Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har dere spillkonsoll(er)?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-08, 12:39   #61
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere spillkonsoll(er)?

Ja flere. Vi har Nintendo gamecube, xbox, xbox360 og wii. I tillegg har vel storebror 3-5 av de små nintendoene. Advance, DS etc.

Gammel 27-05-08, 15:32   #62
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Wii har sånn 3 kabel greie *har glemt ordet akkurat nå* Rød hvit og gul. Så har skjermen det kan den vel brukes?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 15:34   #63
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Har dere spillkonsoll(er)?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Wii har sånn 3 kabel greie *har glemt ordet akkurat nå* Rød hvit og gul. Så har skjermen det kan den vel brukes?

Ok, men det har ikke vår Mac skjerm i hvertfall, den har bare USB-utganger, trur eg. Det er i hvertfall ingen slike som beskrevet over.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 15:53   #64
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har: Nintendo 64, GameCube, Xbox og nå Wii.

Bruker egentlig bare Wii-en til å spille wii fit. Xboxen er chippet med ny harddisk og brukes som mediesenter for å spille av film på pc til tv. Veldig praktisk!

GameCuben brukes til å spille mariocart når vi får besøk av venner. Vi er litt barnslige

Gammel 27-05-08, 16:56   #65
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi har ingen. Jeg ser ikke helt behovet selv om vi har store unger. Vi har datamaskin og den brukes til spill om behovet er der. Heldigvis kan vi ha et veldig rikt liv uten. *motstrøms*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 17:02   #66
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Guttene har hver sin playstation 2 som de har spart til selv, minstemann har ikke det ennå, han har kun playstation 1.

De har vær sin nintendo DS.
Guttene har også hver sin pc på rommene, og minsten har comfi på sin pc, samt spill fra barneuniversitetet.
Vi voksne har playstation 3 og Nintendo Wii.
Playstation 3 blir brukt til dvd spiller, bildefremvisning fra minnekort eller pc.
Sjelden vi spiller på den.
Vi skaffet oss den ikke pga spilling men allt det andre man kan med den.

Wii spiller vi hele familien på sammen, veldig moro.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´

Sist redigert av Michayla : 27-05-08 kl 17:07.
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 17:24   #67
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Vi har PS3. Og så har vi to Nintendo DS.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 22:46   #68
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå føler jeg meg faktisk skikkelig uttafor her.

Helt alvorlig ment (og ikke "er jeg en dårlig mor når jeg..."): Frarøver vi ungene noe når vi ikke har sånt i hus? Vil de skille seg ut på skolen og ikke skjønne hva kompisene prater om? Storebror her i huset er ikke sånn som maser om ting, og er troendes til å savne ting uten å nevne det for oss.

Gammel 27-05-08, 22:51   #69
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en Xbox, som brukes mest som mediacenter og bare litt som spill-konsoll, og så har mannen en PS2. Jeg har særeie på xboxen.

I tillegg har vi vel en 4-5 pc-er stående og dure, men akkurat nå spiller vi mest helt vanlige brettspill.

Gammel 28-05-08, 01:08   #70
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Frarøver vi ungene noe når vi ikke har sånt i hus? Vil de skille seg ut på skolen og ikke skjønne hva kompisene prater om?

Nei. Og kanskje ja. Storesøster fikk i retrospekt for tidlig; første halvannet året lå den bare der. Det var først etter at hun begynte på skolen at interessen tok seg opp. De snakker mye om spillene på skolen og de erfarne hjelper de ferske med lure tips og innsideinfo. Det er enkelte dager i måneden de har lov å ha dem med på SFO, aldri ellers.

Jeg ville gitt Nintendo DS i bursdagsgave først etter at de har begynt å mase. Eventuelt bekrefter et ledende spørsmål.

Vi har ingen spillkonsoll hjemme; det er kun den lille til Storesøster som finnes her. Puddingen dør av lyst på sin egen DS og vi vurderer om hun skal få det på fireårsdagen snart selv bare for å bli kvitt maset.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 07:04   #71
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Nå føler jeg meg faktisk skikkelig uttafor her.

Helt alvorlig ment (og ikke "er jeg en dårlig mor når jeg..."): Frarøver vi ungene noe når vi ikke har sånt i hus? Vil de skille seg ut på skolen og ikke skjønne hva kompisene prater om? Storebror her i huset er ikke sånn som maser om ting, og er troendes til å savne ting uten å nevne det for oss.

Nei og nei. Det er i alle fall min erfaring og jeg har sjetteklassing (jente) og fjerdeklassing (gutt) (ja, og ei som begynner til høsten). De spør kanskje en gang i året om å få spill (vi har verken konsoller eller håndholdte) også glemmer de det like fort. Og de får jo vite hva slikt er hos venner på samme måte som venner ser at man ikke trenger slikt for å ha det gøy hos oss.

Ja, og hos oss er det et bevisst valg å ikke ha slikt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 07:30   #72
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Vi har PS2, og den brukes en del i perioder. Det blir mye monsterbuzz og litt eyetoy, siden flere kan være med, og siden guttene helst spiller når de har venner på besøk. Guttene kjøpte seg en gameboy i fjor, og i år har de spart penger til en nintendo ds. Kjekt for oss at de har en spilleduppeditt hver når vi skal på biltur til Nordnorge i sommer.

Sist redigert av Kaija : 28-05-08 kl 09:06.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 07:48   #73
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

GameCuben brukes til å spille mariocart når vi får besøk av venner. Vi er litt barnslige

Phuu..godt det er flere som synes mariocart er morsomt.

Gammel 28-05-08, 07:56   #74
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vennebesøk og spilling er jo kjempegøy. Jeg solgte desverre PS2'en med 8 buzzere og 2 Buzz-spill i fjor, men et vennepar av oss har alle Buzz-spillene som er kommet ut, så vi sitter ofte hos dem og spiller. Jeg hadde aldri vært borti annet enn spørsmåls-Buzz første gangen vi var hos dem, da ble jeg introdusert for disse Buzz-spillene der man skal konkurrere mot hverandre. Monster, het visst det ene. Vi lo så mye at jeg hadde vondt i magen etterpå, noe så artig!!

Gammel 28-05-08, 08:26   #75
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei det har vi ikke...

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 08:31   #76
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Vi pleier av og til å ha "singstar-kvelder". Det er populært! Da deler vi opp i lag og konkurrerer mot hverandre. Ungene er også med og det er stor stas. Vi synger med det nebbet vi har, noen har sangstemme og andre ikke. Det er utrolig artig med slike kvelder (ikke sikker på at naboene syns det samme...).

Gammel 28-05-08, 08:33   #77
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Gutten fikk PS2 til jul her et år. Han spiller med venner. Jeg spiller ikke.

Gammel 28-05-08, 08:36   #78
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har ikke. Snart seksåringen har aldri etterspurt det, og vi spiller ikke selv. Den dagen hun ønsker seg det, tas det selvsagt opp til vurdering.

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 08:37   #79
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke dere frarøver ungene noe, nei. Vi hadde samme linje veldig lenge, men klappet sammen i et svakt øyeblikk og kjøpte Xbox til jul et år. Den ble brukt den romjulen - etterpå har den støvet ned og vi har nå satt den bort i håp om å få gitt den til noen som ønsker den seg mer. Nå i våres fikk de Nintendo DS fordi "alle andre" hadde det (min favoritt - not! ), men de bruker ikke dem spesielt mye heller.
Noen er bare rett og slett ikke spesielt interesserte - og det er jo en god ting.

Gammel 28-05-08, 08:39   #80
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Vi har 3 DS konsoller, en PS3, en WII og en xbox

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:48.