|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?Jeg mailer når som helst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?Jeg har aldri gjort det. Rett og slett fordi jeg ikke har hatt behov for det.
![]() |
#23 |
|
![]() Sv: Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?Dere som er lærere. Hvilke typer henvendelser får dere på fritida? Hvordan har dere evt. snakket med foreldre om dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?Jeg er lærer og får mye mail fra foreldre (vi har det som hovedkommunikasjonsform). Foretrekker meldinger på mail framfor på lapp. Leser mail flere ganger om dagen, også kveld og helg. Får sms fra noen foreldre, men mer fra elevene mine (10.klasse). Det er også flere tlf fra elever enn foreldre til min mobil/hjemmetlf. Får få tlf fra foreldre etter arb.tid. Jeg synes det er helt iorden å motta sms når som helst (og mail selvsagt). |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?Jeg har veldig høy terskel for å gjøre det, jeg har bare gjort det én gang og da var det for å ringe henne tilbake. Jeg sender heller melding med som skolejenta leverer selv hvis det er noe jeg mener læreren bør vite om.
![]() |
#26 |
weird
![]() Sv: Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?Som lærerdatter husker jeg i alle fall at ganske mye av kveldene gikk bort til at min mor gikk mellom rettebunken og telefoner fra foreldre. Selv var jeg strålende fornøyd med at barnas lærere tilbød kontakt via epost (jobbadressen) da jeg jobbet natt og ofte sov i tiden de var tilgjengelige. Det er jo heller ikke så lett å få tak i lærere i skoletiden. De har undervisning, er ute i friminutter og da føles det ikke så greit å okkupere dem i de få pausene de faktisk har. I alle fall var det sånn da jeg var med moren min på jobb. Pausene ble som regel brukt til å svare på henvendelser fra elever også.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?
Jeg er lærer i vgs (Vg2 og VK2) og får stadig sms og telefoner fra elever. Sms-ene tikker inn til alle døgnets tider.
![]() |
#28 |
|
![]() Sv: Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?Jeg har brent meg på at foreldre ringer på kveldstid. En periode var telefonen det første jeg sjekket når jeg kom hjem, for så å sjekke tapte anrop opp mot klasselista. Sånn vil jeg ikke ha det igjen - derfor er det sjeldent at jeg oppgir telefonnummeret mitt. I den klassen jeg har nå har jeg sms'et litt med et foreldrepar, fått en sms om at en elev ikke skjønte leksen sin (den hadde jeg ikke tenkt til å svare på, men det viste seg at de fant ut av det allikevel) og ellers snakket med klassekontakten i forbindelse med arrangementer eller møter. Altså ikke så mye.
![]() |
#29 |
I mål
|
![]() Sv: Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?Jeg mottar stort sett henvendelser på mail. Det hender noen ringer til skolen dersom det er noe. Jeg har med vilje ikke delt ut mobilnummeret mitt, det er privat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Sv: Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?Apr. Kies innlegg. Det har jo skjedd stor endring i lærerjobb fra den tida vi var små hvor lærere jobbet hjemme mye av tiden. Jeg tenker at det var mer naturlig å ringe dem hjemme i den tiden siden de ikke hadde fast arbeidstid på skolen. Nå for tida har jo lærere fast arbeidstid og har stort sett tid til å snakke i telefon i løpet av en dag. Det jeg tenker er viktig da er at læreren faktisk ringer tilbake hvis foreldre har forsøkt å få kontakt ettersom det ikke alltid er lett å få tak i læreren akkurat når man ringer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Pauset
|
![]() Sv: Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?Nå har jeg kun jobbet som lærer siden i høst, men jeg har hatt en telefon fra en far. Det var ang. ei boblejakke. Det var en kort samtale. Helt greit. Jeg har ikke oppgitt noe mobilnr., men det er jo ikke vanskelig å finne for de som vil det. Jeg er ikke kontaktlærer så foreløpig slipper jeg unna med samtaler i fritida. Det jeg syns er vanskelig er at vi har en telefon å ringe fra på skolen. Vi er fem lærere og 3 assistenter. Vi må ringe på vårt kontor mens de andre lærerne sitter og jobber, og dermed hører alt. Det liker jeg ikke. Derfor vil jeg nok ta slike samtaler hjemmefra når det er mulig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Leser
|
En normalt oppegående foreldre ...
![]() |
#35 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sant nok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Til tider hjulbeint
|
Mail kan jeg sende når som helst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?Mail sender jeg når som helst. Jeg har ikke tenkt tanken at de kan lese den hjemme, men det er nå frivillig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
weird
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Epikur
|
![]() Sv: Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?Har ikke skolebarn enda, men regner med at terskelen vil være veldig høy. Jeg har jobbet som lærer og vet at for mange foreldre er terskelen veldig lav.
![]() |
#40 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Ofte typen "noe har skjedd mellom eleven og en annen/ noen andre elever, enten en konflikt, noen har blitt mobbet, plaget eller en eller annen type uoverensstemmelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|