|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'n
Tror han sa det fordi han visste at det kunne vekke ungen og nettopp hadde stått og vurdert: skal, skal ikke...
Fru Snurp (70tallet) og Gla'gutten ♥ (2008) Sist redigert av Fru Snurp : 02-06-08 kl 01:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nKantklipper er djevelens verk og bare egnet til å irritere naboene med. :har sjuskeplen, men er venner med naboene: |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nHvis det ikke er sånn at man ber naboen ofte, men en sjelden gang, så er det greit. Hvis ikke, synes jeg ikke at alle andre må innrette seg etter dere. Men jeg synes naboen din er en god sladrekjerring, og hadde faktisk konferert henne, og fortalt at du spurte på en hyggelig måte og kommanderte henne ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nHadde det vært søndag ville jeg blitt irritert over støy fra hammer, klippere av ymse slag og annet arbeid.
![]() |
#65 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nJeg synes det er å overdrive å be naboen kutte ut hagearbeid fordi ungen sover på dagtid og skjønner godt at de ble litt irriterte. Sålenge man bor nært hverandre kan en ikke forvente at alt skjer når det passer en selv, mener jeg.
![]() |
#66 |
villende
|
![]() Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nJeg syns faktisk det er lov å spørre pent en sjelden gang. Spesielt når man forklarer hvorfor man spør. Jeg syns ikke det er greit å forvente at naboene skal legge opp sine fritidssysler bassert på andres barns sovetider. Generelt så syns jeg det er lov å tenke seg om to ganger før man drar i gang en gressklipper, hekkesaks eller kantklipper. Hvis man ser at nabobabyen ligger og sover, eller at nabofamilien nettopp har satt seg ned for å spise, og man har muligheten til å vente en liten halvtime med nettopp den bråkete sysselen, så er det lov å ta hensyn til andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Borte
|
![]() Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nJeg ville ikke involvert naboen i våre søvn-/hvilerutiner ved å be dem stoppe plenklipping, men heller lagt barnet inn eller trillet en tur. Men jeg ville ikke tatt et sånt spørsmål ille opp eller baksnakket den som spurte heller. Det er jo ingen krise om kantene ikke er klippet.
![]() |
#68 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nDet var lørdag altså, og selvsagt helt greit å drive med alle slags bråkete aktiviteter da.
![]() |
![]() |
#69 |
Originala
|
Veldig enig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nNettopp. Ingen regel uten unntak.
![]() |
![]() |
#72 |
Bedreviter
|
Jeg trodde faktisk, ut i fra det han svarte, at dette var noe du hadde spurt om mange ganger, og derfor var jeg vel litt lunken i mitt svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nJeg er litt ambivalent, jeg skjønner jo at man iblant har behov for å be naboer om tjenester, men det er også veldig vanskelig å svare nei på sånne forespørsler, selv om man kanskje har lyst til det (sier hun som vanner naboens planter i tre måneder ...). Nå synes jeg ikke akkurat du ba om verdens største tjeneste, altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nJeg har aldri bedt noen la være å bråke selv om ungene sover.
![]() |
#76 |
Pauset
|
![]() Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nJa, det er vel lov å spørre. Men jeg tror jeg hadde syntes det var rart at noen gadd bry naboen med det jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nDet er overhodet ikke ett frekt spørsmål. Men jeg hadde nok ikke gjort det selv. Jeg hadde nok trillet en tur eller tatt henne inn ja.
![]() |
#78 |
Pauset
|
![]() Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nJeg hadde ikke spurt naboen om å slutte med sine aktiviteter. Når man bor i et boligområde kan man ikke forvente at naboene skal vente med sine aktiviteter, fordi naboen velger å la barnet sove ute. Jeg ville nok brukt kantklipperen, fordi jeg hadde tenkt at siden foreldrene lot barnet sove ute så var vel barnet vant til lyd. Kantklippere gir jevn lyd så de fleste vil ikke bli vekket av det. Sist redigert av Jessica : 08-06-08 kl 12:25. Årsak: nabo |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nJeg hadde aldri spurt naboen om å slutte/vente med aktiviteter i dette tilfellet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nTror ikke jeg hadde tenkt å spørre om jeg ikke hadde hatt ett ordentlig godt forhold til naboen.
![]() |
|
|