Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Matkurs hos Mim

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Matkurs påmelding
lørdag 20 januar (basic) 6 11,76%
fredag kveld 2 februar/lørdag formiddag 3 februar (for langveisfarende) 9 17,65%
lørdag 24 februar (basic) 11 21,57%
lørdag 17 mars (avansert) 12 23,53%
vil stå på venteliste til neste kurs 13 25,49%
Deltakere: 51. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-06, 12:14   #1
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Matkurs hos Mim

Har slengt meg med den 24 februar (da er Toern om lag 4 uker, og bør kunne takle noen timer uten mamma, eventuelt får han bli med. De pleier å være greie å ha med å gjøre i den alderen).

Står det noe om pris her? (Kanskje må man begynne å spare litt... )
Og forresten. Hvor basic er basic? Jeg kan lage mat, liksom.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 12:38   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg står på venteliste.

Jeg vil selvsagt foreslå at Mim tar turen til Hundremeterskogen eller deromkring, for et lite distriktskurs!

Gammel 20-11-06, 12:46   #3
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Hvor: Oslo
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ser jeg er litt sent ute her men prøver likevel.
Lørdag 24. februar passer best for meg.

Gammel 20-11-06, 12:59   #4
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foreløpig har jeg tenkt at *basic* blir litt individuelt tilpasset, og hovedsaklig å lære å lage et par kjappe, sunne og gode middagsretter, lære å lage et godt grovbrød, kanskje, noen gode boller/rundstykker og bruke økoråvarer. Noen tapas, en god kake og noen tjuvtriks osv.

Mest av alt tror jeg det blir litt å få prøve selv, lære litt om "slumping" for å få ting til å smake godt, kjenne hvordan konsistenser skal være, hvordan en god brøddeig skal være osv. Å ha det i fingrene er en viktig del av å lære å lage mat litt frigjort fra oppskrifter.

Gammel 20-11-06, 15:03   #5
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Hvor: Oslo
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Foreløpig har jeg tenkt at *basic* blir litt individuelt tilpasset, og hovedsaklig å lære å lage et par kjappe, sunne og gode middagsretter, lære å lage et godt grovbrød, kanskje, noen gode boller/rundstykker og bruke økoråvarer. Noen tapas, en god kake og noen tjuvtriks osv.

Mest av alt tror jeg det blir litt å få prøve selv, lære litt om "slumping" for å få ting til å smake godt, kjenne hvordan konsistenser skal være, hvordan en god brøddeig skal være osv. Å ha det i fingrene er en viktig del av å lære å lage mat litt frigjort fra oppskrifter.

Dette høres bare helt perfekt ut, akkurat som om jeg skulle ha bestilt det selv!

Gammel 20-11-06, 15:09   #6
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nynne, her.

Dette høres bare helt perfekt ut, akkurat som om jeg skulle ha bestilt det selv!

Amen! Jeg gleder meg vilt og hemningsløst.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 17:58   #7
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Høres veldig bra ut.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 22:09   #8
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg så selvfølgelig denne tråden alt for sent

Men har krysset av på den 24. februar da, om det skulle bli en ledig plass.
Ellers får jeg vel pent stå på venteliste.

Gammel 20-11-06, 13:05   #9
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Dette høres utrolig flott ut, og jeg synes det er mektig imponerende at du trår i gang med et sånt prosjekt, Mim. Er så imponert over alle kunnskapene du sitter inne med, og siden du legger det ut i åpent forum, så dristet jeg meg til å melde meg på, jeg også. Her tror jeg det er mye flott å lære.
Krysset av for 24.februar, men kan egentlig også 20.januar, så om det passer best sånn, så er det bare å flytte på meg.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 13:19   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trenger å lære mye, men kanskje aller mest å smake. Jeg er superdårlig på det. Ikke bare på å huske det, men hva søren jeg skal gjøre med informasjonen. Jeg klarer å kjenne hvis det er for mye av noe, men ikke nødvendigvis hva som mangler.

(og hvis det er for mye salt, hva i allverden gjør man da? )

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 14:52   #11
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper jeg allerede har plass den 2 februar?

Gammel 20-11-06, 23:52   #12
Carrie
-

Carrie sin avatar

Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Jeg er egentlig litt vettskremt, for jeg kjenner ingen av dere som jeg skrev i mitt første innlegg her. Men er stor fan av Mims oppskrifter og vil gjerne være med. Satte meg opp på den 20. januar.

Jeg synes du er både tøff og generøs som setter igang dette.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 11:24   #13
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som skilpadda skriver forsøker jeg å jobbe litt på dagtid og har elendig og ustabil nettilgang via labert hackenett.

Jeg er *litt* usikker på hvordan det praktiske skal løses, men jeg tenkte noe a'la 3-500 pr pers til råvarer og kokkevin, at vi begynner ganske tidlig (med matlagingen i hvertfall, vin får kanskje vente til rett etter lunsj )

Da kan noen sitte i stua og slarve, mens noen er på kjøkkenet og gjør praktiske ting og så bytter vi litt rundt. Blir det helt jambalaya på det første kurset, har jeg fått signaler fra skolelærerne blant oss at det er en mulighet for et skolekjøkkenlån her og der.

Jeg er som før nevnt, helt rørt og svært smigret over interessen og entusiasmen rundt dette. Håper jeg greier å møte forventningene.

Gammel 27-11-06, 21:07   #14
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Som skilpadda skriver forsøker jeg å jobbe litt på dagtid og har elendig og ustabil nettilgang via labert hackenett.

Jeg er *litt* usikker på hvordan det praktiske skal løses, men jeg tenkte noe a'la 3-500 pr pers til råvarer og kokkevin, at vi begynner ganske tidlig (med matlagingen i hvertfall, vin får kanskje vente til rett etter lunsj )

Da kan noen sitte i stua og slarve, mens noen er på kjøkkenet og gjør praktiske ting og så bytter vi litt rundt. Blir det helt jambalaya på det første kurset, har jeg fått signaler fra skolelærerne blant oss at det er en mulighet for et skolekjøkkenlån her og der.

Jeg er som før nevnt, helt rørt og svært smigret over interessen og entusiasmen rundt dette. Håper jeg greier å møte forventningene.

Så flott av deg Mim å invitere til kurs. Du har vel tegnet "pedagogforsikring" Tenker på når kniven skal svinges og kjøttøksa slenges (på kjøttet) og sånt

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 21:42   #15
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrie, her.

Jeg er egentlig litt vettskremt, for jeg kjenner ingen av dere som jeg skrev i mitt første innlegg her. Men er stor fan av Mims oppskrifter og vil gjerne være med. Satte meg opp på den 20. januar.

Jeg synes du er både tøff og generøs som setter igang dette.

Huff, jeg er som deg, vettskremt! Har meldt meg på hvis det er plass, vet ikke hvor mange du har plass til (skal lese tråden en gang til...)

Kjenner ingen men har lest mye her og NM, håper jeg får komme selv om jeg ikke er av den harde kjerne

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 17:33   #16
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal nok få smisket litt med Mim til helgen ...

Gammel 06-12-06, 18:06   #17
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg skal nok få smisket litt med Mim til helgen ...

Er hun i byen da?

Gammel 12-01-07, 12:40   #18
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Lørdag 17 mars kan jeg.. Aner ikke hva du mener med avansert. Men jeg tar utfordringen! Gleder meg!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 12:41   #19
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Glemte å si at jeg kan nå lørdag 20 også hvis noen ikke møtter opp!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 23:50   #20
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Venteliste...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:17.