|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Bruker dere av sparepengene til barna? | |||
| Ja, uten å nøle |
|
36 | 21,18% |
| Ja, men bare hvis det kniper skikkelig |
|
77 | 45,29% |
| Nei, da må det omtrent stå om liv |
|
32 | 18,82% |
| Nei, ikke aktuelt under noen omstendigheter |
|
15 | 8,82% |
| Ungene har ikke sparepenger |
|
10 | 5,88% |
| Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
flisespikker
|
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?
Så du ville lånt dem, holdt dem i hånden en stund uten å bruke dem, og så lagt dem tilbake?
|
|
|
#62 |
|
Leser
|
Jeg har ikke sjangsen til slikt hver dag, vettu.
|
|
|
#63 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Det hadde jeg lett gjort.
|
|
|
#64 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#65 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Barnetrygden er familiens penger, ikke ungenes. Ellers har barna noen få tusen hver i banken, og hadde det vært helt krise ville jeg ikke nølt med å bruke av dem. Vi hadde det trangt en tid, men ikke så ille at det har vært nødvendig å låne fra barnas kontoer, heldigvis. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Jazzbabe
Hvor: Elvebyen
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Det har foreløpig ikke vært nødvendig, men skulle noe skjære seg vannvittig, så kunne vi nok ha lånt noen av sparepengene, ja...
|
|
|
|
#67 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Jeg ville ikke nølt å bruke pengene vi selv har spart for storesøster til å komme over kneika. Om jeg ville begynt å selge fond som besteforeldrene har kjøpt er jeg litt mer usikker på. Hvis det var helt krise så hadde vi vel gjort det også. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Hadde det vært skikkelig knipe så hadde vi kanskje gjort det men betalt det tilbake med en gang vi kunne. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Ja, hadde det vært knipe så hadde jeg lånt av sparepengene til ungene. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Det skal mye til før jeg vil vurdere å bruke av sønnen min sine sparepenger. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Øyboer
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Vi sparer ikke og penger han får har blitt brukt til ting han trenger. Han har 200 som han fikk av en fadder. De får stå. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Penger gutta får i gave, blir aldri satt inn på kto. De blir brukt til ting de ønsker seg, eller trenger.
|
|
|
#73 |
|
--
|
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Jeg husker det var et program på TV for noen år siden, hvor en dame søkte sosialkontoret om penger, men hun fikk avslag fordi hun hadde penger, i form av barnas sparepenger. Men for henne var det uaktuelt å bruke disse, de var jo barnas. Jeg tror det var snakk om at strømmen skulle stenges eller noe, og hun ville ikke bruke de pengene. Jeg husker jeg tenkte masse på det da, jeg hadde jo helt klart brukt barnas penger først. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Det skulle vel stått om liv og helse før jeg ville brukt av sparepengene til barna for å betale regninger. Har aldri vært i den situasjonen ...
|
|
|
#75 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Ja, selvfølgelig måtte vi gjort det! Vi har gjort det en gang, og lagt penger tilbake når vi fikk det bedre. Det er viktig å betale tilbake syns jeg
|
|
|
#76 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Jeg hadde selvfølgelig lånt penger av barnas konto - heller det enn dyre forbrukslån. Det ville vært mye verre for meg. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Nei, det gjør jeg ikke. Men om det virkelig kniper kunne jeg nok sikkert gjort det, også satt pengene inn igjen ved neste lønning. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Fullverdig medlem
Hvor: Møre og Romsdal
![]() |
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Så lenge det er en kortvarig knipe, som f.eks. bare fram til lønningsdag så kunne jeg ha gjort det ja... bedre å låne penger fra unga enn å dra kredittkortet! |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Fersking
![]() |
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Nei, bruker absolutt ikke av barnas sparepenger. Men så har jeg aldri vært i nærheten av å trenge det heldigvis |
|
|
|
![]() |
|
|