Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Hvilke kameler gikk ikke ned?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-07, 21:08   #61
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke kameler gikk ikke ned?

Nugatti og sjokoladepålegg er ikke pålegg. Min sønn har kun spist nugatti en gang og det var hos en idiotisk dagmamma. Det kommer ikke til å eksistere i mitt hus på enda noen år.

Gammel 15-12-07, 21:16   #62
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

At man ikke kan mase/skrike seg til ting/gotterier har jeg holdt hardt på.

Dersom jeg forsyner barna med mat, MÅ de ikke spise opp alt.
Derimot, forsyner de seg selv skal maten spises opp.

Vi sitter ved bordet til alle er ferdig og vi takker når vi får noe.

Forøvrig, det har gått ned mange kamler her i huset

Gammel 15-12-07, 21:17   #63
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Nugatti og sjokoladepålegg er ikke pålegg. Min sønn har kun spist nugatti en gang og det var hos en idiotisk dagmamma. Det kommer ikke til å eksistere i mitt hus på enda noen år.

Min eldste hadde i 1988 eller 1989 en dagmamma som ga henne brødskive med smør og sukker. Jeg holdt på å besvime og jeg skal love jeg bytte dagmamma farlig fort.

Gammel 15-12-07, 21:20   #64
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Min eldste hadde i 1988 eller 1989 en dagmamma som ga henne brødskive med smør og sukker. Jeg holdt på å besvime og jeg skal love jeg bytte dagmamma farlig fort.

Dagmammaen vi hadde var en slektning av Mannen og hun var veldig klar over mitt standpunkt med tanke på dette. Men så var det jo så "synd i ungen....".

Gammel 15-12-07, 21:37   #65
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Tror ikke jeg har noen regler som aldri kan brytes. Likevel er dette noe jeg tenker endel på. Har selvsagt mange kjøreregler, men ser at jeg synder mye i fht det dere andre nevner her.

Har noen oppgjør med meg selv innimellom, og jeg er enig i det Electronica sier om å tenke seg om i fht hvorfor dette er så viktig.

Nå skal jeg ikke snu denne tråden til å handle om noe annet enn det den var ment til (selv om vi alltid tillater litt avsporing..?), men synes J. Juuls bok har klart å sette mange tanker i sving hos meg i fht dette med oppdragelse/selvutvikling.

Men jo, jeg har dratt med meg en hylende unge ut av butikken, jeg også. Har til og med fått ros for min standhaftighet fra tilskuere.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 22:48   #66
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Spinoff: Hvilke kameler gikk ikke ned?

Hmm, her i huset kan man ikke sutre/skrike/mase seg til noe.
Ingen krigs-/kamuflasje- leker eller klær.
Sukker-klin er ikke mat.

Ja, også sikringsdelen da, bilsikring, hjelm på sykkel, redningsvest i båt og slikt, men det sier seg selv.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 23:37   #67
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Enig, men jeg håper og tror at de som holder fast på regelen om soving i mørket faktisk ikke har mørkredde barn. Det er selvsagt verken vanskelig eller slemt å insistere på et mørklagt soverom hvis barnet ikke har noe i mot det.

Men hvis man har barn som ikke er mørkeredde, så vil de jo heller ikke protestere mot å sove i mørket, og da blir det jo ikke en "kamel som ikke gikk ned"?

Unger kan plutselig bli mørkredde. Vår minstemann har sovet i stummende mørke, helt til han nå, i en alder av 2.5 år begynte å lage trøbbel når han skulle legge seg. Skriking og hyling og u name it. Vi var beinharde, for hos oss er det en kamel at ungene skal legge seg fint, uten mye dill. Men vi tenkte jo på hva det kunne være som var problemet. Så vi tenkte at det kanskje kunne være lyset. Nå får han legge seg med det på, og så skrur vi det av når han har sovnet. Funker fint som snus

Til du som var så opptatt av at barna dine skal sove med lyset av, kan jeg få spørre hvorfor det er en så viktig "kamel" for deg? Skriking i butikker og hopping i møbler og den type ting kan jeg forstå vitsen med, men det å insistere på at unger skal sove med lyset av, i stummende mørke. Opplys meg!

Gammel 16-12-07, 00:14   #68
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Men hvis man har barn som ikke er mørkeredde, så vil de jo heller ikke protestere mot å sove i mørket, og da blir det jo ikke en "kamel som ikke gikk ned"?

Jo, klart man må få lov til å telle uspiste kameler som aldri har blitt servert.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 00:17   #69
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Konsekvent på at det overhode ikke er noe ektraservice mellom måltider. Spiser hun ikke noe av det som blir servert så venter man til neste måltid med å spise. Legger til at det alltid er flere ting å velge mellom til måltidene og alltid noe hun liker hvis hun er sulten nok.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 00:17   #70
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Det var ikke meg som var opptatt av å sove med lyset av, men jeg har vært borti noen artikkler som har tatt for seg sammenheng mellom økt risiko for kreft og eksponering av lys om natten. Jeg finner ikke igjen noen av disse artikklene, men fant denne http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.2236410.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 00:23   #71
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Det var ikke meg som var opptatt av å sove med lyset av, men jeg har vært borti noen artikkler som har tatt for seg sammenheng mellom økt risiko for kreft og eksponering av lys om natten. Jeg finner ikke igjen noen av disse artikklene, men fant denne http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.2236410.

Jo, jeg synes jeg ser meg selv tvinge Frøkna til å ligge i panisk redsel i stummende mørkt soverom, med den begrunnelsen at "Det er langt bedre at du er hysterisk redd hver natt mens du er barn, enn at du får en statistisk økt sjanse for kreft når du blir voksen. Det skjønner du vel, barnet mitt". Yeah, right!

Gammel 16-12-07, 00:26   #72
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Jo, jeg synes jeg ser meg selv tvinge Frøkna til å ligge i panisk redsel i stummende mørkt soverom, med den begrunnelsen at "Det er langt bedre at du er hysterisk redd hver natt mens du er barn, enn at du får en statistisk økt sjanse for kreft når du blir voksen. Det skjønner du vel, barnet mitt". Yeah, right!

Gammel 16-12-07, 10:02   #73
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Ynsjyll. Nå lo eg høgt og støyande. Eg såg det nemlig for meg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 13:10   #74
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og det finnes jo mellomting mellom stummende mørke og stadion-opplysning også.

Gammel 16-12-07, 13:11   #75
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Jo, klart man må få lov til å telle uspiste kameler som aldri har blitt servert.

Det kvalifiserer nesten til en egen tråd: "Hvilke kameler har du sluppet å spise" .

Gammel 16-12-07, 14:28   #76
Mitzya
Siste nytt!

Mitzya sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Mitzya har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Unger kan plutselig bli mørkredde. Vår minstemann har sovet i stummende mørke, helt til han nå, i en alder av 2.5 år begynte å lage trøbbel når han skulle legge seg. Skriking og hyling og u name it. Vi var beinharde, for hos oss er det en kamel at ungene skal legge seg fint, uten mye dill. Men vi tenkte jo på hva det kunne være som var problemet. Så vi tenkte at det kanskje kunne være lyset. Nå får han legge seg med det på, og så skrur vi det av når han har sovnet. Funker fint som snus

Til du som var så opptatt av at barna dine skal sove med lyset av, kan jeg få spørre hvorfor det er en så viktig "kamel" for deg? Skriking i butikker og hopping i møbler og den type ting kan jeg forstå vitsen med, men det å insistere på at unger skal sove med lyset av, i stummende mørke. Opplys meg!

Jeg gir meg ikke på mørkeregelen, når noen av ungene prøver seg på å slå på lys på nattestid. Er det natt, så er det natt. Og vi er avhengige av at alle får søvnen sin, skal vi fungerer greit på dagtid. Vi har alle felles soverom, så hvis en våkner og slår på lys, så er det fort at flere våkner. Og da er vi i gang!

Mørkredd er det ingen som er. Vi er tross alt ni i samme rom, så tror nok ungene føler det som trygt.

Det er vel mere utrygg følelse blant unger som blir plassert alene i et annet rom. Nattlampe eller ikke, så er de jo alene.

Gammel 16-12-07, 16:51   #77
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mitzya, her.

Mørkredd er det ingen som er. Vi er tross alt ni i samme rom, så tror nok ungene føler det som trygt.

Ni stykker i samme rom?! Da tror jeg at jeg også hadde tviholdt på regelen om at lyset skulle være av, ja .

Min kamel er mer i retning av at ungene skal sove på eget rom om natten, selv om det ikke er en regel uten unntak, det heller.

Ungene sover bedre da, og vi voksne sover bedre, pluss at det er en del andre ting vi også foretrekker å gjøre uten ungene i samme rom .

Gammel 16-12-07, 20:36   #78
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mitzya, her.

Med ni ikke-mørkredde personer i samme rom, er det selvsagt en fordel om lyset er av og folk generelt holder seg i ro om natten. Det er ikke vanskelig å skjønne.

Ni personer på samme soverom?! Har dere en mormor på kjøkkenbenken også, kanskje?

Gammel 16-12-07, 23:55   #79
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Standard

Med ni ikke-mørkredde personer i samme rom, er det selvsagt en fordel om lyset er av og folk generelt holder seg i ro om natten. Det er ikke vanskelig å skjønne.

Ni personer på samme soverom?! Har dere en mormor på kjøkkenbenken også, kanskje?

Jeg lurer egentlig mest på hvor stort dette rommet er. Jeg synes det er "slitsomt" nok å skulle dele soverom med en mann og blir svett bare ved tanken på å skulle ligge 9 stykker sammen. Dette må du nesten fortelle mer om.

Gammel 17-12-07, 00:01   #80
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:04.