Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du en merkefreak?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-08, 19:55   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Signerer HELHJERTET!
Så jeg har nesten sluttet å kjøpe gensre på HM - der finnes det nesten bare acrylgensre, og det er noe elendighet.
Viscose og bomull - det er mine favoritter!

For barn? Jeg tror jeg aldri har sett en acrylgenser for barn på noen av kjedene. Bare 100 % bomull hele veien.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 23:55   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Jeg hadde nok handlet mer fra billigkjedene til meg selv,om de ikke blandet acryl i absolutt alt. Forbasket drittstoff. Bruker klærne to ganger også er det fullt av nupper
Hater acryl.

Slenger meg på! Acryl er fienden!! Fytti for noe #$%&!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 07:44   #3
Ke@
Aktiv

Ke@ sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Hjemme
Ke@ er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Klærne trenger ikke å være dyre for holde seg. Jeg har kjøpt mange klær på butikker som H&M, Lindex osv som har mye bedre kvalitet enn såkalte merkeklær.

Lillegutten min bruker og mye fra HM, kan ikke huske at noe har blitt ødelagt.

Ke@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 15:09   #4
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Slenger meg på! Acryl er fienden!! Fytti for noe #$%&!

Har etterkvart lært meg å lese merkelappen og unngår det meste i acryl, ja.
Forsøker også å styre unna klær som må håndvaskast.

Gammel 07-03-08, 19:12   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jaja det om det. Jeg skjønner jo at du tenker "dårlig smak" om du ikke liker utseendet på klærne, men jeg fikk inntrykk av at du ikke likte dem KUN fordi de var fra Sparkjøp, samme hvordan de så ut, og DA skurrer det hos meg.

Gammel 07-03-08, 19:14   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har startet en trend.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 19:18   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner jeg blir så oppgitt av andres holdninger at jeg ikke en gang klarer å sette ord på det.

Gammel 07-03-08, 22:24   #8
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg kjenner jeg blir så oppgitt av andres holdninger at jeg ikke en gang klarer å sette ord på det.

Denne må jeg signere Må si det overrasker meg at voksne mennesker i det hele tatt tenker i de baner at det å ha klær fra Sparkjøp er så forferdelig.

Jeg er kvalitetsbevisst når det gjelder yttertøy og sko, ellers handler jeg overalt, Lindex, Cubus, HM, ja, til og med Spar Kjøp

Gammel 07-03-08, 22:30   #9
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har over hodet aldri vært opptatt av merker når det gjelder meg selv - alt for lite, i følge min søster som dro meg med på Noa Noa for å kle meg opp. Har siden fått en liten dille på nettopp de klærne, men det er fordi de passer til kroppen min - noe H&M ikke gjør for tiden.

For ungene har jeg ikke vært opptatt av merker bortsett fra en periode i fjor da jeg hadde hengt for mye på foreldreforum på nett og kjøpte litt vel mye merkeklær til minstemann (Katvig, Holly, Molo o.l.). Nå har jeg imidlertid sluttet med det, bortsett fra når det gjelder parkdresser. Der holder jeg en knapp på Reima og Troll, men kan godt kjøpe (og har kjøpt) brukt. Lindex er forøvrig en favorittbutikk både når det gjelder meg selv og ungene.

Gammel 07-03-08, 22:33   #10
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Denne må jeg signere Må si det overrasker meg at voksne mennesker i det hele tatt tenker i de baner at det å ha klær fra Sparkjøp er så forferdelig.

Jeg er kvalitetsbevisst når det gjelder yttertøy og sko, ellers handler jeg overalt, Lindex, Cubus, HM, ja, til og med Spar Kjøp

Jeg leste ikke hele tråden før jeg svarte på den. Jeg reager ikke lengre i det hele tatt på at andre syns det er forferdelig med sparkjøpklær o.l. Har familiemedlem som ikke kunne finne på å gå på H&M, men jeg hever ikke et øyenbryn lengre. De får være så kapitalistiske som de bare vil. Jeg gidde ikke tilstrebe den levestilen for jeg har det bra som jeg har det.

Det jeg derimot reagerer på, er at de lærer sine barn dety her. Barn mobber ikke pga. klær fordi de vet hva som er merke eller ikke. Det er det foreldre som opplærer dem til. Kom ikke å fortell meg noe annet.

Gammel 07-03-08, 19:19   #11
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Glemte å svare på spørsmålet siden øyene mine begynte å gå på kryss og tvers mot slutten her.

Jeg er ikke noe merkefreak. Men bestemte meg at istedenfor å ha mange klær i dårlig kvalitet. Er det bedre å ha få klær i god kvalitet. Få klær kan det aldri bli da. Men dem har nå klær med god kvalitet da.

Gammel 07-03-08, 19:39   #12
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glitter

Jeg synes klær er fryktelig morsomt. Aller helst skulle jeg lagd alt selv, men det får bli i et annet liv. I mellomtiden kjøper jeg tøy jeg liker og synes er fint. Selvfølgelig gjerne god kvalitet, men ikke alltid man ser det da. Jeg liker godt at ting er spesielle - både på meg selv og ungene mine.

Gammel 07-03-08, 19:43   #13
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir stadig hevdet at klærne fra H&M har så dårlig kvalitet.
Det er ikke min erfaring i det hele tatt.
Kan ikke huske at det er blitt hull noe sted noen gang - verken på mine eller ungenes klær.

At det kan være bedre kvalitet - både med tanke på snitt og stoff - i andre butikker, stemmer nok.
Men H&M- klærne er ikke så dårlige at de ramler fra hverandre, altså...

Gammel 07-03-08, 19:48   #14
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det blir stadig hevdet at klærne fra H&M har så dårlig kvalitet.
Det er ikke min erfaring i det hele tatt.
Kan ikke huske at det er blitt hull noe sted noen gang - verken på mine eller ungenes klær.

At det kan være bedre kvalitet - både med tanke på snitt og stoff - i andre butikker, stemmer nok.
Men H&M- klærne er ikke så dårlige at de ramler fra hverandre, altså...

Det er ikke slik at de går i oppløsning bare ved synet, altså. Men jeg er ikke videre imponert over kvaliteten (ingen regel uten unntak, men jeg for min del snakker om et samlet inntrykk). I tillegg til disse små hullene som oppstod ved vask (som jeg bare har opplevd med H&M-klær), mister de i tillegg fortere fasongen. Fargene også.

Gammel 07-03-08, 19:52   #15
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nok mer opptatt av type tøy enn merket på tøyet.
Jeg kjøper f.eks veldig sjeldent klær med trykk, for trykket ser fort slitent ut, og da blir hele plagget shabby selv om det er rent og helt.
Kjøper mange strikkede bomullsplagg, for de nupper ikke og holder fasong og farge lenge.
Liker at mønster er sydd på - da holder plagget seg pent i motsetning til trykket mønster.

Olabukser synes jeg holder like lenge enten det er fra den ene eller andre butikken.

Gammel 08-03-08, 16:00   #16
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er ikke slik at de går i oppløsning bare ved synet, altså. Men jeg er ikke videre imponert over kvaliteten (ingen regel uten unntak, men jeg for min del snakker om et samlet inntrykk). I tillegg til disse små hullene som oppstod ved vask (som jeg bare har opplevd med H&M-klær), mister de i tillegg fortere fasongen. Fargene også.

Dette har jeg aldri opplevd med H&M-klær (som vi har hatt mange av), men det skjedde med den ene Mexx-genseren vi har hatt i hus (kjøpt på salg) og med alle de 6-10 Exit-genserne jeg kjøpte før jeg skjønte tegninga.

Gammel 08-03-08, 17:49   #17
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ikke spesielt opptatt av merker og klærne til Junior er en salig blanding av HM, Lindex, Katvig, IdaT og andre retro merker. Han har også en del klær med Spiderman, Lynet og Sportacus, siden dette er noe han liker veldig godt.

Ytterklærne er jeg mer merkefiksert på, og han har stort sett bare Troll og Reima dresser, Refleks regndresser og vintersko i kjente merker.

Det meste av klær er såpass pent brukt at det kan spares til nestemann, foruten om ullundertøyet, det er utbrukt etter en sesong (Janus og Sparkjøp sitt).

Gammel 07-03-08, 19:50   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var det?

Gammel 07-03-08, 19:51   #19
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finnes ikke merkebevisst, unntatt på yttertøy og sko.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 20:14   #20
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg tenker ikke mye på merke. Mesteparten av klærne kjøpes på H&M og Lindex, vinterklær får hun som regel i bursdagsgave og da har vi valgt ut Skogstad og skikkelige goretex-støvler hvert år, og så drypper det klær av litt dyrere merker en gang i blant.

Jeg ser på klær som forbruksvarer egentlig, de er jo temmelig slitt når de er fravokst og av og til tar det ikke særlig langt tid før noe er for smått heller. For meg er det lite poeng å invistere mye penger og tid i slikt.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
merkeklær

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:15.