Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Den tristeste sangtråden som finnes

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-06, 15:42   #1
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den tristeste sangtråden som finnes

Jeg elsker triste mealnkolske sanger. Jo tristere jo bedre.
Slade- Everyday er den ultimate kjærlighetssorg-sangen.
Flere triste favoritter er:
Saybia- I surrender
Christer Sandelin- Jag lever nu
Cue- Burnin
Janove Ottesen-Go tell her
Muse- Unintended
Johnny Cash- Hurt
Maria Mena- Just hold me
Cue- Hello

Sist redigert av Frost : 13-11-06 kl 00:56.
Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 15:46   #2
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, Maria Mena med Just hold me er bare så vakker.

Og teksten til min ultimate kjærlighetssorgsang:

Sitat:

Bonnie Raitt: Can't make you love me

Turn down the lights, turn down the bed
Turn down these voices inside my head
Lay down with me, tell me no lies
Just hold me close, dont patronize - dont patronize me

Chorus: cause I cant make you love me if you dont
You cant make your heart feel something it wont
Here in the dark, in these lonely hours
I will lay down my heart and Ill feel the power
But you wont, no you wont
cause I cant make you love me, if you dont

Ill close my eyes, then I wont see
The love you dont feel when youre holding me
Morning will come and Ill do whats right
Just give me till then to give up this fight
And I will give up this fight

Chorus: cause I cant make you love me if you dont
You cant make your heart feel something it wont
Here in the dark, in these lonely hours
I will lay down my heart and Ill feel the power
But you wont, no you wont
cause I cant make you love me, if you dont

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 21:50   #3
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Det meste av Tori Amos og Joni Mitchell. Og de Fara nevner.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 22:25   #4
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har et sært forhold til mange sanger. Nesten så jeg begynner å grine bare av å lese titlene her jo.

Men jeg nevner

Iris Goo Goo Dolls

Everybody hurts med REM

Vi har ei tulle og lykkeliten har jeg spesielt forhold til da de er spilt i to barnebegravelser jeg har vært i.

Nå skal jeg jaggu sette meg å høre litt trist musikk og sipe litt altså..

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 22:26   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Hver gang jeg leser overskriften på denne tråden leser jegDen tristeste sengetråden som finnes og lurer på hvem som trenger hjelp med sexlivet. :bluss:

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 10:32   #6
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Veslesvarten, blåmann bukken og tears in heaven

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 23:18   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En jeg var hodestups forelsket i tok livet av seg da jeg var 15 (dere vet hvor hodestups bare en 15åring kan bli, ikke sant?), og i minnesamvær med alle venner og slikt etterpå spilte de "I will always love you" med Whitney Houston.

Det er ikke før nå de siste årene at jeg har kunnet høre på den sangen uten at alt vrir seg på innsiden. Nå syns jeg sangen er nydelig, og trist på en gang.

Gammel 13-11-06, 23:35   #8
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eric Clapton-sangen fordi den var spilt i begravelsen til noen venners barn.

Bjørn Eidsvåg har jeg aldri likt, i motsetning til alle sørgende enker.

Kari Bremnes er jeg ikke helt på nett med, pga ei som tok livet sitt hadde Kari B som favoritt den siste tiden, og søstra hennes spilte platene om og om igjen for å forsøke å forstå. Vel, det gikk mest i plata med Munch-tekstene, og de var jo ikke akkurat lystelige.

Forresten, Bremnes og Eidsvåg er sånn type musikk som jeg ikke liker, uavhengig av hendelsene jeg knytter dem til.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 12:21   #9
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 21:23   #10
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hallelujah med Leonhard Cohen
Don't let daddy kiss me med Motörhead

Gammel 18-11-06, 23:35   #11
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Imagine av John Lennon
Tears in heaven av Eric Clapton
Alt eg såg av Sigvart Dagsland

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 23:37   #12
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"What if we were meant to be together" frå serien Nikolaj og Julie.

Den sangen får meg trist på no time.

Gammel 21-11-06, 19:47   #13
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Solveigmor, her.

"What if we were meant to be together" frå serien Nikolaj og Julie.

Den sangen får meg trist på no time.

Grøss. Den serien var grusomfin.

Gammel 18-11-06, 23:59   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dumme folk!! Nå sitter jeg her rett før leggetid og stortuter at Gudrun-sangen og -historien. :HULK:

Herregud så jævlig!

En av de tristeste sangene jeg vet, og den jeg faktisk enda ikke klarer å høre på uten å begynne og gråte, er "Kamilla", av Morten Harket. Min datter heter Camilla, og jeg hørte på den sangen da jeg lå på barsel, en etasje over avdelingen hun lå på, og ikke fikk ha henne inne hos meg. Hver gang jeg hører sangen, ser jeg for meg de verste tragedier og blir helt satt ut.

Gammel 19-11-06, 00:35   #15
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De fleste sangene på Fields of Gold cd'en til Sting.
Har alltid vært min deppeplate

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 01:22   #16
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

En av de tristeste sangene jeg vet, og den jeg faktisk enda ikke klarer å høre på uten å begynne og gråte, er "Kamilla", av Morten Harket. Min datter heter Camilla, og jeg hørte på den sangen da jeg lå på barsel, en etasje over avdelingen hun lå på, og ikke fikk ha henne inne hos meg. Hver gang jeg hører sangen, ser jeg for meg de verste tragedier og blir helt satt ut.

Jeg og mine søstre har det med å bli temmelig sentimentale på julaften, og ett år de sendte filmen Camilla og tyven på julaften satt vi alle tre og stortutet ja, og vi var alle over 20 år altså. Mamma så ikke på filmen, men snudde seg og så at vi alle tre satt og gråt, og dermed satte hun i gang også.

Så den dag i dag blir jeg fortsatt satt litt ut av den sangen jeg også.

Gammel 21-11-06, 01:59   #17
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg iTunes-shoppa:

I Surrender, Saybia
Unintended, Mew
Gabriels Obo, Aage Kvalbein, Håvard Gimse & Rolf Lislevand

Snufs og takk for tips.

Gammel 21-11-06, 19:26   #18
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Disse sangene på "Frem fra glemselen" er ikke noe for små barn eller andre som tyr lett til tårene altså. Skjønner nesten ikke at det går ann å lage så mange triste sanger jeg.

Gammel 21-11-06, 19:44   #19
Slettet bruker
Passiv

Standard

"Deilig er jorden" får meg alltid til å sippe.

Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 02:31   #20
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Den tristeste sangtråden som finnes

Ja dette var jo tråden rett før sengetid.

Lascia Ch'io Pianga begynner jeg nesten alltid å sippe av, andre triste sanger; Vinden Rider, Heaven med Bryan Adams, Everybody Hurts, Kamilla og tyven sangen (kamilla, kamilla, hva tenker du på.. osv.), Din tanke er fri, Døderlein og Amazing Grace, også noen egenkomponerte/lagde (evnt. komponert/laget samme med noen andre).
Som jeg kommer på i farten, har litt med begravelser å gjøre og slikt.

Sist redigert av Aminta : 01-12-07 kl 02:38.
Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:59.