Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-08, 15:20   #61
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?

Hos oss er terskelen ekstrem lav. Får bestandig høre på møtene vi har(som er oftere en normalt) at jeg må BARE ringe om det er noe. Jeg ringer kun når det er prikært. Blir som oftest om morgenen rundt 8-9, eller ettermiddagen. Dette er fordi vi må ha en slik kontakt. Er dagen dårlig, så er det greit å vite det før guttungen kommer på skolen, er ikke så lett å finne fram boka da. De har det likt til meg og ringer både sent og tidlig for å prate med meg også. Men jeg ringer ikke kveldstid altså, da skal det være noe veldig alvorlig. Kan til nød sende en sms om at guttungen er syk å ikke kommer dagen etter. Det er kjekt for dem, for da kan de omgjøre på lista hvem som skal være på hvem. Han går på en speisalenhet, så da stiller det seg nok annerledes.

Gammel 14-03-08, 23:35   #62
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?

Som mor har jeg ringt læreren til datteren min på kveldstid en gang. Da for å fortelle om en konflikt i jentegruppa. Det var viktig for min datter at læreren visste om dette før neste skoledag startet. Sendte en SMS først for å høre om det passet med en telefon. Læreren har mobilnummeret sitt på ukeplanen, og hat bedt oss ringe dersom det er noe.

Som lærer selv ber jeg foreldrene ta kontakt dersom det er noe, enten på e-post, sms eller telefon. Jeg syns de bør få bruke den kommunikasjonsformen de føler seg mest komfortable med. Jeg har skjermet tida fra 16-20.30, for da er jeg primært mamma sjøl. Sev om jeg har åpnet for dette, og er av den formening at det er bedre med en telefon for mye enn en for lite, blir jeg ikke nedringt. Nå har jeg 1. klasse, og da er telefonsamtalene hyppigere enn lengre opp i barneskolen. Mange foreldre føler at overgangen fra barnehagen, der de gjerne møter pedagogen daglig, er stor, og har behov for å spørre og grave litt om hvordan det går med poden også utenom konferansetimene. Ellers kan det være konflikter på bussen hjem de mener jeg bør vite om før undervisning neste morgen, elever som plutselig av uforklarlig grunn gruer seg til å gå på skolen, usikkerhet ift turer osv osv. Tror jeg rundt regnet har hatt to samtaler i uka i snitt dette skoleåret. Det overlever jeg. Mange sender en SMS først, der de spør om når det passer at de ringer, og i motsatt fall spør de pent om jeg har tid når de ringer. Jeg har lagret alle foreldrene på mobilen, så passer det ikke, lar jeg vær å svare, og så ringer jeg heller opp seinere.

For å sikre et godt samarbeid mellom hjem og skole velger jeg å legge meg på den tilgjengelige linja, altså. Dette er jevnt over den linja alle kontaktlærerne på skolen "min" har lagt seg på.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 23:38   #63
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Det har enda ikke skjedd, og jeg vil si terskelen min er temmelig høy for å gjøre det også. Har sendt flere mailer da, men har ikke forventet svar før dagen etter.

Gammel 14-03-08, 23:44   #64
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg har veldig høy terskel for å kontakte lærer utenom kontortid, men ikke når det gjelder mail.

Jeg sendte lærer til minsten her en mail nå nylig, midt på svarte natta, men forventet ikke svar før neste arbeidsdag.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 07:35   #65
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

kontaktlæreren vår gir ikke ut privatnummeret sitt, så den saken er jo grei

Vi hadde tlf nummeret til læreren hun hadde iførste klasse, og der kunne vi sende sms om vi lurte på noe. Og det gjorde vi et par ganger, men det var aldri noe alvorlig det var snakk om da.

Hadde det skjedd noe alvorlig med datteren min spørs det om jeg hadde holdt ut til dagen etter. Skulle nok funnet henne

TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 21:17   #66
Oschi
Nykommer

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: UK
Oschi er litt kul
Standard

Her kontaktes lærere i skoletiden -aldri ellers.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:50.