|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserAldri i verden om jeg gjør lekser for ungene mine. Men at jeg hjelper, støtter og ser gjennom etterpå.. det er klart jeg gjør. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserJeg fikk hjelp til lekser av foreldrene mine. De gjorde det aldri for meg.
|
|
|
#3 |
|
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserJeg synes også det blir helt bakvendt å fjerne forberedelsestid og hjemmeeksamener fordi noen får mer hjelp hjemme enn andre. Da må en heller sette inn ekstra støtte fra skolen sin side for de elevene som trenger det.
Storebror 2000 Lillebror 2003 Sist redigert av Kaz : 10-02-08 kl 00:45. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Etylbarbital
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserMine foreldre har aldri hjulpet meg med leksene - de begrenset seg til å spørre om vi hadde gjort leksene. Jeg har aldri ønsket at de skulle hjelpe meg med leksene, heller. Det eneste er at de har lest gjennom særoppgaver. På barneskolen hendte det ganske ofte at jeg hjalp venner med lekser - noen ganger gjorde jeg leksene deres også - for at de skulle bli raskere ferdig slik at vi kunne leke.
|
|
|
#5 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserJeg kan ikke huske at jeg fikk noe særlig hjelp med leksene. De var ikke akkurat veldig vanskelige, så jeg klarte det helt fint alene |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bare sær
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserJeg kjenner at jeg blir litt matt...
|
|
|
#7 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserMen det er da stor forskjell på å hjelpe og å gjøre for dem? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser
Å følge opp lekser, er jo å sørge for at lekser blir gjort, og i hvertfall være tilgjengelig for å hjelpe. - Ikke gjøre leksene\rette opp alt FOR dem.
|
|
|
#9 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserHar ikke barn i skolealder enda. Selv fikk jeg så og si aldri hjelp med leksene hjemme, men jeg tror kanskje jeg klarte meg fint på egenhånd.
|
|
|
|
#10 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserNei, jeg kan aldri huske at de hverken hjalp meg eller gjorde dem for meg. Tror ikke de ante hva jeg hadde i lekser egentlig. De var vant til at jeg klarte meg godt på skolen og da overtok latskapen.
|
|
|
|
#11 |
|
Mother of Dragons
|
|
|
|
#12 |
|
I mål
|
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserJeg har heller aldri hørt om noen der foreldrene har gjort leksene, derimot flere tilfeller hvor forelskede klassekamerater har gjort dem |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserJeg har gransket lillehjernen, og jeg tror faktisk mamma gjorde én ting for meg. Hun sydde ferdig et forkle som jeg hadde tatt med meg hjem for "bare å gjøre ferdig hjemme", slik at jeg kunne gå videre på noe litt mindre drepende kjedelig. Sjokket var stort da læreren faktisk husket det mange uker senere og ville se på det for å vurdere det.
|
|
|
#14 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserEg hadde aldri særlig mykje lekser, men gjorde dei alltid sjølv utan hjelp eller tilsyn. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserJeg fikk hjelp til å forstå oppgavene noen ganger, men ikke ofte. Leksene var stort sett greie og enkle, og jeg var selvstyrt og selvsikker på egne ferdigheter der. -Prøvde i det lengste å unngå å spørre pappa om mattehjelp. -Matematikerforeldre er ikke alltid de som egner seg best til å forklare grunnskolematte, nei. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserJeg fikk veiledning når det var noe jeg sto fast på, som idiotiske mattelekser og sånt noe, men ikke pokkern at fattern skulle finne SVARET for meg. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserFikk hjelp til lekser om jeg trengte det, men det var heller sjelden, uansett var det bare gode råd og ikke utførelse av leksene jeg fikk. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserPappa rettet nynorskstilene mine, og jeg fikk hjelp når jeg trengte det(og der de kunne hjelpe). Men de gjorde aldri leksene for meg, og det gjør jeg heller ikke for storemor. Hun går på lekselesning en dag i uken, og får kyndig hjelp der(og får gjort unna det meste av lekser for uken). Ellers prøver jeg å hjelpe så godt jeg kan. Selv strikkingen må hun gjøre selv. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
kamerat
|
Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekserDu er vel ikke helt alene om det.
|
|
|
#20 |
|
Introvert optimist
|
Jeg er litt der egentlig. Ingen fulgte med på hva jeg gjorde og det gikk helt fint.
|
![]() |
|
|