Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Er dere hyttemennesker?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-08, 16:26   #1
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Ja jeg er hyttemenneske. Spesielt etter at vi fikk innedo på hytta til svigers. Det er den vi har tilgang på, og det gratis. Ville nok ikke kjøpt meg hytte selv. Og til spørsmålet om spill funker bedre på hytta: Ja, både brettspill og yatzy. Peisvarme og levende lys er utrolig koselig i påska og høst/vår.

Gammel 29-12-08, 01:43   #2
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har hytte ved sjøen, men ettersom det har vært barndomshjemmet til min svigerfar har vi vanlig standard der, så jeg får ikke helt den store hytteølelen der egetnlig. Vi har også båt som bruker til å reise på ferie med 2-3-4 uker hver sommer. Min samboer og jeg spiller aldri kort eller yatzy hjemme, men på båttur hender det vi glimter til. Er liksom ikke så mye annet å ta seg til på kvelden, unntatt soving og skravling, og skravle kan man jo gjøre under spillingen.

Jeg ønsker meg hytte i skiløypeområde også; litt ett fett om det er marka eller i fjellheimen. Eller, man er vel mer sikret i forhold til vær og vind og skiturer med skogen som hyttested kontra fjell, men en hytte er en hytte. Jeg er litt blandet i forhold til hvilken standard jeg ønsker, klarer meg helt fint i utedo og hentevann-hytte uten strøm, men jeg sutrer ikke hvis det er innlagt vann og strøm heller.

Jeg har forøvrig trøstet meg med noen Turistforeningshytter så langt; der har de det nødvendigste av utstyr og skiløyper i rimelig nærhet.
Når jeg først peser avgårde med barn og pulk og ski og sekk-og-og, har jeg mentalt innstilt meg på MYE utetid. Uansett vær. Da gjør det ingenting om hytta har lav standard og lite plass, bare menneskene som slår følge med oss er like innstilt på mye utetid sommeg og barna. Min erfaring er at barna leker bedre også, gjerne på tvers av alder og hverdagslige konstellasjoner, når de fjernes fra sine vante omgivelser med masse egne leker de kan krangle om og andre forstyrrelser.

:Romeriksåsen og Nordmarka:

Gammel 29-12-08, 01:52   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville ikke sluttet å reise på ferie til andre land/andre steder i landet selv om vi hadde hatt hytte. Men vi vurderer hytte nå, på fjellet/skogen for å kunne reise bort mange helger/vinterferie/juleferie/påske for å stå på langrenn, alpint og for fiske og tur i fjellet. Det har vi ikke på samme måten her vi bor, spesielt fordi vintrene er så snøfattige for tiden. Jeg vil at ungene skal få oppleve mye mer skitid enn vi får til hjemme. Men jeg liker komfort, så vi (eller jeg) sliter med at behov og ønsker ikke står i stil med hva vi kan gi i pris. For min del, når jeg ikke kan få deilig, stor komfort hytte, så er en leilighet med ski in/out det ideelle. Mannen ser mer sjarmen med en øde hytte uten særlig komfort, men har blitt en smule overbevist av mine argumenter. Sette seg i bilen og komme opp til en behagelig hytte/leilighet på fjellet, rett på med skiene og kos på kveldene. Min erfaring er at man ikke ser så mye på tv (gjerne fordi man ikke har mer enn en kanal), mere utetid og man slapper av på annen måte enn hjemme.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:28.