Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ting du aldri har lurt på ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-06, 22:52   #61
Heidi
Vaffel

Heidi sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Sv: Ting du aldri har lurt på ...

...skjørefjøla

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 23:13   #62
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heidi, her.

Jordbær tilhører nøttefamilien. Det lærte jeg i naturfagstimen i åttende.

Frøene, ja. Det røde kjøttet er den fortykkede blomsterbunn. Et annen betegnelser på jordbær er falsk frukt.

http://www.caplex.no/Web/Print.aspx?id=9317026

Gammel 20-10-06, 10:13   #63
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heidi, her.

Å bytte ut skjørefjøla i tre, med plastikk/akryl, unngår du opphopning av ekle bakterier som kan forårsake diaré.

Hva man lærer av tv'n.

Det trodde jeg man hadde motbevist? At det faktisk var FLERE bakterier i plastfjølene?

Uansett er jeg veldig fornøyd med noen tynne og bøyelige platfjøler jeg har kjøpt på IKEA. Siden de er bøyelige er de lettere å tyne ned i vasken og få vasket SKIKKELIG. :kidoki:

Gammel 20-10-06, 10:16   #64
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det trodde jeg man hadde motbevist? At det faktisk var FLERE bakterier i plastfjølene?

Ja, de hadde det, MEN nå er det også tilbakebevist. Status er vistnok at plast er best, men den må være glatt.

Forvirret? Følg med i neste episode at: Hva er det egentlig alle forskere holder på med.

Gammel 20-10-06, 10:17   #65
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg har en til!
Analmassasje hjelper mot hikke. Den kommer jeg heller ikke til å glemme med det første.

Gammel 20-10-06, 10:20   #66
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, de hadde det, MEN nå er det også tilbakebevist. Status er vistnok at plast er best, men den må være glatt.

Forvirret? Følg med i neste episode at: Hva er det egentlig alle forskere holder på med.

Gammel 20-10-06, 10:21   #67
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 10:29   #68
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Analmassasje hjelper mot hikke.

Det må i så fall være når alt annet er forsøkt.

Har aldri sett at de har prøvd den metoden på herr Hikke heller.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 10:30   #69
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ja, jeg har en til!
Analmassasje hjelper mot hikke. Den kommer jeg heller ikke til å glemme med det første.

Og hvordan var det du fant ut dette, sa du?

Gammel 20-10-06, 10:30   #70
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Igjen: Jeg har aldri blitt syk av mat jeg har kuttet hverken på plast- eller trefjøl. Så lenge maten spises med en gang den er tilberedt tåler vi de bakteriene som måtte komme fra redskaper etc. Det er vi skapt for å tåle.

Problemet oppstår når maten blir stående, slik at bakteriene får formere seg i maten.

Gammel 20-10-06, 10:32   #71
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Plastfjøla går i oppvaskmaskinen og blir ren og tørr. Trefjøla holder på fuktighet og kan lukte ille hvis den er våt over lengre tid.

Gammel 20-10-06, 10:40   #72
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Det vil jeg veldig gjerne vite også.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 10:40   #73
him
Leser

him sin avatar

Standard

Her, hva var det egentlig du trodde om meg!

Gammel 20-10-06, 10:48   #74
him
Leser

him sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Igjen: Jeg har aldri blitt syk av mat jeg har kuttet hverken på plast- eller trefjøl. Så lenge maten spises med en gang den er tilberedt tåler vi de bakteriene som måtte komme fra redskaper etc. Det er vi skapt for å tåle.

[seriøs]Det er ikke alle bakterier vi tåler. Både salmonella og e.coli bakterier kan gjøre en syke. På plasser hvor det lages mye mat er det ganske strengt. Fisk, kjøtt og grønnsaker skal behandles hver for seg for at man ikke skal få smitte fra rått kjøtt over på tomatene. Men det er ikke noen overveldende høy sansynlighet for at man skal bli syk uansett om man velger plast eller trefjøl. Poenget er at skjærefjøler får små sår og lommer som bakteriene kan ligge og godgjøre seg i.[/seriøs]

Opprinnelig lagt inn av Lille*My

Problemet oppstår når maten blir stående, slik at bakteriene får formere seg i maten.

Jeg vet at man kan bli matforgiftet av mat som er oppebevart feil, men det tror jeg skyldes helt andre bakterier. Er ikke sikker. Kanskje jeg lærer det i denne tråden? Har allerede lært masse som jeg aldri har lurt på. Jeg var bla ikke klar over at kakkelakker kan fly.

Gammel 20-10-06, 10:54   #75
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Biller kan lage lyd.

Det fant jeg ut når jeg tråkket på en og ikke tok skikkelig livet av den.
Syntes nesten synd på den når jeg hørte den pipe/skrike, men var kjapp til å drepe den skikkelig da.
(er ikke like lett å treffe når man må legge papir på de for å orke å tråkke dem selv om man har på seg sko)

Gammel 21-10-06, 00:24   #76
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Hvor: Oslo
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Menneske og gorilla er vissnok de eneste dyrene som kan klø seg på venstre side med høyre hånd og motsatt.

Gammel 21-10-06, 00:25   #77
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Enkelte ferskvannsskilpadder kan puste med analåpningen!

Gammel 21-10-06, 01:02   #78
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Jeg lurte aldri på det, men har lært det på kurs på universitetet, glemmer det aldri og forteller det gjerne videre.

Lufthåndtørkere er det stedet på offentlige toaletter det er mest bakterier. Ikke bruk dem! Du får flere bakterier på hendene da enn om du tørker gulvet ved siden av klosettet med hendene. Ville du gjort det?

Fortell meg hvorfor det er så farlig og sånn?

Gammel 21-10-06, 12:42   #79
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)

AvivA sin avatar

Hvor: Bodø
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

En ting jeg har fått vite som jeg sikkert ikke blir å glemme emd det første er at kråker (eller var det skjæra?) vell uansett. Hvis disse fuglene alene finner mat uten å skrike det ut til resten blir dem henrettet for sitt svik av dem andre fuglene. Og hvis en dør så sørger dem. Hvor mye dette stemmer vet jeg ikke men det var litt artig å vite.

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 23:48   #80
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ginger2, her.

Menneske og gorilla er vissnok de eneste dyrene som kan klø seg på venstre side med høyre hånd og motsatt.

Leste først "de eneste dyrene som ikke kan klø seg...", ble sittende og klø meg nedover hele venstre side med høyre hånd, og skulle akkurat til å svare "jo, det kan vi!".

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.