Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vis meg ditt drømmekjøkken

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-09, 10:11   #1
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vis meg ditt drømmekjøkken

Rydda for anledningen eller Mjau?

Gammel 24-02-09, 17:28   #2
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Rydda for anledningen eller Mjau?

Og det er hus ja. Kan ta flere bilder etterhvert som vi blir ferdige.

Det er smalparkett i hvitlasert ask. Men jeg vil IKKE anbefale den for de med varme i gulvet, for her sprekker hele gulvet opp så vi skal klage på det, og SKAL ha ny parkett!! Da vil jeg ha helplank i lys farge tror jeg.
Er skikkelig skuffet over gulvet....
Men fint ja...

Og takk alle, vi er veldig fornøyde med kjøkkenet

Gammel 25-02-09, 14:28   #3
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Det er smalparkett i hvitlasert ask. Men jeg vil IKKE anbefale den for de med varme i gulvet, for her sprekker hele gulvet opp så vi skal klage på det, og SKAL ha ny parkett!! Da vil jeg ha helplank i lys farge tror jeg.
Er skikkelig skuffet over gulvet....
Men fint ja...

Huff da! Vi som lenge har planlagt at vi skal ha hvitlasert ask med varme under! Forresten, vi har snakket om laminat, og det er jo mye sterkere og skal fint tåle varme.
Men skal dere ha helplank ask tror dere? Helplank har jo blitt veldig hot, og jeg syns det er virkelig fint! Litt varmere og lunere å gå på enn laminat da.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 18:03   #4
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Huff da! Vi som lenge har planlagt at vi skal ha hvitlasert ask med varme under! Forresten, vi har snakket om laminat, og det er jo mye sterkere og skal fint tåle varme.
Men skal dere ha helplank ask tror dere? Helplank har jo blitt veldig hot, og jeg syns det er virkelig fint! Litt varmere og lunere å gå på enn laminat da.

Ask er sikkert greit under om limingen mellom stavene er bra. Men smalstavsparkett hadde jeg ikke gått for igjen altså. Blir så mange svake punkter i den i forhold til i en trestavs eller helplank.
Mulig det blir ask i plankegulvet, men det har vi ikke bestemt. Det eneste vi vet er at den må være veldig lys siden trappa vår også er i ask for vi ville jo den skulle stå godt til gulvet.
Jeg vil tro helplank gir litt samme intrykk som gulvet vi har. Stor glatt flate. men vet ikke. Må se litt rundt. Dette er jo ikke noe vi trenger å stresse med, så vi kan se litt.
Ville helt klart valgt parkett fremfor laminat ja, selv om vi var fornøyd med laminaten vi hadde der vi bodde før. Det var Pergo.

Gammel 25-02-09, 20:41   #5
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Rålekkert kjøkken, Mjau.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 10:11   #6
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

(Det er et hus, ikke leilighet. )

Gammel 24-02-09, 13:31   #7
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så fint kjøkken Guniss! Kult med alle småskuffene! Men hvorfor iallverden drømmer du om et annet kjøkken? Det dere har er jo finere.

Mjau: Er det bambusgulv dere har?

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 13:59   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Så fint kjøkken Guniss! Kult med alle småskuffene! Men hvorfor iallverden drømmer du om et annet kjøkken? Det dere har er jo finere.

Det er bare jeg som er tøysete.
Og veldig sånn at jeg går lei av ting. For jeg trives utrolig godt med kjøkkenet vårt!
Det er en grunn til at jeg ikke kan kjøpe dyre møbler og interiørting liksom, for etter noen år har jeg så lyst på nytt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 14:59   #9
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Mjau: Lekkert, wow!

Gammel 24-02-09, 16:20   #10
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Gardenia og dere andre, når dere angir drømmekjøkken, er det utseendet og "følelsen" fere drømmer om? Eller ser dere også på den praktiske delen, kjøkkenet som "verksted" med praktiske løsninger, perfekte avstander mellom ditt-og-datt etc?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 16:31   #11
Gardenia
Aktiv

Gardenia sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Gardenia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Gardenia og dere andre, når dere angir drømmekjøkken, er det utseendet og "følelsen" fere drømmer om? Eller ser dere også på den praktiske delen, kjøkkenet som "verksted" med praktiske løsninger, perfekte avstander mellom ditt-og-datt etc?

Det tar vi når vi kommer sålangt!
I første omgang er det kjøkkentype ,stil og farge vi ser etter og drømmer om først!
men, ellers synes jeg bildet jeg la frem beskriver godt hvilket kjøkken jeg drømmer om; Kjøkken øy med god plass til store skuffer og skap, Stort innfellt side by side kjøl , vedfyrt peis og veggskap kun på en vegg som på bildet.
Resten av detaljer og mer praktiske løsninger har vi hittil ikke tenkt så mye på.

Gardenia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 16:34   #12
Gardenia
Aktiv

Gardenia sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Gardenia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ellers var det masse flott til inspirasjon her. Alt er hvertfall bedre enn det gamle slitte furukjøkkenet vi har !

Gardenia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 11:51   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så rene gulv har jeg og.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 18:47   #14
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Listen er klar, på lørdag skal vi ut å kikke

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:37.