Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du en "merkelig", irrasjonell frykt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-07, 14:39   #61
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du en "merkelig", irrasjonell frykt?

Hadde visst mer på lager, jeg! På jobb har jeg kontor ved siden av etasjens toaletter, og ser derfor hvem som kommer og går for å gjøre sine nødvendige ærender. Jeg sliter skikkelig med å gå på do når jeg vet at noen jeg kjenner har vært der før meg. Det er ok med nærmeste familie, selvsagt, men arbeidskolleger sliter jeg veldig med. Jeg kobler automatisk lukter og andre "spor" til bestemte personer som man skal ha et profesjonelt forhold til, f.eks. sjefen, og det er temmelig ubehagelig!

Jeg liker heller ikke å være eneste kunde i en butikk, spesielt hvis butikken er liten og jeg vet at ekspeditøren er oppmerksom på meg. Jeg foretrekker å få rusle rundt i fred, og derfor ender jeg ofte opp i de store kjedebutikkene. Ekstraservice - vik fra meg!

Gammel 23-11-07, 14:39   #62
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Du skulle nok tatt en tur til Kattegatmuseet i Grenå, Glitter. Face your fears, vettu.

Jeg har faktisk klappet en hai i New Orleans. To ganger. Første gangen ble nemlig ikke bildet som dokumenterte det hele noe av. Så jeg måte til pers neste gang vi var der også.

Første gangen brukte jeg så lang tid på å bestemme meg for om jeg skulle gjøre det at damen som satt der og passet på ropte frem en fem år gammel gutt og sa "Come on son, let's show the lady how it's done". Hun forsikret meg også om at de ikke kom til å la den bite meg; "Could you imagine the paperwork?"

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 14:39   #63
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvorfor liker man ikke å se i speil om natta? Bortsett fra at man sannsynligvis ikke ser ut som man gjerne skulle ønske?

Har du ikke sett skrekkfilmer?Tenk om man plutselig flere enn seg selv

Gammel 23-11-07, 14:41   #64
Ada
Ny

Ada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Ada har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hvorfor liker man ikke å se i speil om natta? Bortsett fra at man sannsynligvis ikke ser ut som man gjerne skulle ønske?

Fordi spøkelser og skumle vesner kan komme ut av speilet. Og tenk så skummelt om man ser i speilet etter å ha vasket ansiktet på kvelden, og så står det noen bak deg når du egentlig skulle vært alene... (Mulig jeg ikke bør se flere skumle filmer)

Er det ingen andre enn meg som er seriøst redd tannlegen?
Vi snakker ikke en sånn "æsj, det er så kjipt/dyrt/vondt"-redd tannlegen, men skjelvende leppe og underkjeve, tårer og angst.
Jeg er egentlig en veldig pragmatisk person, men hos tannlegen forsvinner alle rasjonelle tanker.

Gammel 23-11-07, 14:41   #65
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker det ikke fordi når vi var små og drev med spiritisme så var en a greiee å stå foran speilet i et mørkt rommed bare et steainlys og si "bloodymary" 21 ganger. Da skulle det visstnok skje noe.

Jeg tenker alltid at jeg kan få øye på en øksemorder bak meg eller noe.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 14:41   #66
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg har faktisk klappet en hai i New Orleans. To ganger. Første gangen ble nemlig ikke bildet som dokumenterte det hele noe av. Så jeg måte til pers neste gang vi var der også.

Første gangen brukte jeg så lang tid på å bestemme meg for om jeg skulle gjøre det at damen som satt der og passet på ropte frem en fem år gammel gut og sa "Come on son, let's show the lady how it's done". Hun forsikret meg også om at de ikke kom til å la den bite meg; "Could you imagine the paperwork?"

Merkelig nok tror jeg haien hadde gitt bengen i papirarbeidet.

Flink pike, forresten. Jeg jobber fortsatt for å komme meg til Reptilparken, og det er jo bare nede i Storgata.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 14:43   #67
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aha. Bloodymary, altså.

Er det stygt å le av andres irrasjonelle frykter? Dere kan få le av slangefobiene mine så mye dere vil hvis jeg bare kan få fnise littegrann av speilgreiene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 14:46   #68
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Jeg liker heller ikke klovner.. ser ingenting koselig med dem..
Å så får jeg angst av marihøner... etter å ha vært i Hirtshals en sommer det var tørt i Danmark.. Syke syke mengder med marihøner å veps hadde trukket mot kysten.. å det var belegg på alle vinduer av veps å marihøner..

Gammel 23-11-07, 14:46   #69
Ada
Ny

Ada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Ada har et hav av muligheter foran seg
Standard

Aha. Bloodymary, altså.

Er det stygt å le av andres irrasjonelle frykter? Dere kan få le av slangefobiene mine så mye dere vil hvis jeg bare kan få fnise littegrann av speilgreiene.

Den er grei, jeg har allerede ledd litt sånn forsiktig av flere av fobiene jeg ikke er innehaver av.

Gammel 23-11-07, 14:47   #70
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hmm, redd nei, men mye jeg ikke liker.

Skogstjern, tenk om nøkken kom å tok meg?
Høyde"skrekk" Jeg er ikke redd, men får en dragning mot stupet og føler at jeg må hoppe, derfor holder jeg meg langt unna slike steder. Prøvde meg på Grand Canyon, gubben måtte holde meg GODT fast.
Eiffeltårnet var kult, for der er det gitter helt opp til taket, sto klistret inntil gitteret jeg å så utover......

Hater å ha tærne på utsiden av dyna....
Hater rester.
Gubben kan spise rester etter middagen, men det må spises opp samme dag, lengre skal det ikke stå i kjøleskapet. Jeg takler ikke å varme opp rester å spise.
Får jeg vite at det jeg har spist er rester, så brekker jeg meg.

Slim takler jeg SVÆRT dårlig, dermed takler jeg sæd like dårlig. Kondom er et MUST.

Voksnes tær.....men har kommet over litt av ekkelheten etter jeg begynte å jobbe med eldre. Må jeg så må jeg, men liker det svæært dårlig.

Og så HATER jeg amerikanske veps, de røde svære på nesten 5 cm lange.
Fader å de er hissige, løp rundt i hagen med det udyret etter meg KUN pga at jeg tok et uskyldig bildet av den..
Skal aldri ta bilde av en veps igjen....

Ž*•.ž(*•.žGutt 99-01 og 03ž.•*Ž)ž.•*Ž
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 14:50   #71
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker det ikke fordi når vi var små og drev med spiritisme så var en a greiee å stå foran speilet i et mørkt rommed bare et steainlys og si "bloodymary" 21 ganger. Da skulle det visstnok skje noe.

Jeg tenker alltid at jeg kan få øye på en øksemorder bak meg eller noe.

På min skole trengte vi bare si "Svarte madam" 12 ganger. Ikke nødvendig med stearinlys en gang.

Jeg har fobi mot rotter, mus og slanger.
Jeg er redd veps også, men det synes jeg ikke er irrasjonelt. Det ER jo styggvondt når de stikker. :glemmer ikke så lett:

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 15:02   #72
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også redd for huggorm. Har aldri sett det, men skrekken er så ille at vi måtte la være å kjøpe en hytte fordi jeg var hellig overbevist om at det var huggorm i området.

Gammel 23-11-07, 15:03   #73
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt mørkredd og så er jeg skrekkelig redd for haier. Jeg blir uvel bare av å se dem på TV eller i blader, og jeg liker ikke å bade i havet på grunn av dem. Selv når jeg bader i Oslofjorden tenker jeg på hai. Global oppvarming, ikke sant?

Jeg syns det er ufattelig ekkelt å bade der det er skikkelig dypt, sånn at det bare er mørke under meg.

Slik har jeg det også. Jeg er som en fisk i vannet, men er fryktelig redd når jeg ikke kan se en fin sandbunn eller fliser under meg.

Jeg har ikke vannskrekk, men undervannskrekk!

Gammel 23-11-07, 15:15   #74
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tar ikke blodprøver i armen, og det er litt kinkig siden jeg tar blodprøver minst hver 3. måned.

Jeg kjører helst ikke buss, og å gå alene inn på en vanlig rutebuss er helt frykteligt.

Panter ikke flasker i butikker som jeg går i til vanlig.

Liker ikke klovner, eller voksne folk som har kledd seg ut, sminket til det uigjenkjennelige eller har masker.

Liker ikke å ha ansvaret for andres barn i nærheten av vann. Var ganske aktiv når vi hadde med 24 barn på pilketur med barnehagen!! Da satt jeg ikke i ro.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 15:18   #75
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Ormer og slanger er jeg livredd. Klarer ikke å se det i blader,på tv el. mamma ringer og gir beskjed hvis hun har sett det i en vis eller et program ol.

Da jeg var liten så lekte vi masse i skogen. Lekte med alt mulig, og bestefar viste meg en huggorm og sa at den måtte jeg aldri,aldri finne på å leke med. Etter den dagen har jeg hatt frykt for de krypene,så stor at jeg aldri tørr reise til slike land der vi kan risikere å møte slangetemmere på gaten en gang.

Jeg tørr heller ikke gå forbi en kirkegård når det er mørkt.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 16:46   #76
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Jeg oppfatter det ikke selv som merkelig (men klart irrasjonelt), og det er en viss frykt for lange kjellerganger. Der er det kriker og kroker, massevis av dører, det lukter vondt, lyset kan gå - det er i det hele tatt ordentlig ekkelt.

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta25, her.

Sover heller ikke med tærne utenfor dynen. Vet ikke helt hva jeg frykter, men det har noe med hender som kommer fra under sengen å gjøre...

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Og jeg unngår å se i speilet om jeg er på badet/toalettet om natta.

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Stankelbein

(...) synes (pappa)STANKELBEIN er skumle. De flyr liksom så ukontrollert omkring og risikerer å kræsje i meg sånn helt plutselig.

Sambo må ta dem forsiktig ut for meg, og IKKE skade dem på noe vis. De mister jo så lett bena sine og skal ikke lide på grunn av en mine (mange) hang ups...

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Jeg tørr heller ikke gå forbi en kirkegård når det er mørkt.

Jeg kan faktisk signere alle de ovenstående, og i tillegg nevne hysterisk skrekk for edderkopper og høyder.

Jeg er visst en svært engstelig person...

Opprinnelig lagt inn av Ada, her.

Fordi spøkelser og skumle vesner kan komme ut av speilet. Og tenk så skummelt om man ser i speilet etter å ha vasket ansiktet på kvelden, og så står det noen bak deg når du egentlig skulle vært alene... (Mulig jeg ikke bør se flere skumle filmer)

Nemlig!

Gammel 23-11-07, 16:49   #77
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Slik har jeg det også. Jeg er som en fisk i vannet, men er fryktelig redd når jeg ikke kan se en fin sandbunn eller fliser under meg.

Jeg har ikke vannskrekk, men undervannskrekk!

Jeg også!

Gammel 23-11-07, 17:12   #78
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av syllan, her.

Jeg har panikk for hantikker/flått..Har vært sykt mye av det i år...

Vinduer når det er mørkt ute er også dritskummelt..

Bade i sjøen når jeg ikke ser bunn..(har ingen problem med dypet bare jeg ser bunnen..)

Panikk for å finne noen døde på jobb..(jobber i hjemmesykepleien),jeg vet at jeg bare hadde løpt min vei...hehe (hvis jeg var alene da..)

Flått glemte jeg ja - de er til og med verre enn veps, for man merker dem jo ikke. Vepsen summer i det minste den. De andre ekle krypene kommer jo bare krypende uten en lyd! ÆSJ ÆSJ ÆSJ jeg grøsser bare ved tanken!!

Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 17:15   #79
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

... så er jeg skrekkelig redd for haier. Jeg blir uvel bare av å se dem på TV eller i blader, og jeg liker ikke å bade i havet på grunn av dem. Selv når jeg bader i Oslofjorden tenker jeg på hai. Global oppvarming, ikke sant?

Jeg syns det er ufattelig ekkelt å bade der det er skikkelig dypt, sånn at det bare er mørke under meg.

Jeg er også redd for hai. Jeg går sjelden eller aldri lenger ut enn til brysthøyde når jeg bader i sørligere strøk. Jeg liker heller ikke fisk, maneter, tang og tare, blekkspruter... En annen nevnte undervannsskrekk - det er en god beskrivelse. I tillegg har jeg et snev av vanlig vannskrekk, jeg får hetta om noen skal lekedytte meg under vann e.l. Jeg liker heller ikke å bli sprutet på når det sprutes slik at jeg får vann i ansiktet.

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Liker ikke å ha ansvaret for andres barn i nærheten av vann. Var ganske aktiv når vi hadde med 24 barn på pilketur med barnehagen!! Da satt jeg ikke i ro.

Det er jo en meget sunn og rasjonell fryk spør du meg. Man har et kjempeansvar når man jobber med barn, og barn og vann er pr. definisjon skummelt. Jeg er heller ikke glad i å gå med barn langs veldig trafikkerte veier. Jeg tror den frykten der er sunn, jeg! Det gjør at man er ekstra skjerpet og våken.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 17:24   #80
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Okei, da. Jeg er redd for flått. Flått og skorpioner.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:00.