|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Passiv
|
![]() Sv: Spin-off: Hvilken amarone liker du best?
Gode produsenter kan lage akseptabel vin selv i katastrofale årganger. Dårlige produsenter kan ødelegge århundrets årgang. Det tryggeste er å holde seg til kvalitetsprodusenter, men det blir kjedelig i lengden. Erfaring får man av et feilsteg i ny og ne. |
![]() |
![]() |
#62 |
villende
|
Mannen har faktisk opplevd flere ganger at han har reist for å kjøpe den siste flasken og så er den bortevekk. Han er derfor etter hvert blitt småskeptisk til å ta turen ene og alene for å sikre seg "den siste flasken". |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Passiv
|
![]() Sv: Spin-off: Hvilken amarone liker du best?På tide å børste støv av denne tråden igjen. Jeg har fremdeles ikke drukket vin siden sist, men har vært innom polet noen ganger og fått med meg at det begynner å komme en del 2004-årganger nå. En fantastisk årgang for Amarone, ifølge de som har prøvesmakt. Jeg har allerede skaffet meg Accordini, Vaona og Fratta Pasini i 2004-årgang, og har som tidligere nevnt planer om å begå noen barnedrap til høsten. |
![]() |
![]() |
#64 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Spin-off: Hvilken amarone liker du best?Jeg smakte en Santa Sofia i helgen, det var et hyggelig møte.
![]() |
#66 |
Introvert optimist
|
Ja, det var en 2004. Jeg har ikke smakt Santa Sofia før, så jeg har ikke noen andre år å sammenlikne med, men dette fristet til gjentakelse.
![]() |
#67 |
godt brukt
|
![]() Sv: Spin-off: Hvilken amarone liker du best?Da har jeg fått rapport fra mannen som er på forretningsreise at jeg kan glede meg til en Monte Masua Amarone Della Valpolicella 2003 Classico når han kommer hjem. Sist redigert av Mandarin : 04-05-08 kl 20:40. Årsak: Glemte classico :knegg: |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#70 |
<*(((<
|
![]() Sv: Spin-off: Hvilken amarone liker du best?Her passer det å nevne at jeg har kjøpt to stk. Santa Sofia 2004. Kanskje ikke så spennende, men for en stakkar på budsjett med skrumpende kjeller er det litt stas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Spin-off: Hvilken amarone liker du best?Denne tråden forsvinner litt, synes jeg. Den som hadde hatt et underforum for vin!
![]() |
#73 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off: Hvilken amarone liker du best?Når som helst. Erfaringsmessig så er terskelen ikke høy før mannen eller jeg sier "Vin i kveld?" eller "Vin i kveld!". Enten er det en spesiell anledning eller så blir det en spesiell anledning. :enkel:
![]() |
#74 |
Passiv
|
Amarone kan man drikke når som helst. |
![]() |
![]() |
#75 |
Passiv
|
Santa Sofia er alltid stas. Den er sammen med Masi og Il Sestante de beste Amaronene man kan få tak i overtalt. Hvilken jeg foretrekker er avhengig av både årgang og min dagsform. I 2001 synes jeg Il Sestante lyktes best, mens det i 2003 ikke var noe særlig forskjell på dem - det var et veldig varmt år og alle lagde litt atypiske Amaroner. Men ut i fra tidligere årganger, må jeg nok si at mine preferanser for Masi og Santa Sofia er lite hestehode foran Il Sestante. Jeg har ennå til gode å smake en Amarone fra 2004. Jeg har bunkret opp noen, og av de jeg kommer til å kjøpe står Santa Sofia øverst på listen. 2004 er visstnok den beste årgangen for Amarone på denne siden av århunde/årtusen-skiftet.
|
![]() |
![]() |
#77 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off: Hvilken amarone liker du best?Åååå, jeg gleder meg til søndag!
![]() |
#78 |
Passiv
|
![]() Sv: Spin-off: Hvilken amarone liker du best?Amarone i går kveld. Luigi Righettis Amarone Capitel de' Roari'. Innkjøpt i Sverige for den nette sum av 175 SEK. Billig til Amarone å være - selv i Sverige. |
![]() |
![]() |
#79 |
<*(((<
|
![]() Sv: Spin-off: Hvilken amarone liker du best?Hm, er du likevel helt sikker på at du ikke har vært uheldig? Jeg smakte denne i sommer, og kjenner meg ikke helt igjen. Ingen stor amarone, men helt grei, mener jeg å huske var dommen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Passiv
|
|
![]() |