|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøy i arvSkulle ønske vi hadde hatt noen å arve etter til junior, det hadde vi blitt veldig takknemlige for, men så heldige er vi ikke desverre. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Tøy i arvJeg kjøper endel pent brukt, men arver ingenting. Har muligheten til å arve, men klær som er kjempslitte blir det bare så jeg ikke bruker *sær og vanskelig* Klær fra storebror arver lillebror - og de klær som er fine etter det igjen gies bort til venner/evt selges om det kan selges.
|
|
|
#3 |
|
Livsnyter
|
Sv: Tøy i arvVi har heller dessverre ingen å arve fra. Minstegutten kommer til å arve endel fra mellomste som også er en gutt men det er ikke mye å arve fra eldste som er jente. Alle klærne fra oss arves videre til andre. Vi har nok av små som kan arve fra oss. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
seru
|
Sv: Tøy i arvHer er det nesten bare gjenbruk. Eneste vi stort sett må kjøpe nytt er ytterdresser og sko. Jakker, regnklær og inneklær arver vi. Også undertøy om det ikke er for slitt og så lenge vi vet hvor det kommer fra. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Tøy i arvJeg arver gjerne til barna mine- det er alltids en skiftekurv som skal fylles opp, og da er det greit å ha noe uhøytidelig tøy som bare kan ligge...
|
|
|
#6 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Tøy i arvHer arves det på kryss og tvers av familien, søsken, kusiner og fettere.
|
|
|
#7 |
|
Live and let live
|
Sv: Tøy i arvVi har dessverre ingen vi kan arve etter. Lillebror har kunnet arve litt etter storebror, men det meste av klær blir stygt og ødelagt etter fem år med lagring etter god bruk. Vi kjøper lite klær og de blir veldig godt brukt, så de er som oftest ferdig brukt når storebror er ferdig med dem.
|
|
|
#8 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Tøy i arvVi arver ikke noe til Storesøster, men hennes tøy fordeles enten til Lillebror (det som ikke er femifemi) eller til andre små prinsesser (barn av venninner/Familie/kollegaer). Lillebrors saker (klær/leker/bilsikring) går videre til de små prinsene til mine kollegaer.
|
|
|
#9 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Tøy i arvPoden har ingen å arve etter, han er første gutten på 18 år i familien.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøy i arvHer går alle klær direkte fra Sarah sitt skap til Emily sitt skap når klærne ikke passer til Sarah lengre. Og når klær er for liten til Emily så har jeg flere venninner som arver både dresser og regntøy og ull og det de vil ha...
|
|
|
#11 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Tøy i arv
Ja, heldigvis arver vi en del tøy og selvfølgelig går tøy i arv også ungene i mellom. Det gjelder ikke bare yttertøy. Jeg kjøper også brukt når jeg kan.
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Tøy i arvVi har arvet massevis av klær til Storesøster, og trenger sjelden å kjøpe noe nytt til henne siden det vi arver knapt er brukt. |
|
|
|
#14 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Tøy i arvArving er fint. Jeg og broren min sender tøy frem og tilbake, og barna mine arver av hverandre. Det vi ikke lenger skal ha, selges eller gis bort.
|
|
|
#15 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøy i arv[quote=LilleRosin;1547573]Arving er fint. Jeg og broren min sender tøy frem og tilbake, og barna mine arver av hverandre. Det vi ikke lenger skal ha, selges eller gis bort.
|
|
|
#16 |
|
Tenker fortsatt dobbelt
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøy i arvVi har ingen å arv etter, men jeg gir videre klærne etter mine unger til venninner.
|
|
|
#17 |
|
trenger lading
|
Sv: Tøy i arvArvet en stund etter et søskenbarn som er to år eldre, men nå vokser hun ikke like fort.
|
|
|
|
#18 |
|
Drømmer
|
Sv: Tøy i arvVi haar ingen å arve av kjøper litt brukt her innne når jeg finner noejeg liker.jeg er nok littkresen på hva han har på. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Tøy i arvVi arver endel fra Rabalders søskenbarn, og har arvet videre til Bitteliten, men nå er Bitteliten blitt ganske stor og bruker stort sett samme størrelse som Rabalder, så nå sparer vi klærne til Magerusket i stedet. Heldigvis er det mye unisex-klær, men dersom det er ei jente som kommer så blir det sikkert å supplere med litt jenteklær i tillegg. Rabalder sliter veldig lite på klærne sine så langt, så det er fint å arve videre. I tillegg kjøper jeg endel brukt, og endel nytt. Etter Magerusket kommer vi nok til å ta vare på klærne til fremtidige søsken eller søskenbarn.
|
|
|
#20 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøy i arvStorebror har ikke noen å arve av, men kjøper brukt innimellom. Har brent meg noen ganger, for spør jeg om det er flekker og folk svarer nei, ja så stoler jeg på det. Har blitt et par poser med klær som har sett så fint ut på bildene og når det har kommet i posten, ja så er det både flekker og i værste fall hull. Og det er merkeklær som folk har skryti av. Så blir mest nytt på han.
|
|
![]() |
|
|