Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke egenskaper hos andre brukere irriterer deg mest?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-08, 20:09   #61
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke egenskaper hos andre brukere irriterer deg mest?

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Kan jeg foreslå introverter? Hva gjør de egentlig på forum?

Vi introverter trives godt i situasjoner der vi kan delta om vi vil, men ellers stå på sidelinja om vi føler for det.

Jeg irriterer meg forøvrig mest over folk som skal plassere andre (f.eks. meg) i bås ut fra én egenskap eller et karaktertrekk. Jeg er ikke sååå enkel.

Sist redigert av Dronningen : 24-08-08 kl 22:49.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 20:12   #62
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Brukere som starter nye tråder hvor de spør etter råd, mens de i virkeligheten bare er ute etter bekreftelse på at det de gjør er riktig.

Ja!

Gammel 24-08-08, 20:12   #63
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dårlig språk irriterer meg ikke, jeg bare hopper over å lese det.

Egentlig irriterer jeg meg ikke så mye men jeg kan kjenne meg litt småprovosert når enkelte tydelig fisker etter oppmerksomhet og bekreftelse. Selvskryt er helt greit så lenge det er saklig.

Gammel 24-08-08, 20:23   #64
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hm... jeg vurderte faktisk å hevnprikke deg nå nylig, bra jeg ikke gjorde det da

Ja, det syns jeg. Jeg var litt usikker på om du kom til å gjøre det, men du fikk plusspoeng i min bok da du lot det være.

Gammel 24-08-08, 20:30   #65
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, barnslig er jeg da tross alt ikke... Kommer nok til å huske deg heretter: Det var faktisk mitt første "tyttebær" ( men ventet meg egentlig en del på det innlegget der) Kjedelig med bare grønne også....

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 20:54   #66
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hva med indolens, impedans og, ikke minst, imperfektum? Noen bør få en slutt på denslags, spør du meg. (Det er en grunn til at jeg valgte å bli modde. )

Impedans er naturligvis problematisk, men indolens og imperfektum er grunnsteiner i mitt liv. :vinker farvel til skilpadder og fisker:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 20:58   #67
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At man inne i tråder starter lange fjasesekvenser, i mangel på gode argumenter eller mer fornuftig å si.

Fremheving av egen fortreffelighet.

Mangel på evne til å se flere sider av en sak.

Intetsigende overskrifter.

Gammel 24-08-08, 21:02   #68
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Har du alltid skrevet på nynorsk, Alfa? Det har gått meg hus forbi.

Jepp, det har eg.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 21:13   #69
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Jeg irriterer meg grenseløst over alle de her inne som irriterer seg over folks bruk\ikke bruk eller for den slags skyld feil bruk av tegnsetting.
Innbiller meg at det er en gjeng med gretne "kjerringer" som gidder bry seg med det jeg vil kalle en filleting inne på et nettforum.

Gammel 24-08-08, 21:16   #70
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

At man inne i tråder starter lange fjasesekvenser, i mangel på gode argumenter eller mer fornuftig å si.

Hva? Det er jo halve moroa med diskusjonsforum.

Gammel 24-08-08, 21:17   #71
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gidder ikke å irritere meg. Har andre ting å bruke livet mitt på...

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 21:18   #72
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Leandra, her.

Jeg irriterer meg grenseløst over alle de her inne som irriterer seg over folks bruk\ikke bruk eller for den slags skyld feil bruk av tegnsetting.
Innbiller meg at det er en gjeng med gretne "kjerringer" som gidder bry seg med det jeg vil kalle en filleting inne på et nettforum.

Det ble jo litt ekstra morsomt innlegg siden du klarte å gjøre to slike feil i dette innlegget.

Gammel 24-08-08, 21:19   #73
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, irriterer meg ikke over dem, men synes det er rart at det skal være et stort problem. Det er iallfall ikke særlig PK ( for å henvise til en annen dagsaktuell tråd) å se ned på folk fordi de ikke har fått med seg alle kommareglene. Ord delings feil derimot Av og til må jeg le, men irritere meg?

Gammel 24-08-08, 21:20   #74
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det ble jo litt ekstra morsomt innlegg siden du klarte å gjøre to slike feil i dette innlegget.

Gammel 24-08-08, 21:21   #75
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Dere som syns det er så fælt at folk irriterer seg over skrivefeil - har dere fått med dere at FP ble startet av noen som er litt i overkant opptatt av tegnsetting og sånt? Ja? Det er jo til og med et eget underforum for slikt. Der er det mye å lære, for eksempel at det bør være mellomrom før smiletryner. Slik:

Gammel 24-08-08, 21:24   #76
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Kommer ikke på noe i farten jeg. Om noe skulle irritere meg, finner jeg heller en annen tråd.

Gammel 24-08-08, 21:28   #77
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En av årsakene til at jeg trives på FP er faktisk at jeg synes det er befriende å kunne lese folks innlegg uten å bruke alt for mye energi. Jeg er på f.eks litt på et forum hvor folk skriver i alle regnbuens farger (gjerne i et og samme innlegg), skriver en setning per linje, bruker smileys som punktum og hva_har_du. At jeg irriterer meg betyr ikke at jeg ser ned på folk som skriver på den måten, men jeg synes det er direkte unødvendig og plagsomt. Ikke henger det sammen med skrivekompetanse heller. Jeg innser at jeg kan framstå som en gretten kjerring, men jeg er kanskje det?

Gammel 24-08-08, 21:30   #78
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For øvrig så må jeg si at jeg kommer på ganske lite irriterende, selv om jeg er en lett irriterbar person. Er kanskje i det rause hjørnet i kveld? Dessuten tror jeg at FP har "truffet meg", og at jeg dermed irriterer meg mindre her enn jeg gjør andre steder. Jeg ser jo at det som irriterer enkelte (slik som flisespikking, plukke innlegg fra hverandre, fokus på språkbruk/argumentasjon) er nettopp det som tiltaler meg ved forumet.

Gammel 24-08-08, 21:40   #79
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Dere som syns det er så fælt at folk irriterer seg over skrivefeil - har dere fått med dere at FP ble startet av noen som er litt i overkant opptatt av tegnsetting og sånt? Ja? Det er jo til og med et eget underforum for slikt. Der er det mye å lære, for eksempel at det bør være mellomrom før smiletryner. Slik:

Hm, vet ikke helt om jeg er med på den knegginga. Jeg passer meg ifallfall veldig for å vitse hvis folk bommer litt med skrivinga*. Synes ikke det er spesielt snilt gjort rett og slett. Jeg er for at man sier det man mener, men å le av folk fordi de har glemt et komma..? Man vet jo ikke om denne personen sliter med dysleksi e.l. Tror at slikt, for noen, kan virke veldig sårende. Det var en av de tingene jeg først merket meg her på FP faktisk. Fikk det ikke helt til å stemme: mange bra og velformulerte innlegg- alt tydet på oppegående personer, men samtidig var en stakkar som glemte komma fritt vilt
Nettopp det faktum at det finnes et underforum for slike ting tilsier vel at det er der en bør holde på med flisespikkinga. Tror at dette kan stoppe en del fra å tørre å si sin mening ( *Kaster litt stein i glasshus her, fleipet litt med en bruker som skrev kule mus her om dagen, har angret litt på det i ettertid faktisk )
( Det går unna når jeg skriver innlegg her, godt mulig at jeg også har glemt noen tegn i farten)

Gammel 24-08-08, 21:44   #80
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det var en av de tingene jeg først merket meg her på FP faktisk. Fikk det ikke helt til å stemme: mange bra og velformulerte innlegg- alt tydet på oppegående personer, men samtidig var en stakkar som glemte komma fritt vilt

Du sier at du la merke til dette ganske tidlig - jeg synes stort sett det meste av slike kommentarer kommer mellom folk som kjenner hverandre, og stort sett rettes til folk som for det første tåler det og som for det andre "vet bedre". Jeg mener bestemt at det ikke er vanlig å kritisere folk for skrivefeil her, og i alle fall ikke overfor folk som ser ut til å slite litt med slikt.

Men det er klart at som ny bruker så vet man jo ikke hvem disse menneskene er, og man kan innbille seg at noe som egentlig er et spøkefullt spark på leggen blant bestevenner i stedet er ondsinnet og kverulerende kritikk som like godt kunne vært rettet mot en selv.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50.