan forstå at du synes det fordi du ikke synes situasjonen, slik jeg beskrev den, kan kalles rasisme. For meg var dette rasisme, og dermed ble denne informasjonen relevant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Pauset
Var dette innlegget jeg reagerte litt på. Nordmenn flest pruter ikke på HM og Lindex. Syntes du dro det ut av proposjoner. Sist redigert av Pastill : 30-10-07 kl 22:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Glamorøs
|
Du snakket om at utlendinger kom inn i "din" butikk og prøvde å prute eller innføre "sitt system". Du sier det er lite populært og ler litt, og ser at mange får fordommer etter mange slike episoder.
![]() |
#91 |
Pauset
Sist redigert av Pastill : 30-10-07 kl 22:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Glamorøs
|
Jeg benekter jo ikke at det skjer, det var det du som plutselig gjorde. Du mente plutselig at det du sa ikke sto der, men mellom linjene.
![]() |
#93 |
Pauset
![]() Sv: Rasisme i praksisNatta.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rasisme i praksisI forhold til hovedinnlegget: Helt klart dårlig kundebehandling! Og det får en til å lure på hvorfor hun var så tverr og avvisende mot denne damen, når hun var så smørblid mot den hvite damen som ble ekspedert rett etterpå.
![]() |
#95 |
Walking in the air
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Godt sagt! Omtrent sånn ville jeg formulert det i et brev eller en mail til butikkledelsen.
![]() |
#96 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Jo, jeg ville faktisk tenkt mitt om noen hadde prøvd å prute ned en genser til 249 som det ikke var feil på. Jeg ville også sagt at det ikke var mulighet for det, men det kan godt hende tonen min kunne oppfattes som oppgitt, for å si det mildt. Nordmann eller ei.
![]() |
#97 |
Peppy!
|
Fordi det er viktig at vi identifiserer rasisme, og kan behandle problemet deretter. Hvis problemet er dårlig kundebehandling så sender vi de ansatte på kurs i kundeservice. Hvis problemet er at våre ansatte har fordommer mot fremmedkulturelle er det andre tiltak man bør ta. Dessuten er det viktig at samfunnet faktisk innser at hverdagsrasismen er der. Det er jo det viktigste vi kan gjøre for våre medmennesker, at vi anerkjenner deres problemer og hjelper til med å forbedre situasjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Rasisme i praksisJeg jobber i kundebehandlingsbransjen og er personlig drittlei å få rasistbegrepet slengt mot meg når kundene ikke får gjennom viljen sin, eller blir stilt et spørsmål som er viktig for behandling av saken men som de tror bare blir stilt fordi de er av ikke-vestlig bakgrunn.
![]() |
#99 |
Come what may...
|
Tror dette går begge veier. Altså at vi som har blitt behandlet dårlig har piggene og antenne våres litt mer ute enn nødvendig.
![]() |
#100 |
|
![]() Sv: Rasisme i praksisJøss. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|