|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Jo NesbøDet nærmer seg ferietid og da sluker jeg bøker.
|
|
|
#2 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Jo NesbøDu bør lese de i rekkefølge, for å følge hele Harry's historie.
|
|
|
#3 |
|
Kakemonster
|
Sv: Jo NesbøFlaggermusmannen er først. Det er også den dårligste, syns jeg, men de er kronologiske, så det er småtteri som går igjen og som kan være greit å vite. Det er vel ikke sånn at man MÅ, men det er nå litt tilbakeblikk osv som ikke kommer til å gi noen mening for deg om du ikke har lest de andre bøkene først. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Jo NesbøNei, Flaggermusmannen er første boka....
|
|
|
#5 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Jo NesbøTusen takk for svar begge to!
|
|
|
#6 |
|
Kakemonster
|
Sv: Jo NesbøJa, jeg ble litt irritert og skuffet av den altså, men tenkte at jeg fikk lese Kakerlakkene også, og evt droppe resten etter det om det ikke ble bedre. Nå har jeg lest alle. Den siste (Snømannen) var så intens at jeg måtte ta pustepauser. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jo NesbøJeg husker at jeg leste Flaggermusmannen på den tiden den kom ut, og syntes ikke den var noe. Så droppet jeg hele Nesbø, dumme meg. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Jo NesbøDe to første må leses for Harry Hole-historien sin del, men de er begge ganske dårlig. Fra bok nr 3 og utover er det mye bedre.
|
|
|
#9 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jo NesbøJeg syns hele serien er bra, men de to første bøkene er mine favoritter.
|
|
|
#11 |
|
Lovende
Medlem siden: Feb 2008
![]() |
Sv: Jo NesbøSnømannen er bare sitrende bra! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Jo NesbøJeg likte ikke de første noe særlig, men Snømannen er fantastisk! Har ikke lest den siste enda, men gleder meg!
|
|
|
#13 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Jo NesbøVille absolutt lest dem fra begynnelsen av, men synes de blir klart bedre etter hvert som man kommer litt ut i serien. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Jo NesbøEr enig i at alle er veldig bra, men at Flaggermusmannen er minst bra. Kos deg, heldige deg som ikke har lest dem ennå!
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#16 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Jo NesbøSnømannen leste jeg nå i ferien! Veldig bra. Flaggermusmannen har jeg startetpå 3 ganger, og kommer aldri særlig langt. Er den verdt ¨starte på en 4. gang dere som har lest den?
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Jo Nesbø
Tja.. Jeg er glad for at jeg leste den, men den var ikke veldig bra. Jeg ville lest noen av de andre først med tanke på at du likevel ikke har lest i rekkefølge. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Jeg syns virkelig ikke den var så dårlig, leste den på en kort uke.
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Jo NesbøJeg blingset litt og startet rett på Rødstrupe (fordi det var den som stod i hylla etter at jeg overtok en del bøker da besteforeldrene mine ryddet i bokhyllene). "Alle" sier at den er så bra, spennende, osv, men jeg greier fint å legge den fra meg, for å si det sånn.. Burde jeg kanskje ha lest de andre først? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Protonterapeut
|
|
![]() |