Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva ville vært verst for deg å kutte ut?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-08, 09:48   #61
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville vært verst for deg å kutte ut?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Rent bortsett fra at mat og vann ville være håpløst å kutte ut, så må jeg si at jeg ikke hadde likt å leve som 100% avholdskvinne. Dvs, jeg kunne kuttet ut all alkohol, men jeg hadde ikke blitt særlig begeistra om jeg aldri mer fikk nyte et glass vin i ny og ne. Høres jeg litt alkis ut nå?

I så fall er vi flere! Betryggende å høre.

Gammel 21-05-08, 09:48   #62
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjokolade og rødvin ville vært vanskelig. Men jeg har i perioder kuttet ut begge deler og klart meg fint. Og så må jeg si at jeg ville syns det var ille om jeg måtte kutte ut frukt eller yoghurt som er en viktig del av mitt daglige kosthold. Brødskiver ville jeg taklet, men pasta, ris og poteter ville vært ille. Jeg har masse erfaring med å finne alternativer til allergikere så jeg kan ikke se noe det ville vært helt umulig å kutte ut.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 10:45   #63
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Mørk sjokolade. Jeg tror et liv helt uten noen som helst form for sjokolade hadde vært skrekkelig trist. Men jeg overlever helt fint uten lys sjokolade, og den mørke kan gjerne være 86 %. Det er kakaosmaken, ikke sukkeret, som er min "greie".

Ja! Jeg spiser 1-2 ruter (10-20 gram) mørk sjokolade hver dag. Det er min lille antioksidant-boost.

Gammel 21-05-08, 11:02   #64
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Av mine nytelsesvaner ville det være vanskeligst å kutte ut vin og sjokolade i helga. En av kveldene i helga blir det gjerne begge deler.

Av dagligdagse matvaner ville det bydd på store problemer å kutte ut all brødmat. Brød med gulost er nam.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 11:13   #65
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hva ville vært verst for deg å kutte ut?

Sånn bortsett fra vann og grønnsaker som jeg hadde blitt panisk om jeg måtte kutte ut, så er det vel mørk sjokolade, siden vi snakker usunne ting.
Jeg har egentlig ingen avhengighetsgreier, drikker ikke kaffe, brus eller noe annet, og spiser egentlig heller ingenting hver eneste dag som hadde vært problematisk å kutte ut.
Men den gangen i uken eller to, hvor jeg tar meg en stripe mørk sjokolade (75-85 %), det er litt sånn hellig for meg.
Så den hadde nok vært skikkelig kjip.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 11:16   #66
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I kategorien usunne ting ville jeg syntes livskvaliteten min ville blitt betydelig resusert av å kutte ut

• god kaffe av nymalte bønner laget i presskanne
  • vin
  • øl
  • dessert etter en god middag
Jeg spiser sjelden/aldri snop, lite sjokkis, lite potetgull, drikker aldri brus osv. så det er ikke noe offer. Jeg røyker ikke for tiden, så det blir litt vrient å si om det ville være et offer å aldri kunne ta seg en festrøyk eller om det ville være greit.

Av sunne og/eller vanlige ting ville livet mitt blitt ulevelig dersom jeg aldri fikk vann, grønnsaker, frukt, melk, grovbrød, kjøtt, fisk, kylling, skalldyr eller nybakte kanelsnurrer. At noen kan kutte brød og pasta eller deilige nypoteter ut av kosten er mer enn jeg kan fatte. Da løper jeg heller litt mer eller velger å leve livet i str. 40.

Jge tror ikke man merker hvor mye rart man putter i seg og hvor avhengighetsskapende det er før man kutter det ut. Posemat, ferdigmat, light- eller vanlig brus, sukker i teen, godteri...Om man målte opp alt sukkerte man får i seg en vanlig dag, og feks tok 3 skjjer i teen og 3 dkjeer i et litersmål og gjorde det for alt man spiste og drakk, huhei, det vil bli mye! Nå som jeg har sluttet med alt det der, så blir jeg jo sukkerhøy som et barn i bursdagsbesøk av et glass saft. Og får hodepine og blir uvel av tomatsuppe fra pose. Det må jo bety at det er noe rart der...?

Gammel 21-05-08, 11:18   #67
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

IAt noen kan kutte brød og pasta eller deilige nypoteter ut av kosten er mer enn jeg kan fatte. Da løper jeg heller litt mer eller velger å leve livet i str. 40.

Mange gjør det jo pga. helsen, ikke vekten. Dessuten er det mange som ikke liker pasta og poteter. Pasta kan jeg godt styre unna, poteter også, men brød er jeg veldig glad i. Ingenting slår en fersk ciabatta med kylling, bacon, salat og avokado.

Gammel 21-05-08, 11:19   #68
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sjokolade... Hvorfor? Det sier seg vel selv

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 11:20   #69
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brød er noe av det jeg gjerne skulle ha kuttet ut, hvis det ikke var så upraktisk. :brødlei:

Gammel 21-05-08, 11:23   #70
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vet egentlig ikke, jeg har ikke en spesiell greie som er verre å droppe enn andre, men det hadde vært veldig trist å se for seg et liv uten noe rødvin i det hele tatt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 11:33   #71
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hva ville vært verst for deg å kutte ut?

Nå som jeg har sluttet med alt det der, så blir jeg jo sukkerhøy som et barn i bursdagsbesøk av et glass saft. Og får hodepine og blir uvel av tomatsuppe fra pose. Det må jo bety at det er noe rart der...?

Det der kjenner jeg veldig godt igjen ja, det er lenge siden jeg kuttet sukker og hel/halvfabrikat, og man bør helst holde seg helt unna da ja.
Dvs. sukker blir jeg "bare" høy av, tilsetningsstoffene blir jeg dårlig/uvel av og det er verre.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 11:41   #72
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Mange gjør det jo pga. helsen, ikke vekten. Dessuten er det mange som ikke liker pasta og poteter. Pasta kan jeg godt styre unna, poteter også, men brød er jeg veldig glad i. Ingenting slår en fersk ciabatta med kylling, bacon, salat og avokado.

Ferske nypoteter, nærmere bestemt mandel, kokt, med skallet på og med bittelitt smør. Pasta er også fantastisk godt, så lenge det er god kvalitet.

Jeg spiser økopoteter og stort sett grov pasta, og har det som en del av et balansert kosthold, så Atkins kan ta seg en bolle.

Gammel 21-05-08, 11:41   #73
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Kanina, kan du spise hvetestivelse?

foreløpig, ja.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 11:50   #74
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Daglig:
Brødmat.

Over lengre periode:
Litt usikker på om jeg skal si vin eller potetløv. Jeg tror jammen meg jeg er avhengig av potetløv. Jeg må ha litt hver uke. Det blir nok potetløv.

Gammel 21-05-08, 11:52   #75
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ferske nypoteter, nærmere bestemt mandel, kokt, med skallet på og med bittelitt smør. Pasta er også fantastisk godt, så lenge det er god kvalitet.

Jeg spiser økopoteter og stort sett grov pasta, og har det som en del av et balansert kosthold, så Atkins kan ta seg en bolle.

Jeg spiser også litt grov pasta og nypoteter er jo egentlig godt da. For ikke å snakke om nybakte boller og loff med reker. Nei Mim, se nå hva du har gjort!

Gammel 21-05-08, 11:58   #76
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Hvor: Oslo
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Jeg spiser lite godteri og aldri sjokolade, så det ville ikke vært noe savn for meg. Oster derimot, da ville jeg fått ett kjempe problem

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 11:58   #77
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

cola zero, banan og prince mild "min daglige frokost"

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 12:00   #78
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

foreløpig, ja.

har du prøvd Fria sine brød, jeg synes de var ganske OK. Og Baker brun sine grove rundstykker. De er

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 12:02   #79
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

har du prøvd Fria sine brød, jeg synes de var ganske OK. Og Baker brun sine grove rundstykker. De er

ja de brødene er digg! særlig rett fra fryseren/mikroen. men nå kutter jeg dem ut fordi vi mistenker at hassel reagerer på noe i dem, f.eks fiberhusk..

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 12:04   #80
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Røyk, øl, vin, egg og salami. I den rekkefølgen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:36.