Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Er dere hyttemennesker?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-08, 23:21   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er dere hyttemennesker?

Jeg har mange ganger undret meg over hva som får folk til å frivillig ta med seg hele familien opp på kalde vinterfjellet til en liten tømmerhytte, uten strøm og vann, med iskald utedo og tilbringe ferietid på et slikt sted.
Nå vet jeg at mange hytter er moderne og har alle fasiliteter, men jeg vet at noen absolutt ser kosen i å være en uke på en hytte av typen jeg beskrev.

Jeg er ikke et hyttemenneske og det er mange ting med hytteliv som jeg undres veldig over.
Noen har hytte i kort avstand fra der de bor. Hvorfor sitte på en liten hytte når man har et stort og komfortabelt hus på et like idyllisk sted like i nærheten?
Hvor ligger sjarmen i utedo og manglende strøm?


Jeg kan se mange gode argumenter for hytte også, men det er en del ting som jeg ikke helt skjønner i nordmenns hyttekultur.

Selv synes jeg tanken på å tilbringer ferie på samme sted hver gang virker veldig kjedelig og elsker å variere reisemål. Jeg vet at mange elsker å reise til bygda der svigers bor for å sitte på hytter, gå noen skiturer og nyte fjellet. Jeg tror jeg hadde blitt sprø om jeg skulle tilbragt en uke i fjellheimen i hvert fall med unger og uten nett og TV.

Jeg vil gjerne høre litt om hytteerfaringer og hytteopplevelser, gjerne fra dere som elsker hytteliv og som liker det primitive med det. Hva er det som er deilig med hyttelivet?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 23:25   #2
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Når jeg er hjemme, kan jeg ikke går rett ut i fjellheimen når jeg åpner døra - det kan jeg på hytta.

Nå skal det legges til at vi ikke er veldig ofte på hytta (svigers sin) og at vi legger feriene helt andre steder. Men jeg synes det er deilig å være på fjellet, rett og slett. Også er det veldig koselig på kveldene - bok foran peisen og levende lys. Det er noe med å være nær naturen når man til vanlig bor i en by.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 23:26   #3
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Vi er hyttemennesker en til to uker hver sommer. Vi har hytter i Sverige, Danmark og Skottland. Ferdig møblerte, og ingen vedlikeholdsplikter.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 23:27   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Vi driver jo å lurer på om vi er hyttemennesker. Ref. tråden min om hytte.

Jeg husker den enorme nærheten til skogen og mangelen på stress. Jeg tror ikke at vi er typen til å være på hytta 4 uker i strekk (i hvert fall ikke når vi vurderer hytte uten strøm og vann), men i hvert fall en del helger i året.

Vi bor veldig urbant, og det er det riktige å gjøre i hverdagen for oss. Så derfor ønsker jeg oss noe som er veldig anderledes.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 23:28   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Jeg er nok ikke noe utpreget hyttemenneske, nei. (Og jeg tror aldri mine svigerforeldre glemmer den gangen jeg ankom hytta/det gamle seterhuset i Rendalen iført høyhælte sko og skjørt og med trillekoffert. Det var jo ikke noe problem, da, man kan jo kjøre helt til døra, og det var tross alt sommer. Gudskjelov.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 23:29   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det er noe med å være nær naturen når man til vanlig bor i en by.

Det er noe jeg kan skjønne.
De fleste hyttemenneskene jeg kjenner her har skogen, fjellet og skiløypene like utenfor døra hjemme. Det samme gjelder hos svigers som bor midt i fjellheimen. Det er dette jeg synes er litt snodig, men som jeg gjerne vil komme til bunns i.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 23:31   #7
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Njet. Her vi bor nå så bor vi klint inntil marka, bokstavlig talt, så det burde eliminere potensialet for at det skulle dukke opp et hyttebehov en-eller-annen gang. Tilsvarende er det for mannen, så jeg tviler på at noen av oss vil noensinne vil sette i gang en mental endringsprosess på det punktet.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 23:32   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Jeg kunne veldig godt tenke meg hytte, men har det ikke. Det skulle absolutt ikke vært utedo og vannbæring, det øker ikke hyttegleden for min del.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 23:33   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Jeg er ikke et hyttemenneske, men jeg kjenner at jeg trenger å komme meg litt ut i naturen denne våren/sommeren etter å ha tilbragt all min tid i byer. Dog er det et langt skritt derfra til å kjøpe hytte.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 23:34   #10
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Ja!

Jeg vil ha en hytte med utsikt over ytre Oslofjord.
Fordi det er i overkommelig avstand til der jeg bor.
Fordi det er ingenting som er som en unge full i sand, som maser om å få fiske flere krabber.
Fordi det er ingenting som å sitte på en liten veranda med et glass vin og se på båtene langt ute på fjorden og høre på bølgeskvulp.

Fjell og skog har jeg fått i rikelige doser med morsmelken, og har tilgang til det (foreldre).

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 23:43   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Nei, jeg takler verken telt, eller hytter uten dusj og do. Jeg reiser aldri på noe slikt frivillig.

Men jeg liker hytteturer der det er do og dusj og andre fasiliteter. Ikke luksus, men dusj og do er et must. Desverre kommer vi ikke til å ha råd til ei hytte før i 2050 så det blir med drømmen. Jeg savner veldig det å ha hytte hver påske. Da sitter vi stuck her i ei hermetisk lukket blokk. Heldigvis er vi i enebolig til sommeren, sannsynligvis. Da blir det litt greiere.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 23:46   #12
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg tror jeg hadde blitt sprø om jeg skulle tilbragt en uke i fjellheimen i hvert fall med unger og uten nett og TV.

Helt enig. Leiligheten vår på fjellet er finere enn hjemme... Lettvinthet er alfa og omega for oss. Alt ligger der; trenger ikke pakke en ting egentlig. Det er ski og fiskevann og turer og sauer og flott natur og utsikt og masse å gjøre. Og når det regner eller vi er daffe og slitne; ja da er det nett og TV. Og cappuccinomaskin.

Så nei, jeg er ikke "hyttemenneske" slik du definerte det, men jeg nyter å reise på fjellet og vi er der mye og ofte.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 23:48   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Jeg har ikke noe problem med shabby, men tanken på å dra til samme sted år etter år etter år etter år gir meg fullstendig klaustrofobi. Så nei, jeg vil ikke ha hytte.

Når det er sagt, skulle jeg gjerne hatt en av de små hyttene i indre Oslofjord. Da kunne man mer eller mindre bodd der i sommerhalvåret og hatt det som en del av dagliglivet. Da ville jeg likevel reist på ferie et annet sted.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 23:49   #14
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Kunne godt tenkt meg hytte ved sjøen
Fiske, bade, kopp kaffe på terassen, grilling, sene kvelder i skinnet fra stearinlys, kjenne roen senke seg, brettspill inne når regnet høljer ned, oppdagelsesturer, lage fiskegryte av egen fangst...

Er glad i både hytteturer, campingliv i både hytte og telt, liker også en og annen hotellferien

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 23:53   #15
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Når det er sagt, skulle jeg gjerne hatt en av de små hyttene i indre Oslofjord. Da kunne man mer eller mindre bodd der i sommerhalvåret og hatt det som en del av dagliglivet. Da ville jeg likevel reist på ferie et annet sted.

Har du lest novella "Kalven i sjøen" av Øystein Lønn? Det du sier her fikk meg til å tenke på den (ikke akkurat delen med kalven i sjøen, altså, men stemninga og det vi får vite om familielivet til hovedpersonene).

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 23:54   #16
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Jeg fortsetter med spørsmålene.

Er brettspill mye bedre på en hytte enn hjemme?
Jeg vet at folk elsker brettspill på hytter og ikke minst kortspill.
Er ikke slike spill like bra å spille hjemme?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 00:04   #17
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Nei, så absolutt ikke.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 00:06   #18
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Jeg tror det er en egen stemning jeg, som man ikke kan få andre steder.

Selv syns jeg det er skikkelig tiltak å dra på hytta til mine foreldre som ligger på fjellet. Alt er tungvindt. Det lukter fælt på do, og det er iskaldt å stå opp om morgenen.
Fordelen med den hytta er at pappa som den reodor felgen han er, har laget dusjrom. Gass varmer opp vannet. Det er ikke kraftige strålen, men man får dusjet seg i alle fall. Det hjelper masse.

Uansett er det kjempedeilig å komme opp dit. Å komme inn i hytta, varm selvfølgelig siden mamma og pappa har vært der en dag allerede , gamle møbler og minner. Lese i hytteboka om hvem som har vært der siden sist. Sitte med en liten dram og lese en god bok mens det er helt helt stille og man bare hører knitringen i peisen. Kun avbrutt av litt kremting fra fattern som leser avisa.

Nei, det er utrolig deilig følelse å være der. Sitte på trappa og småhutre på morgenen mens man hører på fuglene. Kanskje er man heldig å se en røyskatt som smetter frem og tilbake.
Og bli tvunget inn av myggen på kvelden... For ikke å snakke om fisketurene...

Kjenner at jeg skal dit en tur i vår.....

Men hovedpoenget er at jeg tror det er den egne stemningen som er på hytta som gjør det så koselig. Det hadde ikke vært det samme med elektrisitet og innlagt vann. Det blir for mye lyd av vannrør og lysbrytere og sånn. Det skal være stille på hytta. og ungene til broren min kjeder seg aldri der. Selv om de ikke har tv...

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 00:06   #19
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Hyttemenneske av den første typen du beskriver er jeg defintivt ikke.

Men jeg stortrives på hytteturer, da med ting som innlagt vann, dusj, toalett, oppvaskmaskin, vanlig komfyr etc. Jeg er veldig glad for at vi alltid har muligheten til å reise bort en helg, og ingenting er mer avslappende enn å forlate hjemmet noen dager og være "borte" en stund.

Vi drar på hytta i morgen, for å feire nyttår. Et vennepar har hytte i nærheten, så vi skal feire nyttår sammen med dem. Vi er mye på tur samtidig, og tilbringer mye tid sammen. Hyttene er også så store at vi kan invitere med oss venner, noe vi ofte gjør. Jeg elsker det.

(Og nei; brettspill er ikke mer gøy på hyttetur enn hjemme. Dog er det kjekkere å lese på hytteturer, fordi jeg har mer roen til å gjøre det.)

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 00:10   #20
Fargo
Hogger i stein
 
Fargo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 602
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Er det samme om vi snakker om sommerhus, som vel også tidvis (påsken) fungerer som hytte?

Vi lever et travelt liv og det er godt å komme seg vekk fra bypulsen. Det er alltids noe som skal gjøres, om du er i byen. Derfor er det godt å komme seg vekk, forandre sceneriet. Så er vi likevel rimelig nært moderne bymessige bekvemmeligheter og har fiberoptisk bredbånd rett i veggen.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no