|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Jeg skal kremeres. Det er stort sett det eneste jeg har gitt beskjed om. Ja, også må de gjerne donere bort alt andre måtte trenge om det noen gang skulle bli aktuelt.
|
|
|
#3 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Jeg tviler for det første at det blir særlig mange til å begrave meg, men jeg håper de som gjør det tar seg en real fest i min ære. Ellers skal jeg absolutt ikke ha noe opplegg i kirken eller andre steder om jeg får noe å si. Putt meg i jorda og la makkene ete meg. Kremeres skal jeg absolutt ikke, her skal flesket gjøre sin nytteverdi.
|
|
|
#4 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Jessica ; jeg vil nok gjerne kremeres fordi jeg synes tanken på mark og oppråtning er motbydelig. Å brenne opp høres desto mer renslig ut.
|
|
|
#5 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?
Jeg klarer ikke tanken på å skulle brennes. Verken død eller levende.
|
|
|
#6 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Det har jeg svart på.
|
|
|
#8 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Hvem har tagget tråden med taxidermi?
|
|
|
#9 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#10 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Nei, ikke som jeg vet om.
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Jeg skal brennes. Synd ikke mine nærmeste kunne fått litt glede av varmen det må gi |
|
|
|
#12 |
|
Epikur
|
Haha, jeg har en idé om hvem av mine morbide medmodder det kan være.
|
|
|
#13 |
|
heimføing
|
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Har ikke tenkt på egen begravelse, men har tenkt på egen død ja, i den forstand at jeg har skrevet testamente :bank i bordet: Samt informert min mor og min sønn om at dette ligger hos tingretten. Mamma bare fnyste, av en eller annen grunn.
Stort sett enig. Men det hadde vært hyggelig om de husker på at jeg har meldt meg ut av kirka og inn i HEF, og fikser en humanistisk seremoni.
Nei, det må den vel ikke? Jeg kan huske fra barndommen at begravelser ble holdt hjemme hos folk, eller på samfunnshuset. Dette var før det ble bygget bedehus og kapell i hjembygda mi. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
kross
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Jeg vil helst begraves økologisk, jeg. Kremasjon og tradisjonell begravelse er faktisk et ganske stort miljøproblem, som fører til at forråtnelsesprodukter, tungmetaller og giftige kjemikalier slippes ut i naturen. Ved økologisk begravelse "frysetørrer" man kroppen, og den begraves i en grunn grav hvor restene av kroppen raskt går tilbake i kretsløpet.
|
|
|
#15 |
|
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fantastisk! Det skal jeg underrette mine pårørende om snarest.
|
|
|
#16 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#17 |
|
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tannlegen min og jeg diskuterte faktisk dette med amalgamfyllinger/kvikksølv og muligheter for forgiftning. Han fortalte at kvikksølv ikke er giftig før det varmes opp til x-antall grader (husker ikke hvor mye) slik at giftige gasser dannes/frigjøres, og at det, som du nevner, er et problem ved kremasjon. Så lenge kvikksølvet er kaldt er det visstnok ikke farlig, heller ikke etter at man er død og begravet - i følge ham.
|
|
|
|
#18 |
|
flisespikker
|
Det er på ingen måte bare modder som kan legge til trådtagger.
|
|
|
#19 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Jeg gir blanke. Det hadde vært hyggelig med plass på Æreslunden på Statens bekostning, selvsagt.
|
|
|
#20 |
|
drømmende
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Jeg vil kremeres og spres med vinden, men det er ikke lov i Norge tror jeg. Tanken min er da at jeg alltid vil være der når det er vind, man trenger ikke en grav å gå til jeg er jo med vinden. Nå er det jo ikke sikkert det er noen som kommer til å savne meg i det hele tatt når jeg dør, så hvordan det blir aner jeg ikke. Ikke spiller det noen rolle heller for jeg er jo død.
|
![]() |
| Emneord |
| begravelse, tafofobi, taxidermi |
|
|