|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?
Altså: Hvorfor i huleste skal man fokusere på de som faktisk snylter systemet i stedet for å fokusere på de som faktisk får hjelp av systemet. Jeg tror prosentandelen av sistnevnte er så utrolig mye større enn førstnevnte. *provosert over påstanden*
|
|
|
#2 |
|
saftig
|
Er du seriøs nå?
|
|
|
#3 |
|
Har tro på forbedring
|
Isj, det er egentlig ikke avkristning som da er tema - men heller av religionisering....Alle ateister jeg kjenner er noen skikkelige kjeltringer!
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Du tar helt feil. Mennesker trenger absolutt ikke religion for å oppføre seg pent. Om man ser på de mest sekulære statene i verden så er det de som gjennomgående har lover som er mest rettferdig, fokuserer mest på likeverd og likestilling i forhold til sterkt religiøse stater.
|
|
|
#5 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Avkristning? Skulle ønske du hadde rett, men det ser ikke sånn ut.
|
|
|
|
#7 |
|
Aktiv
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() |
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?1) Solidaritet - verden er større enn bare Norge. Vi har mulighet til både økonomisk og politisk å gjøre mye mer enn det vi gjør i dag. Jmf Israel-Palestina, Rowanda osv. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Pauset
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?Full barnehageutbygging |
|
|
|
|
|
#9 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?Kan ikke bruke mye tid nå, og det er nok dumt etter en sånn brannfakkel. Hadde ikke trengt sette ting så på spissen. Beklager det. Siden flere har reagert på det med religion for å oppføre seg pent, skal jeg svare på det: |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Pauset
Hmm... jeg vet ikke om jeg har lest noe så lite reflektert her inne før. Du blander statskirketenkning med personlig tro, religionfrihet med religionstvang, respekt for andre med intoleranse, eventyr med kristendom og prester med nisser.. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Peppy!
|
Nå hadde jeg tenkt å finne ut hvor stor andel av maten i Norge som importeres, og hvor lenge vår egen matproduksjon ville holde oss i live dersom noe slik skulle skje, men har ikke hatt tid til å lete. Men jeg kjøper altså ikke umiddelbart at å subsidiere landbruk så hardt som vi gjør er den mest effektive måten å sikre mattilgang i tilfelle krise.
Nå ser jeg at både Esme og Scarlett har svart på det, så jeg bare bekrefter det samme. Jeg ser ikke noen hensikt i å subsidiere folks ønske om å bo i grisgrendte strøk. Folk må selvfølgelig få lov til det, men jeg ønsker altså ikke å betale for det. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
can-jur
|
Vi har en selvforsyningsgrad på ca 50%.
|
|
|
|
#17 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mennesker trenger ikke religion for å oppføre seg pent. Mener du at så lenge man ikke har en gud å svare til, så vil mennesket oppføre seg totalt uten samvittighet?
Det råder ingen antikristen holdning, men et ønske om å vokse opp i et religionsnøytralt land. Det har vi ikke i Norge så lenge vi har en statskirke.
|
|
|
#18 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?Så var det mine hjertesaker.
|
|
|
#19 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?MIne saker må vel bli.
|
|
|
#20 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?Hmmm...
|
![]() |
|
|