Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vis meg ditt drømmekjøkken

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-09, 15:34   #61
Gardenia
Aktiv

Gardenia sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Gardenia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vis meg ditt drømmekjøkken

Ellers var det masse flott til inspirasjon her. Alt er hvertfall bedre enn det gamle slitte furukjøkkenet vi har !

Gardenia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 16:28   #62
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Rydda for anledningen eller Mjau?

Og det er hus ja. Kan ta flere bilder etterhvert som vi blir ferdige.

Det er smalparkett i hvitlasert ask. Men jeg vil IKKE anbefale den for de med varme i gulvet, for her sprekker hele gulvet opp så vi skal klage på det, og SKAL ha ny parkett!! Da vil jeg ha helplank i lys farge tror jeg.
Er skikkelig skuffet over gulvet....
Men fint ja...

Og takk alle, vi er veldig fornøyde med kjøkkenet

Gammel 24-02-09, 17:16   #63
Slettet bruker
Passiv

Standard

Her.

Fryktelig upraktisk, helt sikkert, men akk så deilig.

Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 19:16   #64
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Her.

Fryktelig upraktisk, helt sikkert, men akk så deilig.

Eller dette for de dristige:

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 20:00   #65
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Vi har Nettoline kjøkken. Synes det er veldig fint egentlig!
Men akkurat nå kunne jeg tenkte meg hvitt kjøkken. Jeg er sånn som skifter smak hver 3.-4. år.

Det jeg liker med vårt kjøkken er plassen. Både plassen å bevege seg på, benkplass og alle de 22 skuffene mine!
Samt at det er ganske luftig. Jeg hadde nok ikke valgt et mørkt kjøkken, hadde det sist gang og blir fortere lei det enn lyst tror jeg.

Det er nesten nøyaktig slik vi har vurdert å bygge om vårt. Må slå ned en vegg for å få den barløsningen, og vinduet er der som kjøkkenvifta deres er, men ellers er det veldig likt.

Hvordan fungerer det i hverdagen? Bruker dere baren? Er det upraktisk å ha vannet så langt fra spisebordet?

Gammel 24-02-09, 20:06   #66
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Det er nesten nøyaktig slik vi har vurdert å bygge om vårt. Må slå ned en vegg for å få den barløsningen, og vinduet er der som kjøkkenvifta deres er, men ellers er det veldig likt.

Hvordan fungerer det i hverdagen? Bruker dere baren? Er det upraktisk å ha vannet så langt fra spisebordet?

Det fungerer utmerket synes jeg! God plass å bevege seg på, men samtidig et godt arbeidskjøkken. Har aldri tenkt at det er langt fra bord til vask? Vi bruker barløsningen en del ja. Hannah sitter der en del og gjør ting som Peder helst ikke skal være med på (perler, puslespill, smålego), samt at hun spiser der av og til. Jeg og mannen spiser nesten alltid der i helgene, mens vi ser litt tv.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 13:28   #67
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Det er smalparkett i hvitlasert ask. Men jeg vil IKKE anbefale den for de med varme i gulvet, for her sprekker hele gulvet opp så vi skal klage på det, og SKAL ha ny parkett!! Da vil jeg ha helplank i lys farge tror jeg.
Er skikkelig skuffet over gulvet....
Men fint ja...

Huff da! Vi som lenge har planlagt at vi skal ha hvitlasert ask med varme under! Forresten, vi har snakket om laminat, og det er jo mye sterkere og skal fint tåle varme.
Men skal dere ha helplank ask tror dere? Helplank har jo blitt veldig hot, og jeg syns det er virkelig fint! Litt varmere og lunere å gå på enn laminat da.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 17:03   #68
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Huff da! Vi som lenge har planlagt at vi skal ha hvitlasert ask med varme under! Forresten, vi har snakket om laminat, og det er jo mye sterkere og skal fint tåle varme.
Men skal dere ha helplank ask tror dere? Helplank har jo blitt veldig hot, og jeg syns det er virkelig fint! Litt varmere og lunere å gå på enn laminat da.

Ask er sikkert greit under om limingen mellom stavene er bra. Men smalstavsparkett hadde jeg ikke gått for igjen altså. Blir så mange svake punkter i den i forhold til i en trestavs eller helplank.
Mulig det blir ask i plankegulvet, men det har vi ikke bestemt. Det eneste vi vet er at den må være veldig lys siden trappa vår også er i ask for vi ville jo den skulle stå godt til gulvet.
Jeg vil tro helplank gir litt samme intrykk som gulvet vi har. Stor glatt flate. men vet ikke. Må se litt rundt. Dette er jo ikke noe vi trenger å stresse med, så vi kan se litt.
Ville helt klart valgt parkett fremfor laminat ja, selv om vi var fornøyd med laminaten vi hadde der vi bodde før. Det var Pergo.

Gammel 25-02-09, 19:41   #69
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Rålekkert kjøkken, Mjau.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 19:56   #70
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Drømmekjøkkenet mitt er stramt og har hvitt høyglans. Akkurat mer enn det har jeg ikke tenkt på. Men jo mer jeg tenker på så tror jeg ikke det blir noe av. Vi har relativt lite kjøkken, og på sånn type kjøkken synes jeg det er finere om man ikke har overskap over alt. Og det må vi nesten ha ellers blir det ikke nok plass.

Ellers vet jeg ikke om dette er drømmekjøkkenet, men om dere går inn på www.tv4.se/bygglov så lagde de et lekkert kjøkken denne uka. Ikke noe storslagent, men flott og passet godt til familien som skulle ha det.

(det er et innredningsprogram jeg anbefaler. Går på tirsdager i 20-tida.)

Gammel 25-02-09, 20:16   #71
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Dritkult
Ikek noe som hadde funket for oss nå, men helt klart dritkult.

Gammel 25-02-09, 20:34   #72
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Så fine kjøkken dere har

Vi har kjøkken fra ikea, liker godt kjøkkenet men skulle ønske det var større.

Gammel 25-02-09, 20:43   #73
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Kometkameratene -vi vil teste, vi vil ....

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 12:12   #74
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Huff, jeg synes ikke dette er noe pent. Det minner meg om et storkjøkken eller noe. Vet ikke, det blir bare ikke koselig nok for meg.

Gammel 26-02-09, 20:27   #75
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meta, her.

Huff, jeg synes ikke dette er noe pent. Det minner meg om et storkjøkken eller noe. Vet ikke, det blir bare ikke koselig nok for meg.

Jeg synes det er stilig og dristig, men ikke særlig hjemmekoselig eller brukbart for trange leiligheter eller små hus.

Og så er det definitivt noe annet enn et tradisjonelt kjøkken.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 20:47   #76
Left
Passiv

Standard

Dette her begynner å nærme seg drømmekjøkkenet mitt:

Akk så upraktisk med små barn, men du verden så fiiiint!
Mobalpakjøkken.
www.mobalpa.com
Dette er også innmari fint:

Schmidt kjøkken:

Utrolig lekkert.

Drømme drømme...

Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 10:51   #77
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så rene gulv har jeg og.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 17:47   #78
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Listen er klar, på lørdag skal vi ut å kikke

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:15.