Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Røyking inne

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Røyker du inne hos deg selv?
Ja, det er da mitt hjem 4 2,35%
Når jeg er alene hjemme 2 1,18%
Bare når det er fest 4 2,35%
Ja, men bare på et bestemt sted/i et eget rom 7 4,12%
Ja, når ungene har lagt seg/er borte 2 1,18%
Ja, i smug 0 0%
Ikke jeg, men samboer/ektefelle gjør 1 0,59%
Røyker ut av vinduet 1 0,59%
Hæ? 43 25,29%
Nei 120 70,59%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-08, 21:33   #1
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Røyking inne

Var ute og gikk tur nettopp. Som vanlig titter jeg inn vinduene på husene jeg går forbi (går ikke bort til vinduet, altså, jeg ser fra veien). Tok meg selv i å reagere kraftig på en kar som satt inne og røyket foran laptopen. Det har blitt et veldig uvanlig syn - i hvert fall for meg.
Derfor spør jeg dere: Røyker dere inne?

Flervalgspoll følger.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 21:34   #2
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Røyking inne

Jeg røyker ikke, og ville ikke røyket inne i hovedetasjen hvis jeg gjorde det.

Men vi har et filmrom i kjelleren hvor det hender vi sitter og tar oss en røyk selv om vi ikke røyker fast, men det kommer ikke antydning til lukt opp til hovedetasjen der barna befinner seg og der vi oppholder oss til vanlig.

Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 21:36   #3
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg glemte et alternativ (som er det jeg skulle svart): Nei.
Modde?

Gammel 02-04-08, 21:36   #4
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Røyker ikke og driter i hva andre gjør i sitt eget hjem!

Gammel 02-04-08, 21:37   #5
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Standard

Jeg driter i det jeg også, altså. Reaksjonen gikk mer på at det har blitt et så uvanlig syn for meg nå, mot hva det var før. Det er vel "ingen" som røyker inne lenger?

Gammel 02-04-08, 21:39   #6
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Pollen mangler et alternativ; jeg røyker ikke.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 21:40   #7
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vet ikke. Jeg ser kun hageområde til folk når jeg går forbi. Synes det er mer koselig å se på.

Gammel 02-04-08, 21:41   #8
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skrulla, her.

Pollen mangler et alternativ; jeg røyker ikke.

Ergo, "Hæ?" i dobbelt betydning herfra. Jeg røyker ikke og ingen andre røyker i mitt hjem. Hva de gjør hjemme hos seg selv får de selv bestemme, men jeg trodde heller ikke det fantes mange som røyker inne nå.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 21:44   #9
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Svarte hæ jeg. Utrolig hvordan holdningene har endret seg hos folk fra jeg var yngre! Da var det jo til og med lov til å røyke i fellesareal i kjøpesentre Og ikke minst inne på flyet r en gang til!

Gammel 02-04-08, 21:45   #10
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Vi røyker ikke. Den gangen vi var røykere røyket vi heller ikke inne.

Kjenner mange som røyker inne. Heldigvis ingen vi har for vane besøke.
Det lukter grusomt hos folk som røyker inne.

Gammel 02-04-08, 21:45   #11
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Hvorfor er det gale at noen røyker inne i sitt eget hjem? For meg er det nesten det samme å si "jeg så noen drakk svart kaffe foran dataen sin, i sitt eget hus" Og bli sjokkert!
Du kan bytte ut kaffe med hva du vil.

Vi røykte heller ikke inne da vi røykte, men det var etter barna kom. Før det røykte vi som svamp inne i vårt eget hjem!

Gammel 02-04-08, 21:46   #12
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi røyker ikke.
Og med at jeg og turbo har astma besøker vi heller ikke hjem der det røykes inne.
Skal vi noen plass det røykes inne må det ha gått 14 dager,luftet hver dag og vasket.
nikotinet og lukten sitter i lang tid i ting og tang

Gammel 02-04-08, 21:49   #13
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Hvorfor er det gale at noen røyker inne i sitt eget hjem? For meg er det nesten det samme å si "jeg så noen drakk svart kaffe foran dataen sin, i sitt eget hus" Og bli sjokkert!
Du kan bytte ut kaffe med hva du vil.

Vi røykte heller ikke inne da vi røykte, men det var etter barna kom. Før det røykte vi som svamp inne i vårt eget hjem!

For min del, og spesielt hos de som har små barn hjemme, går det på passiv røyking. Folk som kan velge selv - og som røyker selv, kan dampe ned huset sitt så mye de vil for min del. Men når barna må gå og puste det inn hele dagen blir det noe annet.

Gammel 02-04-08, 21:57   #14
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Her i huset røyker ingen. Hva folk gjør som ikke har unger bryr jeg meg ikke om.
Har to venninner med småbarn som røyker inne, det synes jeg er trist.

Gammel 02-04-08, 22:00   #15
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Det hender seg at jeg tar meg en blås under kjøkkenvifta, forutsetningene for at det skjer er at det isende kaldt ute og at guttungen ikke er tilstede.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 22:01   #16
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

For tiden er sigg til vin nærmest obligatorisk, men jeg røyker ikke inne. Kan ikke forda røyklukt i leiligheten, og er utstyrt med svært god luktesans, så jeg kjenner det i lang tid etterpå (tross eddik i skål). Så jeg tar en sigg (eller tre) utendørs.

Fant ikke noe svaralternativ som passet.

For et par år siden fortalte en venninne av meg om en annen venninne som hadde vært på besøk hos henne i hennes nye hus. De hadde begge ganske små barn på den tiden, som sov i vogn. Min venninne fortalte at hun som var på besøk, under påskudd av å skulle bese hagen, hadde tatt en røyk (dette hadde venninnen min sett fra vinduet).

- Neeei!! sa jeg. - Jooo! svarte min venninne, og vi hvinte av sensasjonslyst, og dånte i hverandres armer. Før vi så på hverandre, og samtidig innså hvor teite og hysteriske vi var blitt.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 22:01   #17
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg røyker aldri inne og reagerer om jeg ser noen som gjør det - iallefall om de er under 60.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 22:09   #18
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi festrøyker, men aldri inne. Ingen får røyke inne i mitt hus.
Røyk stinker og både møbler og klær får en sur lukt. Jeg kan ikke fatte at folk vil ødelegget hjemmet sitt med røykelukt, og å utsette barn for passiv røyking er barnemishandling i mine øyne.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 22:15   #19
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg går ut uansett vær og føreforhold. Eller vi gjør det.

Gammel 02-04-08, 22:15   #20
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Ikke jeg, og ingen andre heller. Selvfølgelig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.