|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Glamorøs
|
Sv: Helse-Hansen og Snåsamannen
Vel, jeg vet at det ikke alltid er tilfelle.
Nei, faktisk ikke. Men jeg har god kjennskap til nettopp dette, både pga intoleranser i egen familie og nære venners. Jeg skulle ønske at du sluttet å ta alt i verste mening.
|
|
|
#62 |
|
Glamorøs
|
Beklager, jeg visste ikke at dette var en "hvem er dummest"-konkurranse.
|
|
|
#63 |
|
By the Sea
|
Det er virkelig ikke meningen å ta alt i verste mening.
|
|
|
#64 |
|
By the Sea
|
Det er det ikke.
|
|
|
#65 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Saken er at noen, på etterprøvbart vis, allerede har testet hvordan «ulike behandlinger og pillekurer» foreskrevet av legen kan antas å virke. Det er derfor ofte ikke i så stor grad nødvendig å sette seg inn i hvordan denne behandlingen virker for de fleste legfolk. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Glamorøs
|
Sv: Helse-Hansen og SnåsamannenJa, jeg syns det. Og jeg syns det vitner om liten forståelse for hva det er "nyttig" å være kritisk til eller å stole på. Jeg syns selvfølgelig man skal sette seg inn i det meste, så godt man kan, men jeg ser ikke noe problem i å stole mer på en leges dømmekraft, som tross alt har lang utdannelse og et erfaringsgrunnlag som ikke bare hviler på ens eget, enn en alternativmedisiner som ikke har noen av delene.
|
|
|
#67 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Helse-Hansen og SnåsamannenLitt på siden, men finnes det mange leger som i tillegg er homepoater? Jeg ble litt sånn hmmm? da jeg så at lege Bernt Rognlien også er homepoat.
|
|
|
#68 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Helse-Hansen og SnåsamannenÈn ting er at helseministeren skulle tro på healing. En annen ting, som er langt skumlere, er hva han baserer slutningene sine på. Barnet begynte angivelig å prompe rett etter telefonsamtalene med Gjerstad, og etter to slike seanser var kolikken over. Dette skal ha fått Hansen til å revurdere sitt syn på det overnaturlige. Han vurderte altså seriøst at det var større sannsynlighet for at healingen virket, enn at babyen begynte å prompe helt tilfeldig. Og at dette gjorde at han revurderte sitt syn på det overnaturlige. Hva mer av overnaturlige fenomener ble plutselig mer sannsynlige basert på denne ene angivelig overnaturlige hendelsen?
|
|
|
#69 |
|
Sviiisj!!
|
Min forrige fastlege var det. Om man ikke var litt på vakt, var det umulig å vite når hun alternativ-behandlet og når hun vitenskapelig-behandlet. Jeg byttet lege, men så at kontoret hennes var stengt ikke lenge etterpå.
|
|
|
#70 |
|
By the Sea
|
Sv: Helse-Hansen og SnåsamannenJada, jeg skjønner det Benmurphy.
|
|
|
#72 |
|
Bedreviter
|
Jeg tror det er veldig naivt å ha som utgangspunkt at folk som benytter seg av alternativ behandling vanligvis vet hva de driver med. Jeg skjønner selvsagt at mange som velger alternativ behandling har interesse for feltet og har satt seg inn i det, men det er også mange som ikke har peiling som benytter seg av det. Jeg kjenner folk i begge kategorier, for min del, og de jeg kjenner som ikke har satt seg inn i den medisinen de tar, de har virkelig ikke peiling overhodet. "Det hadde vel ikke vært lov å selge om det var skadelig". Yeah, right! |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Det er det besteste argumentet.
|
|
|
#74 |
|
By the Sea
|
Sv: Helse-Hansen og SnåsamannenSelvfølgelig finnes det folk som forholder seg til alternativ medisin på en bevisstløs måte, Teofelia.
|
|
|
#75 |
|
Sviiisj!!
|
Bjarne Håkon Hansen bidrar i så fall ikke til å rette opp inntrykket.
|
|
|
#77 |
|
Bedreviter
|
Det påstår jeg ikke heller. Jeg bare bestrider på det sterkeste din påstand om det motsatte:
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Helse-Hansen og Snåsamannen
Åh, det er stjerneargumentet!
|
|
|
#79 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Helse-Hansen og SnåsamannenHar ikke lest tråden, men til de som ikke legger barn akkurat nå:
|
|
![]() |
|
|