|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?Uhm. Jeg sendte en sms da jeg hadde glemt å sende med meldebok om at hun ikke kom på skolen neste dag, teller det?
![]() |
#3 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?Da skal det være veldig viktig. Noe som overhodet ikke kan vente til en arb.dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Leser
|
![]() Sv: Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?Det må være virkelig kritisk i vårt tilfelle. Lærerne har mail, og det virker som om de leser den, så jeg synes vi har gode muligheter til å kontakte lærerne. Hvis det var mobbing, eller noe annet som gjorde at barnet mitt var redd for å gå på skolen, ville jeg kanskje ha tatt kontakt. Men mest sannsynlig ville jeg heller ha holdt ungen hjemme dagen etterpå og heller tatt kontakt da.
![]() |
#5 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?Jeg har gjort det en gang, da HE endelig sprakk, og fortalte om mobbing som hadde foregått en lang stund. -Ikke at det hjalp. Sist redigert av Kaija : 08-03-08 kl 19:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?På mail ville jeg ikke hatt noen skrupler, men da ikke forventet noe svar før neste arbeidsdag.
![]() |
#7 |
Leser
|
![]() Sv: Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?Da jeg leste innlegget ditt tenkte jeg kun på å ringe, så det ble litt feil svar. Mail synes jeg er helt uproblematisk å sende når som helst. Dag, natt eller helg. SMS har jeg høyere terskel for, men lavere enn ved å ringe. Kunne nok ha sendt SMS på kveldstid hvis jeg hadde glemt å svare på noe innen en tidsfrist.
![]() |
#8 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?Mail når som helst. Ringe - da skal det være noe helt spesielt. Jeg ringte på ettermiddagstid i høst da tanta til ungene døde (på faren si side). Det var venta at det skulle skje, men kom brått da det først skjedde. Jeg syntes det var riktig at læreren visste det neste dag. Hun satte pris på å få beskjed.
![]() |
#9 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?Læreren til Emma skriver med telefonnummer, mobilnummer og mailadresse på lekseplanen, så jeg antar det er til for å brukes.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?Jeg har ikke skolebarn, men jeg tror terskelen min vil være ganske høy. Å sende mail føler jeg det er OK å gjøre når som helst. Læreren kan jo velge å åpne mail bare i arbeidstida hvis hun vil. Å sende SMS og å ringe hadde jeg ikke gjort dersom det var ting som godt kunne vente. Noen ganger er det litt vanskelig å vurdere hva som kan vente. Jeg vet at en del lærere foretrekker å vite om f.eks. plutselige dødsfall som berører elever så snart som mulig for å kunne forberede seg på situasjonen mens andre synes det er best å bli skånet for dette hjemme for så å ta situasjonen på sparket når de er på jobb dagen etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
I mål
|
![]() Sv: Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?
Vel, man må vel anta at læreren ser for seg at foreldrene vurderer hvilke tilfeller man er nødt til å ringe og når man kan sende en mail. Mail kan jo sendes når som helst, læreren styrer jo selv åpning. Selv hadde jeg blitt ganske frustrert hvis foreldre ringte om alle mulige småting på kvelden og i helgene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?Det har hendt noen få ganger i alle de årene jeg har hatt skolebarn, at jeg har ringt lærer privat. Da har det vært ting som absolutt ikke kunne vente til neste skoledag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?Har aldri ringt (har ikke følt behov for det), men har sendt SMS til enkelte lærere (de som synes det er greit). Da om ting som kan være greit for læreren å vite.Ellers blir meldingsboka brukt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?Da må det være noe veldig viktig... De fleste lærere ( iallefall vi under 50 Sist redigert av rine : 29-01-11 kl 12:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?
Jada, med sunn fornuft |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?Ekstremt høy. Jeg har ikke gjort det enda.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Jeg tenker aldri at det er "greit" å ringe hjem til en lærer i den tiden, men jeg vet at for eksempel i den situasjonen jeg nevner om brå dødsfall som berører eleven og klassen sterkt så er det mange lærere som foretrekker å få telefon om kvelden, selv om det er sent slik at de er mentalt forberedt til neste dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?Der vi bodde tidligere, foretrakk læreren å få fraværsmelding etc på sms istedet for i meldeboka, da var terskelen naturlig nok ganske lav for å kontakte ham på den måten.
![]() |
#19 |
One of These Days
|
![]() Sv: Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?Jeg svarer ikke på SMS fra foreldre, og opplyser heller ikke om mobilnr. til foreldre. Rett og slett av den enkle grunn at jeg helst vil slippe telefoner og SMS på fritiden. Mobilnr. er mitt private og det koster meg å svare, men på jobbtlf. er det skolen som betaler for samtalen. Det er ikke snakk om mye penger, men for min del prinsippet. Er det alvorlig nok, klarer foreldre å finne nr. mitt i telefonkatalogen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?Jeg har meget høy terskel for å kontakte lærerne privat. Har ikke gjort det enda, og mine går i 4. og 5. klasse. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|