Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hemmelig hva du stemmer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-09, 18:57   #61
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hemmelig hva du stemmer?

Jeg kan fint si hvem jeg stemmer på, uten at det gjør noe. Men jeg kan skjønne at enkelte vil holde det hemmelig. For noen handler det kanskje om at de ikke har lyst til å gå inn i en debatt om hvorfor de stemmer som de gjør.

Gammel 19-08-09, 19:07   #62
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan godt forstå at politisk valg er en personlig greie for enkelte og som de ikke vil dele med hvem som helst.

Selv svarer jeg gjerne hvem jeg stemmer på og kan gjerne begrunne det også. Og selvsagt er det null problem for meg å innrømme at jeg slett ikke er enig i alt partiet står for. Det skulle tatt seg ut.

Jeg er forresten ikke så vanskelig å finne ut av politisk heller. Uten å ha deltatt i en eneste samfunnsdebatt på jobben så var det likevel en som sa til meg "du er jo sånn raddis". :åpen bok:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 19:15   #63
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Aftenposten sin valgomat er ikke så aller verst, Albert.

På den ble det Ap - 65% og Sv - 58 %

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 19:54   #64
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et FP-parti? Hva skulle det hete da? "Modde-raterna?"

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 20:54   #65
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg tror ikke jeg har fortalt noen hva jeg stemmer noen gang. Men for dem som kjenner meg er det vel ingen hemmelighet akkurat, så det er vel derfor de ikke spør..
Jeg stemmer på det partiet som ligger meg nærmest når det gjelder verdier.

Gammel 19-08-09, 20:54   #66
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Gammel 19-08-09, 21:47   #67
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

kongebra, missa

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 21:50   #68
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier hva jeg stemmer hvis det passer sånn, jeg har alltid stemt det samme, og endrer neppe mening i år heller. Jeg er ikke enig i alt, men jeg er enig i det ideologiske grunnsynet. Grunnen til at jeg ikke alltid flagger det så høyt er at jeg ikke er spesielt interessert i å diskutere det. Rett og slett. Jeg er heller ikke så orientert at jeg egner meg i en diskusjon om temaet.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 21:51   #69
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forteller det hvis folk spør, og så kommer det vel frem i det jeg sier og mener, tenker jeg.

Gammel 19-08-09, 21:56   #70
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei,det er ikke hemmelig i det hele tatt.
Har alltid stemt Frp ved stortingsvalg og det blir vel det i år også tenker jeg.Eventuelt Høyre.Har ikke helt bestemt meg enda.

Gammel 19-08-09, 22:16   #71
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke hemmelig hva jeg skal stemme, det er bare ingen som spør meg

Når det er sagt så er jeg vokst opp i et hjem der foreldrene mine alltid sa "det er hemmelig valg" når vi lurte på hva de stemte. De mente vi burde gjøre opp våre egne meninger mht hva vi ville stemme på. Det hadde overhode ikke noe med at de ikke ville stå for hva de selv stemte på, bare at de ikke ville påvirke oss i den ene eller den andre retningen. Noe som jeg synes var flott, og som jeg vil videreføre til mine barn: Gi dem verdier og holdninger i bunn, og så la dem gjøre seg opp et politisk standpunkt helt på egenhånd

Sånn i ettertid tror jeg nok at begge mine foreldre var AP-folk, men jeg hadde virkelig ingen ide om hva de stemte i barn- og ungdom.

Gammel 19-08-09, 23:08   #72
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Tsk, jeg er medlem og jobber i et parti, har sittet i en programkomite for en tid tilbake, levert masse forslag til det nasjonale programmet for de neste årene osv. Ikke en gang JEG er enig hele programmet. Jeg synes det er helt latterlig å skulle måtte være enig i alt et parti står for. Enten velger man seg en kjernesak eller to som akkurat det partiet slåss for, eller man ser at et parti er i det store og hele verdimessig på linje med en selv osv.

Jeg er ikke noe kjernesaksmenneske, men mitt parti er helhetlig det jeg er mest enig med. Når et program utformes er det utvalg i partiet som leverer inn forslag (feks leverte kvinnepolitisk utvalg som jeg er med i forslag på kapitlene om velferd og feminisme) og forsøkte å se andre politiske områder i feministisk perspektiv. I mitt parti finnes en rekke utvalg på ulike saksfelt som jobber med å oppdatere seg, diskutere ting og lære nytt mellom landsmøtene. Vi behandler ulike forslag og lager forslag selv til utspill og politikk. I tillegg har vi innspillrunder i hver programperiode som vi kaller "Gi SV beskjed", der folk - enkeltpersoner og organisasjoner kan komme med sine forslag til ting vi bør ha med i programmet. Vi snakker også med feks krisesentre, miljøorganisasjoner, barnevernsfagfolk, lærere, bønder, gründere og alenemødre for å få innspill. Så leveres forslaget til organisasjonen, lokapartiene behandler dem, kommer med endringsforslag, landsstyret gjør det samme og så til sist landsmøtet. Så det skal godt gjøres å være helt enig i alt.

Jeg liker Mims parti.
Outer meg selv.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 23:09   #73
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg stemmer forresten ikke mest utfra et partiprogram. Jeg stemmer på det partiet som har en grundverdi som jeg føler t jeg kan stå for.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 23:32   #74
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er også oppvokst med frasen "hemmelig valg". Men med halve slekta som SP-folk og bønder, var det vel ikke så veldig hemmelig likevel. Tror ikke foreldrene mine noensinne har røpt hva de har stemt. Annet enn da det var EU-valg i 94.

Det er ikke hemmelig hva jeg stemmer.

Gammel 19-08-09, 23:42   #75
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Apropos forskjellen mellom SV og AP er viktige forskjeller for meg statskirkeordningen og spørsmålet om monarki. Her synes jeg AP er skikkelig sidrumpa.

Gammel 19-08-09, 23:52   #76
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan være særdeles sær på å snakke om hva jeg stemmer. Det kommer svært an på hvem som spør. I min omgangskrets opplever jeg ofte at folk ikke evner å diskutere med meg, de har en tendens til å bli barnslige og usaklige og blander sak og person, og da holder jeg heller kjeft. Jeg liker vennene mine, jeg trenger ikke å vite hva de stemmer.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 23:43   #77
olena
Superaktiv

olena sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Ikke hemmelig hva jeg stemmer, men er jo ikke akkurat den som drar opp diskusjonene heller.
Men har sterke meninger om enkelte saker, og det er vel dette som i bunn og grunn danner grunnlag for hvilket parti jeg har endt opp med å stemme på. Jeg har vært trofast i alle år jeg har stemt jeg. Og kommer også til å være det i år, selv om alle kommer med "råd" om å bytte parti.

Noen partier som jeg aldri kommer til å stemme på, slik som Frp Krf, SP og SV....

Gammel 20-08-09, 23:57   #78
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Jeg vingler mellom et par-tre partier, så jeg vet ikke engang hva jeg bestemmer meg for ennå...

Gammel 21-08-09, 00:03   #79
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av olena, her.

Noen partier som jeg aldri kommer til å stemme på, slik som Frp Krf, SP og SV....

Gammel 21-08-09, 00:15   #80
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg forteller sjelden hva jeg stemmer. Ikke fordi at jeg ikke tør pga av mitt valg,men fordi at jeg ikke orker diskusjoner om hvorfor jeg velger som jeg gjør. Dels pga at jeg ikke er så veldig inne på politikk, og dels pga at jeg ikke vil bli stemplet som menneske pga mine valg.

Jeg ser det ofte, både på nett og rl at folk dømmer pga valg, og det er noe jeg tar avstand fra. I hvertfall når dømmingen skjer uten å vite mer enn akkurat det; hvilket parti man stemmer på.
Dette blir for meg like dumt som å dømme en person ut fra utseende eller andre enkeltstående ting, og derfor holder jeg heller kjeft. Ikke spør jeg andre om hva de stemmer heller.

Og nå er det vel mange her som allerede har lagt meg i en viss bås, men jeg kan vel si såpass at dere nok ikke finner meg der

Jeg aner faktisk ikke hva jeg skal stemme i år, eller om jeg skal stemme. Vi får se.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:27.