|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?En sånn ting hadde det vært vanskeligt å ikke godta kanskje?
|
|
|
#3 |
|
Pauset
|
Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?Hva om man bare har planlagt å ligge hjemme på sofan alene da? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Originala
|
Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?Min umiddelbare tanke var jeg at jeg naturligvis ikke spør om det. Det har jeg da ingenting med. Men så kom jeg på at jeg kanskje ville spurt mine nærmeste venninner, men da ikke for å høre om det er grunn nok til å si nei, men fordi vi vet det meste om hverandre og at det er slikt vi typisk spør om. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?Men, ville det ikke være naturlig at hun i utgangspunktet fortalte hva hun skulle. Hvis svare er at man er opptatt uten nærmere forklaring, er ikke det i seg selv et signal på at det ikke er alt man har behov for å formidle videre? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?Jeg har da ikke noe med hvorfor venninner ikke kan møte meg den eller den dagen, så jeg godtar uten at de behøver uttdype med noen nærmere forklaring.
|
|
|
#7 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?Godtar, selvfølgelig! Hadde hun villet at jeg skulle vite grunnen, så hadde hun sagt det selv- uten at jeg hadde spurt. Som i: "Fredag er jeg opptatt, fordi jeg skal......"
|
|
|
|
#8 |
|
Introvert optimist
|
Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?
Jeg hverken spør eller graver hvis vedkommende ikke slenger på en forklaring.
|
|
|
#9 |
|
Ringskrømt
|
Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?Jeg spør og graver aldri, men jeg synes det er pussig å få et "jeg har andre planer" som svar hvis jeg inviterer til bursdag, og sånt. Altså hvis jeg anser det jeg / vi skal som viktig, eller hvis det er noe som har vært ferdigplanlagt i evigheter. Men klart, føler de ikke for å utbrodere, er det helt greit.
|
|
|
#10 |
|
Ringskrømt
|
Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?Jeg er enig med ming. Jeg forteller alltid hvorfor jeg må avlyse avtaler. Jeg trenger ikke fortelle alt og legge ut om de mest intime detaljer, men jeg føler for å komme med en forklaring.
|
|
|
#11 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det blir jo noe annet hvis man avlyser avtaler, synes jeg. Da har jeg selvsagt behov for å forklare hvorfor jeg avlyser.......
|
|
|
#12 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?Jeg godtar at de ikke kan, så klart.
|
|
|
|
#13 |
|
Epikur
|
Jeg har også den erfaringen. Jeg får helt fnatt av dem som tror at alle kan slippe det de har i hendene for å være med dem når de finner det for godt eller som ikke kan forholde seg til at andre har andre ting, andre venner, andre planer en gang i blant.
Berglijot, du er en grisejente!
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Enig. Det er for meg stor forskjell på å gjøre avtaler eller å endre/avlyse avtaler. |
|
|
|
![]() |
|
|