Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rørlegger from hell!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-08, 21:14   #61
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rørlegger from hell!

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Deler nattens mail med dere og tar gjerne i mot kommentarer. Er veldig spent på hvordan rørleggeren velger å svare på denne, men håper han tar til vett

Jeg viser til ditt svar på min henvendelse til deg i går den 08.08.08.
Ditt tilbud vedrørende prisreduksjon på kr 2.600,- kan jeg ikke se meg
villig til å akseptere. Dette med begrunnelse i at det har, etter mitt
syn, blitt foretatt flere brudd på håndverkertjenesteloven fra din side.

Jeg tok i utg.punktet kontakt med deg for å få hjelp med min VVB da jeg
oppfattet av det var noe galt med den. Jeg ga deg beskjed om at det var
vesentlig for meg at reparasjonen ble utført så rimelig som mulig, men
også til det beste for meg i situasjonen som hadde oppstått.

Jeg fikk et muntlig tilbud av deg, via telefon etter befaring, på kr. 4 -
6.000,-. Jeg gjør oppmerksom på at et muntlig tilbud er forpliktende etter
Kong Christian Den Femtis Norske Lov 5.bok 1. artikkel. Loven er riktig
nok fra 1687, men fremdeles gyldig.

Videre føler jeg at du ikke har ivaretatt mine interesser etter
håndverkertjenestelovens §5 ledd 1 og 3. Slik jeg har oppfattet deg
antydet du at en ny bereder ville koste kr. 8.000,- ferdig montert og at
du her ville anbefale meg en billigere løsning. Din prisantydning var 4 -
6.000,-.

Du må jo ha sett at dette ville bli langt mer kostbart enn først antatt og
da har du plikt til å opplyse meg om at det ville koste mer slik at jeg
hadde mulighet til å avlyse videre arbeider (håndverkertjenesteloven §7
2.ledd og §8 1.ledd).

Jeg undres hvordan du kan forsvare en regning på nesten 12.000,- etter
først å ha gitt meg en prisantydning på under halvparten. Dette er sterkt
i strid med håndverkertjenesteloven §32 2.ledd, hvilket ikke tillater deg
å overstige det aktuelle beløpet med mer enn 15%.

I tillegg henviser jeg til ledd 3. i samme paragraf som gjør det klart at
et hvert pristilbud anses å omfatte merverdiavgift. Jeg som privatperson
har ingen mulighet til å godskrive merverdiavgift på kjøpte tjenester og
hadde derfor ingen grunn til å anta at ditt pristilbud ikke var inkludert
denne avgiften.

I tillegg til alt som nå er nevnt, reagerer jeg på at du i praksis ikke
gir meg mer enn tre virkedager på å betale en regning på et mye høyere
beløp enn først antatt. Dette i kombinasjon med kommentarer om mitt
fysiske ytre får meg til å oppleve at du ikke har ivaretatt min integritet
som kunde.

Jeg imøteser en snarlig tilbakemelding og håper at vi slipper å trekke
denne saken til forbrukertvistutvalget i første instans og videre
muligheter i forliksrådet.

Jeg avventer din tilbakemelding.

Amor du er bare helt kå.... ehhhh drånning
Dette går din vei.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 21:15   #62
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Kongemail! Gleder meg til å høre svaret hans. Dette må jo bare bli bra.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 21:52   #63
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

He, he Spent på svaret hans!!

Gammel 10-08-08, 21:59   #64
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Kjembebra mail! Venter spent på svar!!!

Gammel 10-08-08, 22:07   #65
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Tøft!

Gammel 10-08-08, 22:19   #66
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Bra, Amor!

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 22:35   #67
AprilRyan

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Der fikk han så hatten passet.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 23:55   #68
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den mailen der burde få ham til å tenke seg godt om ja.

Håper du vinner dette amor.

Makan til lurendreier.

Ž*•.ž(*•.žGutt 99-01 og 03ž.•*Ž)ž.•*Ž
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 23:58   #69
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

You go girl!

Gammel 11-08-08, 07:58   #70
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så bra! Og henvsiningen til Kong Christian var herlig!

Gammel 11-08-08, 12:39   #71
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Ja....da kom svaret....

Dette her syntes jeg er på kanten av hva vi gidder å holde på med.Det er riktig at det var noen priser som ble nevnt muntlig.Var prisene inkl montering eller ikke.Vi kom til deg rask på pletten og hjalp deg med et problem.Dette løste vi uten å gi deg noen form for fastpris.Derfor er underbilagene vi har det som bestemmer prisen.Ren times jobb.OK hva vil du skal vi følge??? underbilagene våre eller hva??Vi kan dessverre ikke bruke tid på å skrive brev og holde på med detteher.Vi kommer til å kjøre saken først til forbrukerrådet og senereforliksrådet.Dette vil bare fordyre alt for deg.Forbrukerrådet er også for firmaer.Hvor du har fått disse prisene i fra vet ikke jeg.Som sagt du fikk aldri noen fastpris på denne jobben.Jeg syntes vi har prøvd å håndtere dette så godt som mulig for deg. Vis bakgrunnen til dette er at du har anstrengt økonomi, mener vi at duproduserer dette for å slippe biligere unna.Dersom det er tilfellet syntes vi det er ille.

Gammel 11-08-08, 12:42   #72
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Oi.... Jeg henger meg litt opp i den dårlige formuleringen deres jeg. De fremstår ikke akkurat veldig profesjonellt.

Har du snakket med forbrukerrådet selv Amor?

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 12:42   #73
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Forbrukerrådet er ikke bare for firmaer, og de er riktig instans i dette tilfelle.

Få gjerne noen kloke damer her inne til å lese over før du sender svar, så du ikke går i samme felle som han gjør når han viser til din økonomiske situasjon.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 12:42   #74
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ja....da kom svaret....

Dette her syntes jeg er på kanten av hva vi gidder å holde på med.Det er riktig at det var noen priser som ble nevnt muntlig.Var prisene inkl montering eller ikke.Vi kom til deg rask på pletten og hjalp deg med et problem.Dette løste vi uten å gi deg noen form for fastpris.Derfor er underbilagene vi har det som bestemmer prisen.Ren times jobb.OK hva vil du skal vi følge??? underbilagene våre eller hva??Vi kan dessverre ikke bruke tid på å skrive brev og holde på med detteher.Vi kommer til å kjøre saken først til forbrukerrådet og senereforliksrådet.Dette vil bare fordyre alt for deg.Forbrukerrådet er også for firmaer.Hvor du har fått disse prisene i fra vet ikke jeg.Som sagt du fikk aldri noen fastpris på denne jobben.Jeg syntes vi har prøvd å håndtere dette så godt som mulig for deg. Vis bakgrunnen til dette er at du har anstrengt økonomi, mener vi at duproduserer dette for å slippe biligere unna.Dersom det er tilfellet syntes vi det er ille.

Skriv kortfattet og saklig tilbake, presiser på nytt at du fikk priser muntlig og at det er like bindende som et skriftlig tilbud. Spør hva de forventer at du skal forholde deg, underbilag som du ikke ser før senere? Tror du skal holde deg veldig kortfattet og stå på ditt.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 12:42   #75
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 11-08-08, 12:44   #76
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg ringer Forbrukerrådet i dette minutt. Kommer ikke igjennom på telefonen og har lagt igjen mitt nummer. Venter på å bli oppringt. Må få noen kloke råd nå tror jeg, for dette kan umulig være en korrekt og profesjonell måte å forholde seg på.

Gammel 11-08-08, 12:44   #77
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Å fy faen i helvete! Sorry ordbruket altså, men gud bedre!

Du MÅ ikke gi deg, hold ut. Vi er en gjeng med "haner og høns" som støtter deg i ryggen.

Gammel 11-08-08, 12:50   #78
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Litt av et svar fra han. Er det enkeltmannsforetak eller stort firma?

De og du skal selvsagt forholde seg til avtalt pris. Noe annet er jo bare ren idioti, men han som skriver her virker jo ikke akkurat som den skarpeste pæra på juletreet...

Gammel 11-08-08, 12:59   #79
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ringer Forbrukerrådet i dette minutt. Kommer ikke igjennom på telefonen og har lagt igjen mitt nummer. Venter på å bli oppringt. Må få noen kloke råd nå tror jeg, for dette kan umulig være en korrekt og profesjonell måte å forholde seg på.

Du får holde oss oppdatert. For et utrolig uprofesjonelt svar.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 13:03   #80
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Gud bedre!

Det er simpelthen herlig av dem å trekke inn personlig økonomi i et slikt svar. På linje med å argumentere med høye utgifter for å få lønnsøkning. Jeez!

Sier som Lykken - hold deg saklig og kortfattet. Spent på hva Forbrukerrådet sier.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:03.