Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Røyking inne

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Røyker du inne hos deg selv?
Ja, det er da mitt hjem 4 2,35%
Når jeg er alene hjemme 2 1,18%
Bare når det er fest 4 2,35%
Ja, men bare på et bestemt sted/i et eget rom 7 4,12%
Ja, når ungene har lagt seg/er borte 2 1,18%
Ja, i smug 0 0%
Ikke jeg, men samboer/ektefelle gjør 1 0,59%
Røyker ut av vinduet 1 0,59%
Hæ? 43 25,29%
Nei 120 70,59%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-08, 09:45   #61
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Røyking inne

Nei, vi røyker ikke, og ingen får røyke inne hos oss. Holder virkelig ikke ut lukta!

Gammel 03-04-08, 09:56   #62
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Har hatt et par hjem med innerøyking, som ung voksen (barnløs, selvsagt). NÅ virker det helt absurd at jeg skal ha sittet inne i stua og røyka. Nå er vi voksne og ansvarlige, og både hus og folk er selvsagt røykfrie.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 10:14   #63
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Da har jeg blitt mishandlet under hele oppveksten.

Det har jeg også. Foreldrene mine røykte i huset og i bilen (med vinduene igjen - det kunne jo bli kaldt, må vite. ) Den eneste unnskyldningen jeg kan komme på å deres favør, er at de ikke hadde nok kunnskap om hvor skadelig det er å utsette barn for passiv røyking.

Jeg fatter ikke at foreldre vil barna sine så vondt at de utsetter dem helseskader med vitende og vilje.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 10:33   #64
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Røyker ikke, og det kunne da virkelig aldri falle meg inn å røyke inne, verken i huset eller bilen. Når jeg ser folk som røyker i biler, kjenner jeg at det begynner å danne seg voldsomme fordommer i hodet mitt. Samme med røyking inne i hus når man har barn, vel egentlig uansett.
Røyk setter seg i alt av inventar, vegger, tak osv, og det går ikke bort. Da mormor skulle selge leiligheten sin forleden, måtte all tapet rives ned, alle tepper måtte rives opp og kastes osv, pga tobakk. Alt var gult og ødelagt, alt stinket. At folk gidder å utsette seg og andre for dette i 2008, er for meg helt ufattelig, i grunn.

Gammel 03-04-08, 10:48   #65
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg røyker ikke. Mannen min røyker, men aldri inne. Besøk må på trappen for å røyke. Mamma har hybel hos oss og røyker under kjøkkenviften på sitt kjøkken, det plager ikke oss.

Gammel 03-04-08, 12:40   #66
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Vi røyker ikke, og det blir aldri røyket inne i vårt hus.

Da vi solgte leiligheten vår i fjor var mannen innom der for å hente noe da de nye hadde flyttet inn, og de røyket inne! I vårt hus!! Det er nesten litt trist å tenke på, at den fine, rene leiligheten som vi hadde pusset opp og gjort så fin liksom skulle bli ødelagt av røyklukt.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 13:42   #67
Slettet bruker
Passiv

Standard

Her røykes det ikke innendørs, nei. Selv svigermor må gå ut på trappa.
Vi har faktisk klart å oppdra henne til å gå ut når vi er på besøk hos dem også. Det hjalp godt på å ha et barn med barneastma, som reagerte veldig på røyk (han gjør ikke det nå lenger, men det forteller vi selvsagt ikke).

Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 14:01   #68
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi røyker ikke (mannen har vært røykfri i ett år ), men gjorde det ikke når han var røyker heller. De som er på besøk må gå ut. Den eneste jeg vet om som fremdeles røyker inne er moren min og det er skikkelig ekkelt. :grøss:

Gammel 03-04-08, 14:05   #69
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi røyker ikke, jeg har aldri gjort det, mannen min sluttet før jeg fant ham. Besøk går ut for å røyke, jeg har faktisk aldri opplevd at jeg har måttet be noen om å gå ut for å røyke, alle gjør det helt automatisk. Og de flinke røykende gjestene vi har hatt etter at vi flyttet i nytt hus har tatt med seg sneipene inn igjen, så de ikke skal forsøple utenfor huset vårt, det også helt uten at vi har bedt dem om det.

Gammel 03-04-08, 14:16   #70
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi røyker ikke. Har vi besøk eller fest, må de røykende gå ut. Men det har stort sett bare vært på fest noen har gått ut for å røyke. Når noen kommer på besøk, er de jo aldri så lenge her at de ikke klarer seg uten røyk.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 14:24   #71
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar ikke med meg barna på besøk til de som røyker inne. :fanatisk:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 14:48   #72
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Hæ? Røyk inne; fysj og æsj.
For en ti års tid siden brukte jeg å si jeg var allergisk for å slippe røykediskusjonen.
Når den nye røykeloven tredde i kraft ble det en helt ny verden å gå ut.
Vi røyker ikke og ingen får lov å røyke inne med oss heller. Forøvrig tar mannen en sigar i ny og ne, ute så klart, når han kommer inn lar han genser/ jakke være igjen ute så jeg skal slippe lukta som henger i klærne, og er det virkelig ille så beordrer jeg han til å skifte slik at jeg kan vaske klærne med det samme. Forøvrig må han pusse tennene en evighet før det blir aktuelt med noe kyss også, pga dette er det svært sjelden han tar denne sigaren når han er i nærheten av meg.

Gammel 03-04-08, 16:26   #73
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen her røyker inne.

Før, før vi fikk barn, røykte vi inne, ute, i bilen og overalt.

Gammel 03-04-08, 19:29   #74
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sluttet, , men har aldri røykt inne her vi bor nå. Ikke der vi bodde før heller. Men jeg har røykt inne ja. Da var det bare meg.

Gammel 03-04-08, 19:45   #75
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg har sluttet,

Ja, altså, jeg røyker ikke nå jeg heller.

Gammel 03-04-08, 19:56   #76
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hvis de har barn, så er det veldig galt. Å utsette noen som ikke kan beskytte seg selv for helseskade er ikke bra.

.

Ut fra HI, så virket det som hun viste så mye om denne karen og hun skrev ingenting om han har barn eller ei. Bare en kar som satt foran laptopen sin og ingenting annet.
Ellers er jeg enig med deg.

Gammel 03-04-08, 20:01   #77
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Nei røyker ikke inne, har aldri gjort det heller når jeg røyka. Kjenner mange som røyker inne, men ingen av dem har barn boenes hjemme.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 21:24   #78
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Ut fra HI, så virket det som hun viste så mye om denne karen og hun skrev ingenting om han har barn eller ei. Bare en kar som satt foran laptopen sin og ingenting annet.
Ellers er jeg enig med deg.

Det er riktig, jeg vet ingenting om denne mannen. Poenget mitt var at jeg reagerte fordi det er blitt et så uvanlig syn, noe jeg også understreket i et innlegg etter ditt første svar, Azi, fordi jeg skjønte at du (og sikkert flere) muligens tok dette som kritikk av denne ene mannen. Det var det altså ikke. Men synet av ham og sigaretten innendørs fikk meg til å tenke på hvor uvanlig det var blitt å røyke inne, og dermed lurte jeg på om det var noen på FP som gjorde det.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 21:31   #79
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Jeg tar ikke med meg barna på besøk til de som røyker inne. :fanatisk:

Ikke jeg heller. Så nå er både mammas og svigers hus røykfrie.

Gammel 03-04-08, 21:37   #80
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Det burde vært skuddpremie på røykere. Det ville gitt en masse positive effekter:

- det ville skilt de seriøse, tunge røykerne som virkelig mener noe med det fra hobbypatterne som bare lefler med idiotpinnen
- det ville utløst masse kreativitet ift å røyke uten å bli oppdaget, og tilsvarende mye kreative jaktmetoder
- det ville gitt spenning i hvert trekk, i stedet for den vanlige kjederøykingen
- jaktmiljøene ville fått en renessanse
- ny og spennende ammunisjon ville helt sikkert blitt utviklet

Flere ting?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:26.