Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff: låser du inngangsdøren når du er hjemme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Låser du utgangsdøren når du er hjemme?
Jeg låser aldri døren når jeg er hjemme 10 5,92%
Jeg låser døren om natten 71 42,01%
Jeg låser døren på dagtid når jeg ikke har oversikt over hvem som kan komme inn 17 10,06%
Jeg låser alltid døren 67 39,64%
Det er tilfeldig om jeg låser eller ikke låser 15 8,88%
Annet, spesifiser gjerne i tråden 16 9,47%
Jeg bor i byen 60 35,50%
Jeg bor på landet 39 23,08%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 169. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-08, 08:12   #1
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spinnoff: låser du inngangsdøren når du er hjemme?

Litt inspirert av barnehagebiltråden kom jeg på at det nok også er forskjeller på om man låser inngangsdøren når man er hjemme. Jeg låser alltid døren om natten, samt hvis jeg befinner meg et sted i huset hvor jeg ikke har oversikt over om det kommer noen inn, men ellers lar jeg stort sett døren stå ulåst når jeg er hjemme. Det samme gjør mannen. Vi har naboer som alltid låser døren. Moren min låser automatisk døren når hun kommer inn, noe som irriterer meg litt, da jeg syns det er unødvendig.

Er det et byfenomen at man låser døren når man er hjemme?

Flervalgspoll kommer.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 08:13   #2
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinnoff: låser du inngangsdøren når du er hjemme?

Kunne ikke falt meg inn....Men om natta låser jeg når jeg er alene med ungene.Når mannen er hjemme blir det ofte glemt.

Gammel 27-12-08, 12:05   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarte Annet - vi har smekklås, så den er alltid låst - skjønt det ligger ingen bevisst filosofi bak.

Hadde vi hatt vanlig lås, kan jeg aldri tenke meg at jeg hadde låst døra. (På den annen side - hvis det kunne hindre 2-åringen i å stikke av ...)

Gammel 22-12-08, 08:19   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alltid.

Gammel 22-12-08, 08:21   #5
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg låser alltid døren om natten. Tidligere da vi bodde i blokk så låste vi hele tiden for der var vi plaget av unger som åpnet ytterdører.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 08:21   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp det gjør jeg. Nå er vi riktignok litt tryggere her i og med at vi bor i blokk og hoveddøren er låst på kvelds- og nattetid, men jeg låser uansett alltid døren, det er blitt en vane.

Gammel 22-12-08, 08:29   #7
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Låser alltid. Gjorde ikke det før, men begynnt med det de siste årene. Faktisk opplevd selgere som åpner døren, går inn i gangen og roper på meg når jeg ikke har svart på ringeklokka.

Bor sånn halveis på landet.

Gammel 22-12-08, 08:36   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi låser om natten, og når vi er i hagen (på baksida av huset). Jeg låser om jeg tar et bad (i kjelleren ) og er alene hjemme. Vi bor i en mindre by utenfor sentrumskjernen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 08:46   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tilfeldig om jeg låser eller ikke.
Er jeg hjemme alene så låser jeg på kvelden.

Jeg bor i by - eller i drabantby utenfor byen.

Gammel 22-12-08, 09:46   #10
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Døren er alltid låst, men det er mest for at det er et slikt smekk-igjen-lås på den. Svarte annet.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 08:29   #11
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Vi bor på midt mellom to byer. I et ganske stort boligområde.
Jeg låser alltid døren når jeg er alene. Er han hjemme, gjør jeg i grunnen ikke det.
Alltid om natten, ja.

Gammel 22-12-08, 09:27   #12
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Vi bor på bøgda. Låser alltid om natten, og det hender på dagtid også, men som regel ikke. (Og vi har koblet ut ringeklokka pga en hund som går bananas når det ringer på, så her kommer gjestene bare inn selv).

I Oslo hadde vi smekklås på døra inn til leiligheten. Helsikes greier, mer enn en gang jeg låste meg ute ja..

Gammel 22-12-08, 08:50   #13
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har jeg alltid gjort, enten jeg har bodd i byen eller i tettbygd strøk utenfor bykjernen. Nå bor vi i et ganske stort tettbygd strøk. Vi bor ned mot et skogholt så jeg ville ha alarm når vi flyttet hit. Den brukes kun når vi ikke er hjemme.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 08:54   #14
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bor i blokk, så ytterdøra er alltid låst. Jeg har fått en vane med å låse, så jeg har som oftest døra inn til leiligheta mi låst også - enda det slett ikke er nødvendig på dagtid ihvertfall.

Hadde jeg bodd på landet er det ikke sikkert det hadde vært så nøye.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 09:16   #15
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Låser bare om natten.

Gammel 22-12-08, 08:52   #16
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Låser bare om natta. Bor i by.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 09:18   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forsøker å huske å låse døren når jeg legger meg om kvelden, men det er ikke alltid jeg husker det. Ellers låser jeg døren når jeg drar ut/bort.
Når jeg er hjemme føles det svært unaturlig for meg å låse døren.
Jeg bor i Trondheim. Men ikke midt i sentrumsgryta da.

Gammel 22-12-08, 09:23   #18
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg låser alltid døren, er blitt en vane.

Gammel 22-12-08, 09:23   #19
Alexa
Nå da?

Alexa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Låser alltid. I tillegg har vi på alarmen om natta. Bor i byen.

Gammel 22-12-08, 09:24   #20
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En gang bodde jeg på en gård langt fra sivilisasjonen, da kunne nøkklene gjerne stå i bilen over natta eller de sto i på utsiden av ytterdøra. Ikke alltid jeg husket å låse om nettene nei. Her jeg bor nå er det andreledes, her låses det etter behov.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:32.