Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dine foreldres utdannelse - og din egen...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-09, 10:42   #61
Left
Passiv

Standard

Sv: Dine foreldres utdannelse - og din egen...

Ingen av mine foreldre har tatt utdannelse. Begge gikk vel framhaldsskolen eller hva det het, men etter det har de bare arbeidet.
Jeg vurderte lenge å studere enten Religionshistorie eller Nordisk på UiO, men endte opp som sykepleier. Kjenner jeg er veldig fornøyd med det.

Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 10:56   #62
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Min mor er utdannet lærer og min far er bonde. Han har tok noe landbruksfag etter artium men jeg vet faktisk ikke hvor eller hva.

Alle vi barna har høyere utdannelse. Bror er journalist, jeg er førskolelærer og min søster driver med en master. Tipper hun blir lærer hun også. Jeg kommer fra en skikkelig lærerfamilie, mormor, mamma, to tanter, svigerinne, svoger, kusiner osv er alle lærere. Skikkelig fantasifulle.

Gammel 27-07-09, 11:16   #63
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Mamma har lærerskole og cand.mag fra universitetet. Pappa har embedseksamen i sosialøkonomi.
Det var såvidt jeg kan huske aldri noe spørsmål om hvorvidt vi skulle ta videre utdanning, kun hva vi skulle velge. Alle barna har minimum 4 års utdannelse etter videregående.

Gammel 27-07-09, 11:18   #64
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Mine foreldre mislyktes i skolen - måtte ta flere år om igjen og gjennomførte bare fordi det i deres familier var helt uhørt å droppe ut av skolen. Min far har ingen utdanning utover vgs men klarte seg likevel fint i finansverdenen, min mor tog 2 års sekretærskole men jobbet kun i 3 måneder.

Min søster har master i fysikk, min bror MBA (på tross av sterk dysleksi) og jeg holder på med doktorgrad i språkfag. Vi kjenner alle tre at vi skal holde igjen med å vise vores teorikunnskap foran foreldrene våre, siden dette blir tolket henimot at vi er "høye i hetta". Det er rett og slett et ømt punkt for begge. Jeg husker heller ikke at jeg noensinne har fått leksehjelp av foreldrene mine, mens min søster var den som fikk meg gjennom matte- og fysikkpensumet.

Gammel 27-07-09, 11:22   #65
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forresten har mamma tatt fagbrev i renhold eller hva det heter i godt voksen alder. Hun var over 50 år når hun gjorde det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 11:54   #66
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foreldrene mine fullført begge videregående skole. Mamma hadde artium fra språklinje eller engelsklinje som det vel het da. Pappa hadde økonomi og administrasjon. Mamma var immatrikulert ved UiO, men startet aldri opp med noen studier i stedet giftet hun seg, fikk hun jobb i staten og meg m.fl. Pappa har heller ikke noe utdannelse seinere.

Jeg er sivilingeniør fra NTH og den eneste av søsknene med lengre utdanning. Begge brødrene mine har tatt fag på BI, men ingen av dem har fått helt ferdig utdanning med en tittel ut av det. Eldste broren min har utdanning fra militæret i tillegg, men får bare delvis bruk for den i det sivile.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 11:56   #67
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

For min del ser jeg at en oppvekst der alle voksne jeg kjente hadde høyere utdanning gjorde at jeg aldri vurderte noe annet enn å studere.

Slikt kan jo slå ut begge veier. Få eller ingen av de voksne jeg kjente hadde høyere utdanning og det gjorde at jeg aldri vurderte annet enn å studere.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 17:00   #68
Kinita
Fullverdig medlem

Kinita sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Kinita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har vel på en måte fulgt litt i deres fotspor.
Ingen spesiell utdanning utover videregående, men har jobbet meg oppover, slik de har gjort også.

Gammel 29-07-09, 18:04   #69
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel påvist en statistisk sammenheng der?

Jeg har en far som er agronom av utdannelse, og en mor som er regnskapssekretær. Både min søster og jeg er i ferd med å ta høyere utdannelse.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:14.