|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Bønnevers kan stoppe blødninger. Se det du!
Selvsagt gjør den det, det er jo alternativ behandling av sine barns psyke, blir ikke bedre enn det. Særlig om vi skal få lov til å le av det folk tror på. |
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Bønnevers kan stoppe blødninger. Se det du!Carola? |
|
|
|
#3 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bønnevers kan stoppe blødninger. Se det du!Virker grøtomslag mot Carola?
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Med vondt skal vondt fordrives. Dermed må Rune Rudberg virke mot impotens. Det er jo stridig mot alt av naturlover at han skal ha rullet sitt legeme over mer enn tusen kvinnekropper - så noe må det være med musikken eller noe? :kommer ikke til å prøve - før lever jeg uten sex: |
|
|
|
#5 |
|
Viser tenner
|
Sv: Bønnevers kan stoppe blødninger. Se det du!Ikke for å drepe gleden, altså, men nå tror jeg dere beveger dere inn på "gode gamle kjærringråd" her. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Mother of Dragons
|
Tja, akupunktur har vist seg å være mildt smertestillende i enkelte studier, og kiropraktikk har vist seg å ha effekt på noen ryggproblemer, men ikke effekt i studier hvor kiropraktikk har blitt brukt for andre ting som kolikk f.eks. Så de er jo ikke spesielt godt dokumentert i det hele tatt.
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Bønnevers kan stoppe blødninger. Se det du!Selvsagt virker det, Ulvefar. |
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Bønnevers kan stoppe blødninger. Se det du!Kjerringråd er en annen grein enn medisin ja - vi gidder ikke det. Vi holder oss til det helt kvasivitenskapelige vi. |
|
|
|
#10 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Bønnevers kan stoppe blødninger. Se det du!Ikke mobb Carola |
|
|
|
|
|
#12 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Bønnevers kan stoppe blødninger. Se det du!Det finnes ikke alternativ medisin, bare alternativer til medisin. Men ikke alt "skolemdisinen" tror er sant er sant, og ikke alt som er sant er opptaget. Spesielt ikke det siste.
|
|
|
|
#13 |
|
Viser tenner
|
Ser for meg akvariet på kontoret til en av overlegene på plastikk kirurgisk. Fullt av ekle blodigler som måtte fanges etter at de hadde spist sårsekret på ekle sår ... |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Bønnevers kan stoppe blødninger. Se det du!Ah - blodigler ja! Det kan man bruke til noe! Ikke her i huset men kanskje i andre hus? |
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Bønnevers kan stoppe blødninger. Se det du!Katarina, der e vel knapt nok det menneske som kaller kirpraktikk for alternativ behandling i våre dager for å være helt enig. Dessuten hevder du jo i et tidligere innlegg nærmest det at behandlingsmetoder vi i dag finner absurde vil helt sikkert være aksepterte i løpet av de neste ti årene. Det foreligger mange forskningsdata som omhandler både kiropraktikk samt akupunktur, dette er det ingen som bestrider. Det som er merkelig i slike saker er alternative behandleres tendens til å ikke undergå vitenskapelige forsøk som ville bevise/motbevise effekten av deres behandling. Dersom man skal gå ut med påstander om at krystallhealing virker for ditt eller datt må dette dokumenteres. Så lenge disse kvakksalverne som jeg liker å kalle dem ikke e villige til å undergå slike vitenskapelige undersøkelser, vel da må jeg si at jeg betviler sterkt at de vil være akseptert som velfungerende behandlingsmetode. Jeg kan legge til at ti års forskning ikke kan sies å være en lang periode og at det tok mer enn ti år før kiropraktikk og akupunktur ble anerkjente behandlingsmetoder. |
|
|
|
#16 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Bønnevers kan stoppe blødninger. Se det du!Ikke verdens beste kilde, men her står det om diverse forskning av bønn og healing: http://www.dagbladet.no/2009/02/03/m...disin/4654527/ |
|
|
|
![]() |
|
|