Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Ubehagelige filmer ...

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-07, 23:33   #61
Lionking
hakuna matata

Lionking sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Lionking er litt kul
Standard

Sv: Ubehagelige filmer ...

Det kommer vel mye an på tid, sted og alder...
For min egen del har jeg aldri vært så redd i en kinosal som da jeg så Poltergeist. Kunne vært morsomt å se den igjen å 25 år senere...

Lionking er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 23:40   #62
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Irreversible? Jo, den har den verste scenen jeg noensinne har sett i en film. En laaaang voldtektsscene filmet i ett uten klipp, slik at du virkelig har følelsen av å være der. Veldig realistisk og aldeles ødeleggende.

Filmen vises med episodene i motsatt rekkefølge, slik at vi får se slutten først, og så episodevis tilbake i tid. Slutten som er ren idyll, blir helt grusom med tanke på det du har sett før.

Huff, tror jeg dropper den filmen ja. Høres fæl ut!

Gammel 19-12-07, 23:48   #63
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

De tiltalte, er det den med hun jenten som blir gruppevoldtatt på et flipperspill og til slutt får dømt gjerningsmennene med hjelp av en kvinnelig advokat? Hvis det er den så har den scenen brent seg fast på netthinnen min for alltid.

Ja, det er den.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 09:43   #64
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Ubehagelige filmer ...

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

En ubehagelig scene som gjorde inntrykk, er fra American History, når en stakkar får hodet sparket i fortauskanten med tennene først. Jeg grøsser enda av tanken.

Den scenen fra American History X synes jeg er ubehagelig ja, jeg kjenner det veldig i magen hvis jeg ser den filmen, tom. før den kommer.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 12:13   #65
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

De tiltalte, er det den med hun jenten som blir gruppevoldtatt på et flipperspill og til slutt får dømt gjerningsmennene med hjelp av en kvinnelig advokat? Hvis det er den så har den scenen brent seg fast på netthinnen min for alltid.

Ja, det er den. Egentlig tror jeg filmen gjorde mye sterkere inntrykk på meg enn den "fortjener", men jeg var 18 eller 19 år da jeg så den og ganske sikkert rett i målgruppa. I tillegg var jeg veldig lite garvet på å se "slemme" filmer på den tiden, så det er nok mye settingen som gjør at den virket så sterkt på meg der og da.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:55.