Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva ville dere gjort?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-06, 10:29   #61
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Du ønsker vel det beste for venninnen din, og i dette tilfellet syns jeg det er å støtte henne i navnevalget, uten at du forteller hvor stygt du syns det er.

Gammel 20-12-06, 11:14   #62
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville aldri i verden sagt noe. Jeg har et par venninner som har gjort det samme. Blant annet en nå som skal ha baby på nyåret, de har valgt et navn som er sært og det ER virkelig sært. Jeg holder kjeft og nikker og kommer opp med noen nøytrale tilbakemeldinger, jeg har jo litt oppdragelse og respekt for at hun mener det hun mener

Men ikke for den del, jeg forstår så utmerket godt ditt ønske om å si fra

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 11:29   #63
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Min datter har ett uvanlig navn. Jeg og mannen elsker navnet, og bryr oss ikke om hva andre måtte synes om det. Men jeg hadde blitt såret og skuffet hvis vennene min absolutt måtte fortelle meg for et stygt navn jeg hadde valgt. Men hvis hun spør deg rett ut hva du synes så bør du være ærlig.

Gammel 20-12-06, 11:38   #64
Katrin
Superaktiv

Katrin sin avatar

Hvor: Follo
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Synes du skal la vær å si noe - så lenge du ikke har blitt spurt.

Dette navnet er da ganske så vanlig, og ikke spesielt stygt. Hold meningen for deg selv du, spesielt om du er en god venn.

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 11:39   #65
Kanutte
interlektuell

Kanutte sin avatar

Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville ikke ha sagt noe med mindre hun hadde spurt meg direkte hva jeg synes. Min smak skal da ikke være norm for hva mine venninner skal mene.

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 11:39   #66
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror dette er et konstruert innlegg. Akkurat som på NM...

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 11:41   #67
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Det tror jeg også. Men det forhindrer meg da ikke fra å svare ærlig. Ærlighet er jo som kjent veldig viktig.

Gammel 20-12-06, 11:44   #68
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det tror jeg også. Men det forhindrer meg da ikke fra å svare ærlig. Ærlighet er jo som kjent veldig viktig.

Ærlighet for enhver pris i enhver sammenheng og til hvilken som helst pris

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 11:44   #69
Svirre
Fullverdig medlem

Svirre sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Svirre har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ærlighet er jo som kjent veldig viktig.

Gammel 20-12-06, 12:28   #70
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ville ikke sagt noe hvis hun ikke spør deg direkte om hva du mener om navnevalget dems.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 12:53   #71
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Jeg hadde holdt kjeft. Jeg synes faktisk man er frekk om man blander seg borti navnevalget uten å ha blitt spurt. Jeg har faktisk venninner som har gitt barna navn som jeg syntes var stygge, men det kunne ikke falle meg inn å kommentere dem. Og man blir jo vant til navna etterhvert.
Forresten var Christer Leander et fint navn

Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 13:01   #72
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ville ikke sagt noe om navnet var endelig bestemt. Hvis det var i en navne-diskusjon hvor hun nevnte et navn jeg ikke synes noe om så tror jeg at jeg kunne sagt hva jeg mener.

Gammel 20-12-06, 13:05   #73
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Navnet skjemmer ingen er det noe som heter. Om navnet passer inn i familien eller ikke er ikke din sak, men at du ikke synes det er veldig fint er vel ok å si?

Signerer dette.
Jeg synes det er så mange rare navnsammensettinger for tiden. Men det er opp til foreldre å bestemme også kan jeg le eller riste på hodet av det ....for meg selv.

Broren min fikk en datter som de skulle kalle for Frida. Jeg synes det var skikkelig kult navn, og gikk rundt og sa "Frekke Frida". Da likte ikke svigerinnen min det lenger . Så da gikk de for Mathea (som jeg synes er skikkelig gammeldags og ville ikke ha valgt det selv). Jeg holdt det for meg selv.... Men da jenta kom ut, så var det ingen Mathea mente de! Så da ble det Silje i stedet!

Gammel 20-12-06, 13:05   #74
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde heller ikke sagt noe dersom valget allerede var tatt.
Hadde det vært i en diskusjonsfase kunne du ymtett frempå om at det kanskje ikke var noe du hadde valgt.

Når min søster fikk en liten en snakket de om tre forskjellige navn,
jeg klarte ikke la vær og fikk sagt min mening om det ene (som jeg ikke likte).
Og de valgte (heldigvis) ett annet til sitt barn.

Gammel 20-12-06, 13:06   #75
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Tror du...
Jaja, jeg lar meg lure, jeg..

Gammel 20-12-06, 19:43   #76
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg hadde absolutt ikke sagt noe. Jeg vil selv ha meg frabedt tilbakemeldinger på navnevalg dersom jeg ikke selv har bedt om det. Hva er poenget? Å overbevise den andre om at de har stygg smak?

Hvis jeg har valgt et navn jeg synes er fint, og bestemt meg for det, ville jeg synes det var frekt om noen kom og rakket ned på mitt valg. Det vil uansett være noen som synes navnet er kjempefint, mens andre ikke liker det. Og hva så?

Noe helt annet er om jeg lufter et forslag, da ønsker jeg at de svarer ærlig.

Forøvrigf år vi håpe venninna di ikke vanker her, for det ville være lett for henne å identifisere seg.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 23:09   #77
snurre
Nybegynner

snurre er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja!!! Kanskje du kan finne på noe lignende for å fortelle denne (andre?) venninna at du ikke liker Christer Leander?

......

Kanskje du kunne hjulpet meg med hvordan jeg skal få sagt det?
Jeg har nemlig bestemt meg for at hun må få høre det. Enten skjer det nå, eller så skjer det en gang vi er på fylla sammen. Og som alle vet har man en tendens til å være litt vel ærlig med promille.

snurre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 23:17   #78
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må få presisert av deg: HAR hun spurt hva du mener, eller ikke?

Gammel 20-12-06, 23:21   #79
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg hadde ikke sagt noe. Jeg har en venninne som har kalt sin sønn for et i mine øyne mindre pent navn, men det er jo hennes valg.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 23:21   #80
snurre
Nybegynner

snurre er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg må få presisert av deg: HAR hun spurt hva du mener, eller ikke?

Nei, hun har vel egentlig ikke det da ... :skrape:

snurre er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:20.