|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
Se resultatene: Smaker du på alt? | |||
Ja jeg smaker alltid på all mat |
![]() ![]() ![]() ![]() |
38 | 35,85% |
Ja hvis det ikke ser for ekkelt ut |
47 | 44,34% |
Nei jeg holder meg til mat jeg liker/mat som ser innbydende ut |
16 | 15,09% |
Nei jeg er kresen og liker ikke å prøve nye ting |
5 | 4,72% |
Deltakere: 106. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?Jeg smaker stort sett på alt, men er irrasjonell på noen ting, spesielt ting som er kaldt og fett, som testikler, hvalspekk, kald benmarg etc.
![]() |
#62 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?Jeg er nysgjerrig i matveien og smaker på det meste, men ingen regel uten unntak. Det finnes jo ting jeg styrer blankt unna, som tunger fra ulike dyr, hjerter, typ blodpudding etc. Jeg tvinger heller ikke barna mine til å smake på absolutt alt, men jeg kan godt finne på å si til poden at han må smake før han kan si om han liker det eller ikke - ikke bare "jeg liker ikke sånn" helt uten videre, når jeg vet at han aldri har smakt det før osv.
![]() |
#63 |
Peppy!
|
![]() Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?Jeg praktiserer ikke at barnet må smake, jeg vil ikke at han skal synes det er ekkelt å spise noe. Men vi spiser jo mye rart, og det har vel så godt som aldri skjedd at han ikke har villet smake etter en stund. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?
Må bare sitere dette og legge til lungemos. Det kan jeg bare ikke i mitt liv skjønne at noen kan spise. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Multividunder
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?Jeg smaker på alt som jeg ber mine barn smake på.
![]() |
#67 |
By the Sea
|
Ja, men ting som du ber dine barn smake på er vel som oftest mat du selv har valgt i utgangspunktet?
![]() |
#68 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?Jeg er ganske kresen, og det er ganske mange ting jeg ikke ville smakt på. Foreløpig har det ikke vært noen problemer i forhold til å smake på mat her i huset. Maten vi lager har barna spist. Tror ikke vi vil presse på for at de skal smake om det er noe de absolutt ikke vil prøve en dag.
![]() |
#69 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?Jeg smaker på det meste. Det er en del "rare" ting som jeg ikke klarer å smake, og dette er da ting som barna mest sannsynlig aldri kommer til å bli presentert for som lungemos feks. Jeg trodde det bare fantes i Donald og ble veldig overasket når jeg så det faktisk var en matvare.
![]() |
#70 |
Tittel og tittel....
|
![]() |
#71 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?Jeg smaker på det meste, men kalvehjerne, maneter og den slags, ville jeg nok ikke klart å trykke ned. Haggis har jeg spist, det var godt.
![]() |
#72 |
Leser
|
![]() Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?Ja, jeg har gjort det hittil. Men klart, hadde jeg fått tilbud om stekte innsekter, kumage, værtestiker (til og med sure!) og hvalspekk er det mulig jeg hadde fått ett problem. For ikke å snakke om et bankede kobrahjerte!! Litt vanskelig å si før man står i situasjonen.
![]() |
#73 |
Ustabil
|
![]() Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?For å svare på siste setning i hovedinnlegget - ja vi lever som vi prediker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?Jeg spiser ganske snevert og smaker ikke på noe jeg tror jeg ikke liker, eller som byr meg i mot.
![]() |
#75 |
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?Ja hvis det ikke ser for ekkelt ut
![]() |
#76 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?Jeg er i følge Iset en utpreget kreseræv. Så det sier seg vel selv at jeg ikke smaker ting uten videre.
![]() |
#78 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Ferdig!
![]() Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?Jeg kan forreten ikke tenke meg å smake på noe som har hjerne i seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Signerer dette. Jeg er ikke kresen og liker å smake på ny mat. Men krever ikke at alle rundt meg skal smake på alt. Men jeg reagerer på voksne som sier de ikke liker fisk, tomat osv. Ofte har de ikke smakt det siden de var små. Men jeg tenker bare at de går glipp av mye godt, istedet for å legge meg oppi det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|