|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
Se resultatene: Kommer du til avtalt tid? | |||
Ja! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
101 | 80,80% |
Nei.. |
10 | 8,00% |
Annet: spesifiser ![]() |
14 | 11,20% |
Deltakere: 125. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trånnhjæm
![]() |
![]() Sv: Kommer du til avtalt tid?
Signerer |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Kommer du til avtalt tid?Jeg har jo noen venner som er kronisk for seine. Skal jeg møte dem, kommer jeg konsekvent 5-10 minutter for seint. Så slipper jeg å vente så lenge.
![]() |
#63 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kommer du til avtalt tid?Men er virkelig ett eller to minutter for seint i andre sammenhenger enn tv og kollektiv transport?
![]() |
#64 |
Fullverdig medlem
![]() |
Ja.. Hvis du skulle vært her klokka 8, så skal ikke klokka være 0802. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Står du og følger med på sekundviseren, altså?
![]() |
#66 |
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kommer du til avtalt tid?alltid
![]() |
#67 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kommer du til avtalt tid?Det er jo bare regelrytteri, Anneg!
![]() |
#68 |
Bedreviter
|
Jeg synes din mors valg av pedagogisk virkemiddel for å lære datteren sin å være presis var hårreisende! Og skal jeg være ærlig, så virker det som om resultatet er at du har fått et temmelig skrudd forhold til punktlighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kommer du til avtalt tid?Teofelia sa det.
![]() |
#71 |
Fola Blakken
|
Enig. 2 -10 minutter seint, regner jeg som presis.
![]() |
![]() |
#72 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Kommer du til avtalt tid?Jeg kommer presis, men to minutter over regner jeg som presis. Melder om det blir 10 +
![]() |
#73 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kommer du til avtalt tid?Eg er som Karamell, er eg meir enn ti minutt for sein seie eg frå. I jobbsammenheng sette eg punktligheit høgt, men ikkje på fritid.
![]() |
![]() |
#74 |
Borte
|
![]() Sv: Kommer du til avtalt tid?Jeg kommer presis og sier i fra når jeg blir forsinket hvis det jeg skal er noe som går utover andres viktige tid. Legetimer, jobbmøter og treningsavtaler er innenfor der. Skal jeg på kafè med venninner, på symøte eller i familiebursdag så ringer jeg ikke for å si at jeg kommer to eller fem minutter for seint. Sånt tolereres i min omgangskrets. Når det er sagt så er jeg opplært til å komme presis, og det er svært sjelden jeg er sent ute til noe.
![]() |
#75 |
|
![]() Sv: Kommer du til avtalt tid?Annet. Jeg avtaler stort sett med ish-tid, og kommer derfor alltid presis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
flisespikker
|
![]() Sv: Kommer du til avtalt tid?To minutter er innenfor måleusikkerheten og regnes som presis i min verden, til og med når det er snakk om et jobbmøte. Jeg kommer stort sett alltid til avtalt tid, men hva det innebærer å komme "til avtalt tid" varierer jo med anledningen. De fleste jeg pleier å lage avtaler med tror jeg har samme innstilling til ting som jeg har, og da er det jo greit. Skal man f.eks. i akebakken med andre barnefamilier eller holde på med en annen aktivitet som bare "foregår" en lengre periode, spiller det jo ingen rolle om noen kommer tyve minutter før eller etter de andre, og sånne avtaler er gjerne også ganske løse ("kom hvis dere har lyst, vi er der sikkert fra omtrent tolv" og sånt). Kaffeavtaler pleier å være på klokkeslett som slutter på "-ish", og der synes jeg det er helt kurant om folk kommer ti minutter over tiden mens jeg sitter på en kafe med boken min, og skal de "stikke innom på en kopp kaffe" hjemme hos oss, er en halvtime helt greit, og i alle fall hvis de sender en melding og sier fra. Skal man møtes på et gatehjørne, er slingringsmonnet vesentlig mindre, men av den grunn er det også fryktelig sjelden jeg avtaler å møte noen på et gatehjørne. Middagsavtaler og bursdagsselskaper bør man komme til i løpet av ti-femten minutter etter oppgitt tid (men ikke før oppgitt tid!). Jobbmøter og jobbintervjuer bør man derimot være klar til noen minutter før det skal begynne, så man ikke tvinger andre til å måtte sitte og vente. Og så videre.
![]() |
#78 |
flisespikker
|
Jeg sa vel bare at jeg sjelden avtaler det, vel? Ikke noe om hvor ofte det skjer?
![]() |
#79 |
Fullverdig medlem
![]() |
Ja jeg registrerer at folk kommer 2 min forseint, men nevner ikke noe om det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|