Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Tøy i arv

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-09, 09:04   #1
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tøy i arv

Skulle ønske vi hadde hatt noen å arve etter til junior, det hadde vi blitt veldig takknemlige for, men så heldige er vi ikke desverre.

Vi kjøper brukt tøy når vi kommer over noe han trenger og suplerer med nytt.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 09:07   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper endel pent brukt, men arver ingenting. Har muligheten til å arve, men klær som er kjempslitte blir det bare så jeg ikke bruker *sær og vanskelig* Klær fra storebror arver lillebror - og de klær som er fine etter det igjen gies bort til venner/evt selges om det kan selges.

I tillegg arver vi skiutstyr fra sjefen min sin sønn *innser at jeg er heldig med sjefen*

Gammel 16-03-09, 09:52   #3
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Vi har heller dessverre ingen å arve fra. Minstegutten kommer til å arve endel fra mellomste som også er en gutt men det er ikke mye å arve fra eldste som er jente. Alle klærne fra oss arves videre til andre. Vi har nok av små som kan arve fra oss.
Jeg prøver å kjøpe endel brukte klær - gjenbruk er en fin ting. Reserve utedressen er utelukkende kjøpt brukt. bl.a.

Jeg la ut noen innlegg for en stund tilbake ang. om vi skulle fått i stand arvering her inne. Ser nå er det hadde det helt klart vært en ide siden vi er fler her inne som ikke har noen å arve fra.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 10:03   #4
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er det nesten bare gjenbruk. Eneste vi stort sett må kjøpe nytt er ytterdresser og sko. Jakker, regnklær og inneklær arver vi. Også undertøy om det ikke er for slitt og så lenge vi vet hvor det kommer fra.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 10:11   #5
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg arver gjerne til barna mine- det er alltids en skiftekurv som skal fylles opp, og da er det greit å ha noe uhøytidelig tøy som bare kan ligge...
Vi arvet MYE til jenta vår da hun var baby etter min kusine som er drøye året eldre enn min jente. Men etterhvert tok de hverandre igjen i størrelsen og i tillegg er stilen til jentene såpass forskjellig at det etterhvert ikke var noen vits å hente klær derfra. (en jente er RÅÅÅSA og en jente er mer blå/tøff og ikke særlig RÅSA).

Alt av ytterdresser/regntøy har jenta mi fått i nøytrale farger sånn at det kan arves. Praktisk, rett og slett. Vi har gitt videre en del tøy til venners barn både etter gutten og jenta, det er en god følelse når du vet at folk setter pris på å spare lommeboka og det hvite i øyet ved å arve tøy.
Nå har vi riktignok gått litt tom for barn å arve til ,så derfor har jeg startet en prosess med å selge unna litt...
Jeg ahr både arvet og arvet bort undertøy. Ser ikke noe problem med det, man sender det da bare i 90gradersvasken, og alt som går opp i liminga eller at strikken ryker, kastes.

Gammel 16-03-09, 10:18   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Her arves det på kryss og tvers av familien, søsken, kusiner og fettere.
Skiutstyr, klær og alt som kan spares og byttes på.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 10:08   #7
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har dessverre ingen vi kan arve etter. Lillebror har kunnet arve litt etter storebror, men det meste av klær blir stygt og ødelagt etter fem år med lagring etter god bruk. Vi kjøper lite klær og de blir veldig godt brukt, så de er som oftest ferdig brukt når storebror er ferdig med dem.

Gammel 16-03-09, 10:10   #8
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi arver ikke noe til Storesøster, men hennes tøy fordeles enten til Lillebror (det som ikke er femifemi) eller til andre små prinsesser (barn av venninner/Familie/kollegaer). Lillebrors saker (klær/leker/bilsikring) går videre til de små prinsene til mine kollegaer.

Gammel 16-03-09, 10:23   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden har ingen å arve etter, han er første gutten på 18 år i familien.
Han arvet en del tidligere, før tremenningene ble for råååsa og blondete.
Vi sender videre det vi kan; noe til slekt og venner, annet til Fretex.

Gammel 16-03-09, 11:06   #10
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her går alle klær direkte fra Sarah sitt skap til Emily sitt skap når klærne ikke passer til Sarah lengre. Og når klær er for liten til Emily så har jeg flere venninner som arver både dresser og regntøy og ull og det de vil ha...

Gammel 16-03-09, 11:45   #11
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Arver barna deres tøy?

Ja, heldigvis arver vi en del tøy og selvfølgelig går tøy i arv også ungene i mellom. Det gjelder ikke bare yttertøy. Jeg kjøper også brukt når jeg kan.

Det eneste vi bruker om igjen av sko er pensko og evt. gummistøvler/cherroxer. Alt dette er jo som regel lite brukt og kan godt brukes om igjen. Vinterstøvler og joggesko brukes bare av ett barn.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 11:53   #12
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi har arvet massevis av klær til Storesøster, og trenger sjelden å kjøpe noe nytt til henne siden det vi arver knapt er brukt.

TurboTrollet har ingen å arve klær etter, og han bruker uansett opp klærne sine, så både han og Bitteliten får stort sett nye klær nå. Bitteliten bruker samme størrelse som Rabalder som han før har arvet klær hos, så nå må vi kjøpe nytt, dessverre.

Jeg er veldig for å arve klær, og å gi dem videre når vi er ferdige med dem.

Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 12:31   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Arver, kjøper brukt og sender videre. Og kjøper nytt også innimellom, selvsagt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 12:48   #14
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Arving er fint. Jeg og broren min sender tøy frem og tilbake, og barna mine arver av hverandre. Det vi ikke lenger skal ha, selges eller gis bort.

Men jeg kommer ikke til å kvitte meg med alt tøyet. Noe vil jeg gjemme til barnebarna. Vi bruker selv noe tøy fra 70-tallet, og til og med et par kjoler fra 50-tallet, og det er veldig moro å ha.

Gammel 16-03-09, 21:42   #15
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

[quote=LilleRosin;1547573]Arving er fint. Jeg og broren min sender tøy frem og tilbake, og barna mine arver av hverandre. Det vi ikke lenger skal ha, selges eller gis bort.

quote]

Gammel 16-03-09, 21:51   #16
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har ingen å arv etter, men jeg gir videre klærne etter mine unger til venninner.

Lillesøster er en meget klesbevist ung dame som ikke ikler seg hva som helst så å arve etter storebror er ikke noe alternativ her i huset.

Gammel 16-03-09, 22:11   #17
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Arvet en stund etter et søskenbarn som er to år eldre, men nå vokser hun ikke like fort.
Siden jeg har tre jenter er det ikke problem med å gi videre til neste. Men nå er de to eldste nesten like høye (skiller vel 6 cm). Lillesøster arver det meste, men etter minst to som har brukt før så hender det vi må kjøpe noe nytt til henne.
Det som er fortsatt brukendes etter minsten gis til søskenbarnet eller venner.
Noe av babyklærne mine har brukt var allerede brukt av to, og ble gitt videre igjen... Iallefall 6 babyer... det er vel gjenbruk ja.

Gammel 16-03-09, 22:27   #18
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi haar ingen å arve av kjøper litt brukt her innne når jeg finner noejeg liker.jeg er nok littkresen på hva han har på.
Klær etter mini sender vi videre til gatebarna i Bolivia og litttil venninner.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 22:01   #19
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi arver endel fra Rabalders søskenbarn, og har arvet videre til Bitteliten, men nå er Bitteliten blitt ganske stor og bruker stort sett samme størrelse som Rabalder, så nå sparer vi klærne til Magerusket i stedet. Heldigvis er det mye unisex-klær, men dersom det er ei jente som kommer så blir det sikkert å supplere med litt jenteklær i tillegg. Rabalder sliter veldig lite på klærne sine så langt, så det er fint å arve videre. I tillegg kjøper jeg endel brukt, og endel nytt. Etter Magerusket kommer vi nok til å ta vare på klærne til fremtidige søsken eller søskenbarn.

Gammel 17-03-09, 10:10   #20
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Storebror har ikke noen å arve av, men kjøper brukt innimellom. Har brent meg noen ganger, for spør jeg om det er flekker og folk svarer nei, ja så stoler jeg på det. Har blitt et par poser med klær som har sett så fint ut på bildene og når det har kommet i posten, ja så er det både flekker og i værste fall hull. Og det er merkeklær som folk har skryti av. Så blir mest nytt på han.
Minste mann arver noe etter storebror, men eldste vokste så lite en periode så han sleit ut klærne sine så mye at vi har måttet kaste det.
Ellers arves det som arves kan og kommer jeg over noe som ser bra ut og jeg bare må ha det så kjøper jeg det uavhengi om det er brukt eller nytt.

Gjennbruk er bra!!
Har også en gutt som er litt yngre enn eldste mann som tar i mot alt fra oss. De har ikke så mye å "rutte" med, og det er en god følelse å hjelpe.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:11.