Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff: låser du inngangsdøren når du er hjemme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Låser du utgangsdøren når du er hjemme?
Jeg låser aldri døren når jeg er hjemme 10 5,92%
Jeg låser døren om natten 71 42,01%
Jeg låser døren på dagtid når jeg ikke har oversikt over hvem som kan komme inn 17 10,06%
Jeg låser alltid døren 67 39,64%
Det er tilfeldig om jeg låser eller ikke låser 15 8,88%
Annet, spesifiser gjerne i tråden 16 9,47%
Jeg bor i byen 60 35,50%
Jeg bor på landet 39 23,08%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 169. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-08, 18:50   #61
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Spinnoff: låser du inngangsdøren når du er hjemme?

Vi låser om natten, og vi bor byen

Hender seg at døra er låst hvis jeg legger meg å sover på dagtid eller tar en dusj, men aldri elles

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 19:14   #62
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Spinnoff: låser du inngangsdøren når du er hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

(..) og det hender ofte at jeg låser ytterdøra når jeg er på besøk hos andre også. Helt automatisk.

Det gjør jeg og.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 19:45   #63
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Nei. Eller jo, om natta.

Gammel 22-12-08, 20:01   #64
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Ja stort sett alltid og ihvertfall om natten

Gammel 22-12-08, 20:07   #65
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Mannen min låser alltid døren og vil at jeg gjør det samme. 99% av tiden husker jeg det nå.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 20:10   #66
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg låser ikke døren når ikke alle familiemedlemmer er hjemme. Hvis jeg vet at det bare er meg, og ingen av sønnene er ventet, så låser jeg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 20:19   #67
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Vi låser som regel ikke døra, bortsett fra om natten og når jeg er i dusjen (dersom jeg er alene i huset).

Gammel 22-12-08, 20:29   #68
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg låser alltid døra, uansett om jeg er hjemme eller ikke. Svigerfar ler av meg, og sier det er tydelig jeg er vant til å bo i Oslo, og ikke skjønner at jeg bor på landet nå. Men søren heller, noen ganger er jeg i kjelleren, så er jeg i andre etajse, og ikke har jeg da kontroll på om noen finner på å komme inn. Liker å ha kontroll, jeg.

Gammel 22-12-08, 20:32   #69
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Bor i by og låser døra kun på natten.
Men de som er på besøk og har bodd i Oslo, de låser døra når de kommer inn her.

Jeg blir "reddere" av å ha låst dør, jeg. Vet ikke hvorfor, men da føler jeg meg liksom innelåst.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 20:46   #70
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

VI låser alltid om natten, jeg låser om kvelden når jeg sitter i tvstuen og ikke har oversikt. Vi bor mer eller mindre i byen. På dagtid låser vi når jenta er hjemme, hun stikker av om ikke.

Gammel 22-12-08, 21:01   #71
Gerbera

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Låser alltid om natta, og er jeg alene hjemme med jentene, tør jeg ikke sove med vinduet oppe engang.

På dagtid hender det jeg låser, om jeg skal dusje, sove, eller jentene finner ut at de skal gå ut. (Det er greit å gå ut altså, om vi skal ut, men å stikke ut i bare strømpebukse, uten at jeg vet at de går ut, det er ikke greit.)

Vi har forøvrig en 50 kilos rottweiler, så om han er hjemme, føler jeg meg ganske så trygg. Vi har hatt et par som har prøvd å gå inn uten at vi har lukket opp døra, men de rygger som regel fort ut igjen, og venter til vi åpner.

Gammel 22-12-08, 21:06   #72
AprilRyan

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Jeg låser alltid.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 22:02   #73
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Vi har smekklås, så den låser for meg.

Bor sentralt, men på landet, og vet at mange her ikke låser. Foreldrene mine låser bare om natta, og de synes det er noe stort tull at vi har døra låst hele tiden. Selv synes jeg det er greit å ha oversikten over hvem som kan komme inn. Mulig jeg er miljøskadet etter alle årene i byleilighet.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 22:17   #74
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Låser alltid døren når vi er hjemme. Egentlig ikke nødvendig siden man må gjennom ennå en dør nede som er låst hele tiden. Bor i leilighetskompleks ca 1 t fra oslo.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 22:17   #75
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Låse på dagtid gjør jeg kun om jeg skal sove. Låser alltid om natta.
Bor i rolig villastrøk i småby.

Gammel 22-12-08, 22:43   #76
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Kun på natta.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 22:57   #77
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Låser døren om natten, og av og til sent på kvelden hvis jeg er alene hjemme. Vi har flere ganger snakket om at vi kanskje burde bli flinkere til å låse døren hele tiden, fordi vi ser at alle andre rundt oss gjør det. Men, ingen av oss greier å huske på det. Vi bor forresten i en ganske stor by, men ikke i sentrum.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 23:31   #78
Explorern
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2008
Explorern har et hav av muligheter foran seg
Standard

Alltid. My home is my castle.

Explorern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 23:34   #79
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alltid.

Gammel 23-12-08, 13:56   #80
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi låser kun om natta. Da vi bodde i Oslo, så opplevde vi faktisk at noen kom inn i huset og rappet med seg arbeidsveska til mannen som lå i yttergangen, med PC, lommebok og mobiler i. Vi fant den heldigvis igjen i nabolaget kort tid etterpå. Etter det begynte vi å låse døren også når vi var hjemme, men med små unger som løper ut og inn er ikke det så lett etterhvert.
Vi fikk deretter alarm med ringeklokke som ringte hver gang døra gikk opp og igjen, så da hørte vi når noen gikk i døra.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:11.