|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnes
Jeg har alltid tenkt på den som en melankolsk, litt vemodig sang, men ikke nødvendigvis en som omhandler kjærelighetssorg. Et søk på Wikipedia kan avsløre følgende:
![]() |
#62 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Aha! Vel, hun har lykkes med teksten, da. Det må jeg si. Et lite kunstverk, kan man kanskje si, hvis kunst er å formidle en ide gjennom et visst medium på en slik måte at andre kan oppfatte ideen/følelsen. Min tolkning har nok å gjøre med at når jeg har følelsene utenpå kroppen (som når jeg er lei meg eller glad), legger jeg ekstra godt merke til omgivelsene, og kanskje også meg selv i omgivelsene, som SV forsøker seg på i denne teksten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Sær og kresen
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesJa, man legger merke til omgivelsene veldig klart og tydelig, men obervasjonen er distansert på en måte; på grunn av den sinnsstemningen man befinner seg i, les; ser ting gjennom en glassrute.
![]() |
#64 |
Aktiv
Gjennom en glassrute, ja. Det er spennende den der med mannen som står ute og "does he see me, no he does not really see me ... he sees his own reflection". Ja, en god kommentar på kommunikasjon, da. Den observasjonen der går sikkert RETT inn i en av disse faste modellene for å vise kommunikasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesOg for dere andre som heller ikke husker teksten: |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesJohnny Cash sin sang "give my love to Rose" får tårene mine frem, samt "Hurt".
![]() |
#67 |
Passiv
|
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesIris med Goo Goo og Let her cry med Hootie er helt nydelige |
![]() |
![]() |
#68 |
drømmende
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er min største grinesang tror jeg. Den kom ut da mamma og pappa skilte lag, og jeg torturerte mamma ved å spille den og grine i flere dager.
Sist redigert av TGM : 15-11-06 kl 20:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesJeg elsker triste mealnkolske sanger. Jo tristere jo bedre. Sist redigert av Frost : 12-11-06 kl 23:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesJa, Maria Mena med Just hold me er bare så vakker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesDet meste av Tori Amos og Joni Mitchell. Og de Fara nevner.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesJeg blir litt trist av å lese dette jeg...*lettrørt*
![]() |
#73 |
Dramaqueen
Hvor: Nordens Paris
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesJeg har et sært forhold til mange sanger. Nesten så jeg begynner å grine bare av å lese titlene her jo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesHver gang jeg leser overskriften på denne tråden leser jegDen tristeste sengetråden som finnes og lurer på hvem som trenger hjelp med sexlivet. :bluss: |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
![]() |
#76 |
Tvåtusentalssuffragett
Hvor: Oslo
Jeg jobber som programleder på radio en gang i uken, og for en stund siden startet vi føljetongen Sanger som får oss til å gråte. Vi spiller én tåreperse i hvert program. Den aller første jeg spilte var den du nevner. Den heter Den store dagen, og det er Benny Borg som fremfører den. Aldeles hjerteskjærende. Jeg husker at vi sang den i musikktimene da jeg gikk i fjerde klasse (det var vel omtrent da den lå inne på Norsktoppen), og da var det mange fuktige barneøyne... |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Sær og kresen
![]() |
#78 |
Aktiv
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesJeg syns egentlig hele Closing time av Tom Waits er til å grine av (fordi den er så fin og trist.) Minner meg om en kjærste som jeg var så veldig, veldig forelsket i. Han hørte på denne plata og leste Line av Axel Jensen, og forsøkte på alle måter å ha et veldig komplisert indre. Egentlig mer enn passe patetisk, men han var utrolig kjekk og svært intelligent og studerte filosofi, og jeg var atten år og veldig romantisk og nydyp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Har tro på forbedring
|
Neida, det gjør ingenting - om det er no'-bare ring, for jeg finns jo her hver dag *synger høyt med skjelvende stemme og tårer i øynene*
![]() |
|
|