Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er verste bilsikring av barn du har sett?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-09, 20:11   #61
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?

Jeg har visst blitt skjermet for å se ille barnesikring hittil, kan ikke komme på annet enn et par episoder med alt for mange unger i bksetet til at de kunne være riktig sikret alle sammen. Mulig jeg er sløv som ikke studerer hvordan andre gjør det, jeg er mer opptatt av at vår egen ikke driver og tukler med belter og sånt på egenhånd, i den gamle bilen fikk hun ikke tatt av seg beltet selv, det bekymrer meg litt at hun klarte å få det løs med en gang i den nye. Hun er en frøken med sterk vilje og kreative krumspring så vi har hatt noen alvorlige samtaler rundt dette. Det rare er at hun hyler høyt opp om manglende belte på oss om vi starter motoren før beltet er på, mens hun selv syns det er en god ide å teste ut alternative sittemetoder.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 01:48   #62
Halvor72
Nybegynner

Medlem siden: Jul 2009
Halvor72 har et hav av muligheter foran seg
Standard

joda, viktig å sikre barn. Men HVORFOR er det så mange her inne som er så innmari opptatt av hvordan alle andre gjør det? Er vel bedre å konsentrere seg om sin egen unge vel... Dere forteller jo om enkelte "uhell" dere selv har hatt med å glemme ting. Sannsynligvis er det akkurat disse "uhellene" til disse "uansvarlige andre" dere har sett da. Kan hende dem stoppa 3 meter etter dere hadde sett dem og tenkte "Å DÆVEN!!" Greit nok, akkurat det der med å stå i fanget foran, eller i bæresele og alt det der er vel litt mer enn uhell, men kanskje tenkte den bestemora akkurat som alle andre; "er jo bare en kort tur". Kanskje dem skulle flytte bilen 3 meter... det VET man aldri.. så jeg for min del driter i hvordan andres unger sitter i bilen (litt kynisk og satt på spissen da, men ...) så bolter jeg heller min egen unge forsvarlig fast på taket.. (et lite forsøk på å være litt morsom her på slutten...).

-H-

Halvor72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 01:49   #63
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Barn i bagasjerom. Sånn sedan uten lokk. Ellers generelt løse barn i baksetet. Barn på fanget, et.c.

Her i Drammen er det ofte innvandrere man ser som tar lett på dette. De er tydeligvis ikke godt nok informert om dette.
Men man ser jo også andre. Naboern pleier å kjøre med gutten på 5 på fanget sånn at han får styre opp til garasjern, eller hengende ut vinduet på pasasjersiden i forsetet på andre siden.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 02:10   #64
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Halvor72, her.

joda, viktig å sikre barn. Men HVORFOR er det så mange her inne som er så innmari opptatt av hvordan alle andre gjør det? Er vel bedre å konsentrere seg om sin egen unge vel... Dere forteller jo om enkelte "uhell" dere selv har hatt med å glemme ting. Sannsynligvis er det akkurat disse "uhellene" til disse "uansvarlige andre" dere har sett da. Kan hende dem stoppa 3 meter etter dere hadde sett dem og tenkte "Å DÆVEN!!" Greit nok, akkurat det der med å stå i fanget foran, eller i bæresele og alt det der er vel litt mer enn uhell, men kanskje tenkte den bestemora akkurat som alle andre; "er jo bare en kort tur". Kanskje dem skulle flytte bilen 3 meter... det VET man aldri.. så jeg for min del driter i hvordan andres unger sitter i bilen (litt kynisk og satt på spissen da, men ...) så bolter jeg heller min egen unge forsvarlig fast på taket.. (et lite forsøk på å være litt morsom her på slutten...).

-H-

Slik tankegang blir jeg skremt av. At man helst skal snu seg vekk fra alt det andre gjør og bare bry seg om sitt. Takke meg til et samfunn der folk heller bryr seg og faktisk gjør noe med saken, i stedetfor å tenke "det er ikke min sak". Hadde folk faktisk tatt affære da jeg var liten, hadde jeg kanskje sluppet unna mange vonde opplevelser.

Gammel 21-07-09, 09:45   #65
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Barn på fanget, tre barn bak i varerommet på en varebil, barn stående bak i bil, babysetet montert forovervendt. Ser sånne tilfeller nesten hver dag dessverre. I går var vi på Ikea og det kom bil med to voksne damer og tre barn i baksetet. Ingen av barna hadde barneseter og alle var så små at ingen av disse var store nok til å sitte sikret med bare sele.

Svært usannsynlig at noen av disse gjorde dette ved uhell og stoppet etter 30 m. Man glemmer ikke at man har tre barn i bakrommet på en varebil når man kjører rundt i byen på høylys dag(ikke at det er noe man glemmer i det hele tatt!).

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.

Sist redigert av *HH* : 21-07-09 kl 09:50.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 10:34   #66
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

-H-

Hvor går grensen i følge deg? Når kan man bry seg? Må det være snakk om åpenlys slåing på gata eller skal man ikke bry seg da heller? Hva med alle disse barna som stryker med hver sommer, innelåst og gjenglemt i bil. Jeg vedder på at skal disse barna ha en ørliten sjanse må verden bestå av folk som bryr seg og tør blande seg. Vi kan jo også snakke om mishandlede barn, tegn og symptomer på det. Eller er tankegangen også her at så lenge man ikke slår sitt eget barn, er det greit, da skal man ikke melde fra hvis man er bekymret for hvordan andres barn har det? Bilsikring handler om å ta det riktige valget for barnet, ettersom slurving kan få fatale følger. Barnet klarer ikke og er heller ikke i stand til å vite hva som er sitt eget beste i en sånn situasjon, så da må en voksen ta det ansvaret.

Du mener kanskje at jeg setter det veldig på spissen nå, men jeg er litt usikker på hvor grensen for når man bør blande seg går. Jeg har blandet meg i situasjoner hvor foreldrene tydeligvis ikke hadde noen planer om å gjøre Det Rette. Som når en familie hadde meg seg nyfødte kattunger på stranda, og ungene deres bar kattungene etter halen og hodet, mens kattungene pep høylydt.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 10:45   #67
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg har sett mykje rart her i 30-sona. Kva som er verst er ikkje lett å vite.

Da Storesøster var lita, var bagsikring ganske vanleg. Ved eitt høve gløymde eg å feste baggen. Etter å ha køyrt ei mil i 80-sona, gjekk tabben opp for meg. Eg stoppa og festa og pusta letta ut over at alt var vel.

Tre av fem på mi barselgruppe gjekk direkte frå babystol til framovervendt stol. Eg lufta mine tankar på eit treff, samt maila dei eit par linkar. Men det er til sjuande og sist deira val og deira ansvar, men eg synes det er viktig at dei får muligheten til å gjere eit opplyst val. Den fjerde snudde stolen da barnet var halvtanna år. No er eg, så langt eg veit, den einaste her bygda som har min 2007-modell bakovervendt. Ei veninne av meg vart stoppa i kontroll. Da var barnet halvtanna år og sat framovervendt. Representanten frå Vegvesenet skrytte av henne for forsvarleg sikring av barn i bil. Ho hadde jo ikkje brutt lover og forskrifter.

Eg saknar litt initiativ frå helsestasjonen. Me var da på samlingar der det vart undervist om tannpuss, innføring av fast føde, sikring av hus og heim etc. Eg saknar forøvrig også litt informasjon frå jordmor. Eit hefte om sikring av barn i bil. Gudane veit me fekk ei mengde hefter om alt mulig anna.

Gammel 21-07-09, 13:30   #68
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

joda, viktig å sikre barn. Men HVORFOR er det så mange her inne som er så innmari opptatt av hvordan alle andre gjør det? Er vel bedre å konsentrere seg om sin egen unge vel...

Det er vel et spørsmål om å bry seg om andre, rett og slett. Jeg får vondt i magen av å se små barn sitte usikret i bil, fordi jeg ikke orker tanken på hva som vil skje med dem i en eventuell bilulykke.

Og når noen sitter med ungen på fanget eller ungen står mellom forsetene, da er det ikke et uhell; da er det enten uvitenhet eller idioti. Det siste er det ikke alltid så lett å gjøre noe med, men det første kan man bekjempe. Noe som for eksempel var årsaken til at jeg en gang sa fra på en veldig pen måte til en mor i barnehagen at det å bruke sykkelhjelm på fireåringen når hun fraktet ham til og fra barnehagen på scooter både var veldig farlig og helt forbudt. Det visst hun ikke, sa hun, og to dager senere kom guttungen med skikkelig motorsykkelhjelm på hodet. Så min erfaring er at det absolutt kan nytte å bry seg om hva andre gjør.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 13:34   #69
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eg saknar litt initiativ frå helsestasjonen. Me var da på samlingar der det vart undervist om tannpuss, innføring av fast føde, sikring av hus og heim etc. Eg saknar forøvrig også litt informasjon frå jordmor. Eit hefte om sikring av barn i bil. Gudane veit me fekk ei mengde hefter om alt mulig anna.

Det er helt åpenbart alt for dårlig informasjon om sikring av bil til vordende foreldre. Det skulle denne saken vise veldig tydelig: En av tre spebarn usikret eller feil sikret på vei hjem fra barsel

Gammel 21-07-09, 13:56   #70
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Hadde en veldig ubehagelig opplevelse selv, da eldstedatteren var baby. Ungen var festet forsvarlig i setet, og jeg kjørte avgårde. Plutselig, midt inne i en tunell, gikk det opp for meg at jeg hadde glemt å feste setet Fant heldigvis fort en stoppeplass, så jeg fikk festet setet. Det var ordentlig ekkelt

Akkurat det opplevde vi også med eldste da hun var baby. Det var noen nervepirrende sekunder fra vi oppdaget tabben til vi fikk til å svinge av veien...

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 14:28   #71
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg er litt enig med Halvor. Det har jo lite for seg å sitte her og snakke om hvor skjødesløse andre er, med mindre man henvender seg direkte til de som ikke sikrer og slik kan utgjøre en forskjell for barnets sikring i framtida.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 14:55   #72
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Jeg er litt enig med Halvor. Det har jo lite for seg å sitte her og snakke om hvor skjødesløse andre er, med mindre man henvender seg direkte til de som ikke sikrer og slik kan utgjøre en forskjell for barnets sikring i framtida.

Det er ganske mange diskusjoner på diskusjonsforum som "ikke har noe for seg", uten at jeg synes det er et problem, og det at man skriver her inne er jo ikke det samme som at man ikke gjør noe et annet sted.

Gammel 21-07-09, 15:20   #73
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Da blir jeg litt nysgjerrig på hvor mange av de som har bidratt i tråden så langt faktisk har tatt opp manglende sikring med den/de de har observert.

Jeg tviler ikke på at slike tråder øker oppmerksomheten omkring sikring av barn i bil, men må innrømme at jeg også synes de ofte kan ha en bismak av moralistisk sladder.
:dukker:

Gammel 21-07-09, 15:26   #74
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Da blir jeg litt nysgjerrig på hvor mange av de som har bidratt i tråden så langt faktisk har tatt opp manglende sikring med den/de de har observert.

Mange ganger. Jeg har til og med vært med og politianmelde et skrekkeksempel.

Gammel 21-07-09, 15:35   #75
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også sagt fra.

Gammel 21-07-09, 16:47   #76
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke opplevd ulovlig sikring av barn i bil, men jeg har nevnt fordelene bakovervendt sikring fører med seg til de som tror at når ungen er ett år skal den snus. Hadde jeg vært vitne til ulovlig eller uforsvarlig sikring, skal jeg love deg at jeg hadde sagt ifra, ja.

Også lurer jeg på hva de som mener at dette er unødvendig å diskutere har å gjøre på et diskusjonsforum.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 16:58   #77
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg tviler ikke på at slike tråder øker oppmerksomheten omkring sikring av barn i bil, men må innrømme at jeg også synes de ofte kan ha en bismak av moralistisk sladder.

Jeg har tatt det opp mange ganger.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 02:17   #78
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg anser det ikke som sladder at man diskuterer slike ting, og at man nevner slike observasjoner. Det er da mye vi legger merke til i hverdagen, og som vi reagerer på, og kanskje tar opp som et diskusjonstema, uten at det er sladder... Det er et tema til diskusjon...

Jeg har hittil ikke sagt noe til de det gjaldt når jeg har sett noe. Dessverre...

I et par tilfeller har jeg observert som forbipasserende i egen bil, og jeg stopper ikke midt i trafikken for å snakke til folk.
Og ved et tilfelle så turte jeg ikke ta kontakt med de involverte, men jeg noterte bilnummer, og jeg tok kontakt med politiet i en mail, bare for å forhøre meg om hvordan jeg skulle håndtere min observasjon. Jeg fikk aldri svar på den mailen...

I forbindelse med levering i bhg, så varslet jeg en gang de ansatte om noe jeg hadde observert. Hva som videre ble gjort der, aner jeg ikke.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 08:17   #79
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamarazzi, her.

Du kan gå inn på www.tryggtrafikk.no og laste ned brosjyre: http://www.tryggtrafikk.no/filestore...barn_i_bil.pdf

Jeg skulle gjerne sett at en slik brosjyre også ble oversatt til en del utenlandske språk, slik at minoriteter også har mulighet til å få opplysning og informasjon om sikring av barn i bil, uten å bli hindret av "språkproblemer". Mulig det allerede finnes oversettelser??

Det skal finnes oversettelser av enkelte brosjyrer fra trygg trafikk og sånn som jeg forsto det på et kurs jeg var på så jobber trygg trafikk med å lage det på flere språk. Så er jo utfordringen å få det til disse menneskene som ikke snakker norsk.

Gammel 24-07-09, 20:08   #80
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Det kan jo faktisk hende at noen her inne tar lett på det og tenker seg om etter å ha lest denne tråden?

Synes det er helt greit å dele med hverandre hva man har opplevd innen uforsvarlig bilsikring. Det som kommer frem her viser jo at det er mange episoder med hårreisende "bilsikring" i dette landet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:32.