Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-08, 19:15   #1
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Lurer på bakgrunnen til denne diskusjonen jeg...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 19:18   #2
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En sånn ting hadde det vært vanskeligt å ikke godta kanskje? Men jeg hadde nok kanskje spurt å jeg, hvertfall de nærmeste vennene. Men jeg tenker egentlig at det er ganske vanlig å si "nei, da er jeg opptatt, skal på ditt og datt med hvem som helst".

Gammel 21-05-08, 19:22   #3
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva om man bare har planlagt å ligge hjemme på sofan alene da?
Er ikke det bra nok grunn om man trenger det?

Skal man som venninne kunne "kreve" en årsak som er god i egne øyne?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 19:50   #4
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min umiddelbare tanke var jeg at jeg naturligvis ikke spør om det. Det har jeg da ingenting med. Men så kom jeg på at jeg kanskje ville spurt mine nærmeste venninner, men da ikke for å høre om det er grunn nok til å si nei, men fordi vi vet det meste om hverandre og at det er slikt vi typisk spør om.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 00:17   #5
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Men, ville det ikke være naturlig at hun i utgangspunktet fortalte hva hun skulle. Hvis svare er at man er opptatt uten nærmere forklaring, er ikke det i seg selv et signal på at det ikke er alt man har behov for å formidle videre?

Jeg får ofte dette oppfølingsspørsmålet, og som sagt, jeg skjønner og oppfatter at det er en måte å vise interesse på, men jeg synes det er ubehagelig å enten måtte svare på noe jeg ikke hadde lyst til, eller å svare at jeg ikke vil fortelle.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 00:18   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har da ikke noe med hvorfor venninner ikke kan møte meg den eller den dagen, så jeg godtar uten at de behøver uttdype med noen nærmere forklaring.

Gammel 22-05-08, 00:44   #7
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Godtar, selvfølgelig! Hadde hun villet at jeg skulle vite grunnen, så hadde hun sagt det selv- uten at jeg hadde spurt. Som i: "Fredag er jeg opptatt, fordi jeg skal......"

Gammel 22-05-08, 09:00   #8
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Altså, om du vil treffe en venninne eller noe, og foreslår en dag. Om vedkommende da sier at den dagen ikke passer, godtar du det, eller spør og graver du hvorfor/ hva de skal?

Jeg hverken spør eller graver hvis vedkommende ikke slenger på en forklaring.

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Mine venner, og jeg selv også, er såpass travle med unger, jobb og andre greier at det er heller mer relevant å spørre om hvorfor hvis noen av oss tilfeldigvis skulle være ledige en dag.

Det høres kjent ut.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 14:53   #9
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spør og graver aldri, men jeg synes det er pussig å få et "jeg har andre planer" som svar hvis jeg inviterer til bursdag, og sånt. Altså hvis jeg anser det jeg / vi skal som viktig, eller hvis det er noe som har vært ferdigplanlagt i evigheter. Men klart, føler de ikke for å utbrodere, er det helt greit.

Gammel 24-05-08, 11:56   #10
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med ming. Jeg forteller alltid hvorfor jeg må avlyse avtaler. Jeg trenger ikke fortelle alt og legge ut om de mest intime detaljer, men jeg føler for å komme med en forklaring.

Gammel 24-05-08, 16:09   #11
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg er enig med ming. Jeg forteller alltid hvorfor jeg må avlyse avtaler. Jeg trenger ikke fortelle alt og legge ut om de mest intime detaljer, men jeg føler for å komme med en forklaring.

Det blir jo noe annet hvis man avlyser avtaler, synes jeg. Da har jeg selvsagt behov for å forklare hvorfor jeg avlyser.......

Gammel 24-05-08, 17:05   #12
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg godtar at de ikke kan, så klart.
Men jeg blir litt sår når vi har avtalt og alle svarer at de kan men så dukker det opp ting som gjør at en ikke kan allikevel.
Jeg mener at om jeg har lovet noe så er det den første avtalen som gjelder, eller?? .. klart så sant det ikke skjer noe eller at de må jobbe da.

Jeg har en venninne som ofte svarer at" dukker det ikke opp noe annet så kan jeg" eller "har foreløpig ikke noe annet fore den dagen"!

Eller denne gangen; vi hadde avtalt å gå ut og spise med gubbene en bestemt kveld før jul men en uke før så sier hun helt tilfeldig at hun er bedt i bursdag hos en mamma i gaten så da kunne vi ikke treffes...

Blir litt lei meg, jeg altså og føler jo at jeg overhodet ikke er så viktig...

Gammel 24-05-08, 20:55   #13
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Note to self (og andre som måtte ha interesse av det): bortskjemte barn som er vant til å få det som de vil, kan godt bli til bortskjemte voksne som er vanskelige å forholde seg til.

Jeg har også den erfaringen. Jeg får helt fnatt av dem som tror at alle kan slippe det de har i hendene for å være med dem når de finner det for godt eller som ikke kan forholde seg til at andre har andre ting, andre venner, andre planer en gang i blant.

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Nå så jeg for meg venninna som sa: -Jeg kan ikke i kveld for kjæresten og jeg har avtalt å prøve ut det nye leketøyet vårt.

Berglijot, du er en grisejente!

GinaK: Å si ja til en noe, med fornehold om å bryte dersom det dukker opp noe morsommere er utrolig simpelt. Jeg får helt fnatt av det. Første avtale gjelder.

Gammel 25-05-08, 10:34   #14
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Det blir jo noe annet hvis man avlyser avtaler, synes jeg. Da har jeg selvsagt behov for å forklare hvorfor jeg avlyser.......

Enig. Det er for meg stor forskjell på å gjøre avtaler eller å endre/avlyse avtaler.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:36.