Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ting du aldri har lurt på ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-06, 09:52   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ting du aldri har lurt på ...

... men som du heller aldri blir å glemme etter å ha fått vite det? Noen som har noen gode eksempler. Her er mitt:

Når vi går over til helt andre deler av dyreriket, slik som insektene, begynner seksuallivet å bli ganske bisart. Jeg antar alle har hørt om knelerhannen som går en hard parringsakt i møte, men hvor mange viste at han faktisk må spises for å få orgasme? Det sitter en kjertel bak i hodet hans som holder igjen utløsningen. Først nå hunnen ar spist hele hodet går det for ham.
Hentet herfra. Kultursidene(!)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 09:55   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting du aldri har lurt på ...

Jeg har hørt dette før, har en zoologvenninne som er flink til å opplyse om sånne detaljer.
Herlig funksjon det der. Spise hodet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 09:57   #3
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ting du aldri har lurt på ...

En ting jeg aldri har lurt på, er hvor dypt legen må skjære for å fjerne føflekker.
Men da jeg lå på benken og fikk fjernet to, ganske kvalm og nervøs, sa han:"Vi går mye dypere enn hva du tror!"

Det glemmer jeg aldri.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 11:09   #4
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting du aldri har lurt på ...

Det var noe om en middkoloni som lever i øyenvippene våre ...

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 11:57   #5
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting du aldri har lurt på ...

Det latinske navnet på skjære er Pica pica. Dette visste en quiz-partner, og nå vet også jeg det. Til all tid.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 12:14   #6
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting du aldri har lurt på ...

Jordbær er ikke et bær - det er en fortykket blomsterbunn.

Banan er et bær. Det samme er tomat.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 12:16   #7
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting du aldri har lurt på ...

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Det var noe om en middkoloni som lever i øyenvippene våre ...

*he* *he* Dette har jeg faktisk lurt på.

Men det er lenge siden, altså! Husker du de bøkene som ble utgitt da vi var barn om noen som egentlig levde på et dyr? Og hvordan de plaget det med å forurense osv. Da tenkte jeg på om jeg hadde noen som bodde på meg.

Boken var illustrert av samme mannen (Thore Hansen?) som illustrete "Ruffen".

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 12:19   #8
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ting du aldri har lurt på ...

Guano eller flaggermusbæsj lukter virkelig guano...

Hadde badvinduet åpent om natten mens vi var i Torrevieja, og hadde besøk av flaggermus. De ville gjøre sitt fornødne, men bommet på doen... Å fysj for en lukt!!!


En annen gang vi var i syden, i Puerto Rico, oppdaget jeg at kakkerlakker kan fly. Det visste jeg ikke, vi har jo lite å ingenting kakkerlakker her.
Kjæresten min måtte sjekke rommet før jeg ville være med inn. Hver gang vi skulle inn på rommet.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 12:20   #9
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ting du aldri har lurt på ...

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jordbær er ikke et bær - det er en fortykket blomsterbunn.

Banan er et bær. Det samme er tomat.

Der lærte jeg noe nytt idag også.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 12:39   #10
juzzy
Wannabe
 
juzzy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 126
juzzy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ting du aldri har lurt på ...

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Der lærte jeg noe nytt idag også.

Jeg også.

Nå ser jeg kakkerlakker overalt her.. Jeg visste ikke at de kunne fly! :grøss:

__________________
Prinsessa 2000 Prinsen 2005
juzzy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 12:49   #11
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting du aldri har lurt på ...

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Banan er et bær. Det samme er tomat.

Bare se på signaturen til Kanne.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 14:50   #12
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting du aldri har lurt på ...

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Bare se på signaturen til Kanne.

Står ikke der at det er en frukt da?

Him: *fnis* Sånn kan det gå. Jeg skrubbet øynene mine godt godt godt den første perioden, - sånn frem til jeg sluttet fred med middkolonien og avfant meg med at de var der, -og sikkert selvfølgelig gjør en utmerket jobb for meg med... eh.. noe.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 14:59   #13
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting du aldri har lurt på ...

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Bare se på signaturen til Kanne.

Sitat:

Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad.



Desembermamma: Bær er en undergruppe av frukt, så vi får la det passere.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 18:54   #14
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting du aldri har lurt på ...

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

En annen gang vi var i syden, i Puerto Rico, oppdaget jeg at kakkerlakker kan fly. Det visste jeg ikke, vi har jo lite å ingenting kakkerlakker her.


Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 18:59   #15
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting du aldri har lurt på ...

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

En annen gang vi var i syden, i Puerto Rico, oppdaget jeg at kakkerlakker kan fly. Det visste jeg ikke, vi har jo lite å ingenting kakkerlakker her.
Kjæresten min måtte sjekke rommet før jeg ville være med inn. Hver gang vi skulle inn på rommet.

Det lærte jeg etter å ha bodd i Texas i et par uker. Fant først en død en i skapet under vasken, en på persiennen på soverommet og en på soveromsgulvet. Nå kommer pest control-firmaet jevnlig, og sko og sengetøy sjekkes før bruk.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 19:59   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting du aldri har lurt på ...

Akk ja - en kan da i det minste ha et håp om at knelermannen dør lykkelig...

Ellers ble Liverpool FC stiftet i 1852...

Totalt unyttig informasjon man får prentet inn når man bor med en Liverpoolfanatiker...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 20:03   #17
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting du aldri har lurt på ...

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jordbær er ikke et bær - det er en fortykket blomsterbunn.

Banan er et bær. Det samme er tomat.

Og at frøene utenpå jordbærene er i nøttefamilien.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 20:08   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting du aldri har lurt på ...

Skal vi se, jeg kan da en masse unyttig informasjon.

Alle hestejenter vet sikkert det, men islandshesten har en egen gangart som heter tølt. Den er visstnok veldig behagelig for rytteren, og hesten har henholdsvis 1 og 3 hover nedi om gangen.


:må fundere litt mer:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 20:10   #19
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting du aldri har lurt på ...

Uff, jeg sitter inne med mye unyttig kunnskap. Men det kom til nytte én gang da. Vi spilte "kokkelimonke" (eller hva det heter, det spillet man skal lage forklaringer på ord ingen har hørt om).

Hva er psittakose? Og jeg svarte, som korrekt var: En lungesykdom forårsaket av smitte fra syke fugler. Også kalt papegøyesyken. AVliv fuglen, og brenn buret for å unngå videre smitteoverføring

Og omgangen ble avsluttet,

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 01:46   #20
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting du aldri har lurt på ...

Visste dere at Ullevål Stadion har 25 572 sitteplasser? Det fikk jeg bruk for i en quiz på Bohemen.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no