Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kommer til å savne Lidl!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-08, 08:41   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommer til å savne Lidl!

Opprinnelig lagt inn av TheVoice, her.

jeg liker best kjente merker Kjøttdeig fra gullgruven liksom? hva er gullgruven? skulle likt å sett den fabrikken.

Gullgruven-kjøttdeigen kommer visstnok fra samme sted som Gilde-kjøttdeigen, står litt på noen google-linker så jeg. De er iallfall så og si identiske. Jeg kjenner heller ingen forskjell i smaken overhodet, men kjøper mest Nordfjord-kjøttdeigen siden den er så billig på Rema.

Gammel 22-03-08, 21:37   #2
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Iset: Sjekk opp merke og leverandør på de to ostene, så skal jeg se om jeg kan godsnakke med noen av mine leverandører for deg.

Gammel 23-03-08, 08:39   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Iset: Sjekk opp merke og leverandør på de to ostene, så skal jeg se om jeg kan godsnakke med noen av mine leverandører for deg.

Jeg har tenkt det mange ganger men nå sier jeg det høyt; HVA skulle jeg gjort uten deg! Reddende engel!

Skal ta en tur på Lidl til uka nå.

Gammel 22-03-08, 22:09   #4
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har vært på Lidl 1 gang, og syns igrunn det var mye "rask" der, men det skal de ha for , de hadde billig ekte cola! Kommer ikke til å savne den.

Gammel 23-03-08, 09:14   #5
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Her finnes ikke Lidl, og jeg har aldri vært innom en, så jeg kommer ikke til å savne den naturlig nok.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 09:52   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Mulig vi har hatt en finere Lidl-butikk her i Stavanger, for jeg synes Rema ser mer slum ut enn Lidl-butikken.

Gammel 23-03-08, 09:53   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Mulig vi har hatt en finere Lidl-butikk her i Stavanger, for jeg synes Rema ser mer slum ut enn Lidl-butikken.

Det kan godt være. Jeg handler ikke på Rema heller. Bare på Mega Madla Handelslag, Helgø og Ultra.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 09:56   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Snobb.

Neida, jeg elsker Ultra og Helgø. Men synes ikke det er verdt å betale dobbelt så mye for de samme matvarene, så jeg kjøper bare det jeg ikke får tak i andre steder der. Brød, melk og andre dagligvarer kjøpes på Rema, man sparer jo der man kan.
Ja, og så ligger Rema ved siden av barnehagen, så det er liksom lettest å handle der på hjemveien.

Gammel 23-03-08, 10:45   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snobb.

Neida, jeg elsker Ultra og Helgø. Men synes ikke det er verdt å betale dobbelt så mye for de samme matvarene, så jeg kjøper bare det jeg ikke får tak i andre steder der. Brød, melk og andre dagligvarer kjøpes på Rema, man sparer jo der man kan.

Jeg vet det, men jeg er lat. Jeg VET jeg burde kjøpe melk og sånt på Kiwi eller noe annet, men vi bor ikke langt fra den nevnte Megaen og da blir det liksom lettest å handle der...

Gammel 23-03-08, 09:56   #10
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Skulle gjerne hatt mange andre butikker å velge mellom... Kommer fra en liten by og det mest spennende vi har (foruten Lidl da ) er Ica Maxi...

Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 10:38   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:har aldri vært på Lidl:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 11:20   #12
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Har aldri funnet noe på Lidl som vi liker. Så for meg spiller det ingen rolle.

Men skal alle Lidl butikkene bli til Rema nå?

Gammel 23-03-08, 11:53   #13
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Til dags dato har jeg fortsatt tilgode å sette mine bein i en Lidl butikk, så det er intet tap for meg

Gammel 23-03-08, 15:49   #14
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kjørte forresten forbi Lidl her om dagen, og da stod alle Lidl-flaggene på halv stang, på rekke og rad.

Gammel 23-03-08, 18:01   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

FØRTI minutter å koke poteter?? Det tror jeg aldri jeg har opplevd. Eller jo, den gangen strømmen forsvant i 20 minutter mens de kokte. Men jeg skreller dem først da, noe som jo selvsagt tar tid. Så det tar jo lenger tid å lage hjemmelaget mos, men potetmospulver er jo bare ekkelt og tilsatt en masse dritt.

Gammel 23-03-08, 18:08   #16
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

FØRTI minutter å koke poteter?? Det tror jeg aldri jeg har opplevd. Eller jo, den gangen strømmen forsvant i 20 minutter mens de kokte. Men jeg skreller dem først da, noe som jo selvsagt tar tid. Så det tar jo lenger tid å lage hjemmelaget mos, men potetmospulver er jo bare ekkelt og tilsatt en masse dritt.

Koke opp vann tar noen minutter og nesten alle poteter må koke opptil 25-35 minutter avhengig av størrelsen selvsagt.(jeg damper da).

Gammel 23-03-08, 19:31   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Koke opp vann tar noen minutter og nesten alle poteter må koke opptil 25-35 minutter avhengig av størrelsen selvsagt.(jeg damper da).

Jeg koker opp vannet sammen med potetene. Jeg er enig i at enkelte store poteter tar utrolig lang tid. Jeg har ofte blitt overrasket over enkelte potetsorter som tar evigheter å koke. Jeg deler dem som regel i to.

Gammel 23-03-08, 19:41   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Da forsvinner alle næringsstoffene.

Ikke hvis du koker i lite vann, bruker litt av vannet i mosen og moser med skallet på. Du kan også velge lettkokte poteter som f. eks. mandel.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 20:23   #19
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

interessant avsporing... Fra Lidl-savn til oppskrift på potetmos

Gammel 23-03-08, 20:48   #20
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine poteter kokte på 15 min. i dag, damping.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:52.